[iOS app] Dichtbij.nl app gebruikt mijn persoonsgegevens?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:34
Beste Tweakers,

Allereerst begin ik met te zeggen dat ik niet weet of ik in het juiste sub-forum zit. Dus als een modje er anders over denkt, graag moven naar de juiste plek.

Ik gebruik nu sinds een week de Dichtbij.nl iOS app Gewoon omdat ik benieuwd was naar het nieuws vanuit de regio (woon in Lelystad)

Nu zag ik in mijn LinkedIn profiel dat gisteren een dame van diezelfde website mijn LinkedIn profiel heeft bekeken. Nu ken ik haar niet ondanks dat het een derde graads connectie is.

Ik heb dus stiekem het vermoeden dat de app Dichtbij.nl mijn persoonsgegevens (in ieder geval voornaam+achternaam) uit mijn iPhone "leest" en vervolgens dat medewerkers dit in kaart brengen? Dat laatste gok ik zo omdat de dame in kwestie "Redacteur Commerciële Content" van beroep is.

Is mijn aanname correct en mag dit zomaar?

Voor zover ik weet download ik een app uit de appstore zonder daarbij voorwaarden voorgeschoteld te krijgen of lees ik ergens overheen :? Vind dit toch wel erg vreemd want ik geloof niet in dit soort toevalligheden.

Heeft iemand hier ervaring mee of weten sommige iOS programmeurs hier meer van? Dat dit toegestaan is en dat het gebeurt binnen de Apple API of iets dergelijks?

Mijn dank is groot,

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als ik de review van iPhoneclub lees, dan zie ik dat je je moet registreren. Dan wel bij de makers van de app, dan wel met Facebook/Twitter-gegevens. Dan is het toch niet vreemd dat iemand met behulp van die gegevens op zoek gaat naar meer gegevens over jou?

Voor mij een goede reden om dat soort apps te mijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 23:26

chem

Reist de wereld rond

Je kan het verifieren door een wireshark oid aan te steken en te zien wat er over de lijn gaat.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
DAzN schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 17:02:
Als ik de review van iPhoneclub lees, dan zie ik dat je je moet registreren. Dan wel bij de makers van de app, dan wel met Facebook/Twitter-gegevens. Dan is het toch niet vreemd dat iemand met behulp van die gegevens op zoek gaat naar meer gegevens over jou?

Voor mij een goede reden om dat soort apps te mijden.
Nee dat is dus niet het geval. Heb mijzelf nooit moeten registeren, dat registreren is alleen als je wilt reageren op een artikel en laat ik dat nu net nooit hebben gedaan.