Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een oud speelbeestje mogen ontvangen van een vriend van mij , waar die altijd zonder problemen heeft gedraaid.

De config:
Foxconn A7DA met AMD790GX chipset (northbridge) en AMDSB750 (southbridge)
2x 2Gb , 2x 1Gb (compatible) memory , hier nog niet de precieze specs van
Quadcore AMD2+ Processor (ook compatible aan mobo , maar hou nog even te goed welke precies , daar wacht ik nog op antwoord)

Het enige wat er anders in is dan de configuratie die hij draaide is:
Sapphire Radeon 4870 512Mb kaart
OCZ Modstream Pro 600W supply (nieuw)
Samsung 2,5 inch SSD 128Gb (nieuw)

Na het aansluiten van de meuk , krijg ik geen boot en geen video output , maar lijkt voor de rest alles wel de nodige prik te krijgen en draait naar behoren.

Heb hier via google de nodige zaken over gevonden , maar helaas biedt dit geen oplossing , van vroegere tijden wetend toch nog een poging op GoT , voordat ik een nieuw Mobo ga aanschaffen

Heb vanzelfsprekend aan de hand van ervaring geprobeerd om allerlei zaken uit te sluiten , hieronder een korte opsomming.

Laat ik vooropstellen dat in alle onderstaande situaties alle fans gaan draaien en er geen indicatie is dat iets niet werkt , behalve geen boot en no signal.

Met de meest minimale zaken , de onboard GPU , PSU en 1x memory
Er zit normaal 2x2gb en 2x1gb RAM in , deze heb ik per stuk allen geprobeerd , in alle slots , ook hetzelfde

De CPU koeling losgekoppeld om te zien of er voldoende coolingpasta was (en niet teveel) , dat is in orde

Andere monitor en andere GPU , het enige verschil is 3 rode leds op de Sapphire Radeon 4870 512Mb wat powerproblemen zou suggeren , maar dat lijkt me sterk gezien de PSU. Resultaat hetzelfde dus...

andere PSU (je weet maar nooit) , maar zelfde resultaat , ook in combinaties met andere (oudere) GPUs zoals een GForce 512Mb.

CMOS reset gedaan , ook niks

Batterij verwisselt, ook geen resultaat.

Alle kabels zitten goed en stevig vast , zelfs nog alle tekening uit manuals er toch maar bijgehouden...

Ik ben me ervan bewust dat het scoren van een 2e hands AMD2/AMD2+ mobo (o.i.d.) misschien een snellere oplossing kan bieden , maar ben er toch altijd voorstander van om een probleem boven water te krijgen en me vast te houden aan het feit dat ik nu geen indicatie heb dat er eigenlijk iets kapot is.

Dus uiteindelijk na dit epistel is mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft of eventueel een oplossing waar ik nog niet aan gedacht heb.

Alvast bedankt voor de genomen moeite!
Roland