Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Lenovo Thinkpad kan gekocht worden bij de aldi?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort ben ik een beetje rond gaan kijken voor een nieuwe laptop. En momenteel ben ik geinteresserd in de Lenovo Thinkpad T530.
Wat ik zo een beetje te weten ben gekomen via internet reviews is dat de Lenovo Thinkpads redelijk goed zijn.

Echter, toen mijn zusje bij een computerzaak vroeg naar een Lenovo Thinkpad (laptop is voor haar studie bedoelt) beweerde de gast in de winkel dat het een slechte laptop is. En dat je zulke dingen bij de aldi kunt vinden...

Nu vraag ik me dus af, is die gast in de computerwinkel gewoon een volledige idioot of zijn de Lenovo thinkpads echt shit?

Hopelijk kan de Tweakers community mij goed advies geven wat betreft de laptop. Alvast bedankt.

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-11 08:55
Dat is onzin. ThinkPads zijn ongeveer de degelijkste laptops die je kunt vinden.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 09:27

markvt

Peppi Cola

Lijkt me eerder een pc zaak die de deur beter op slot kan doen.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Lenovo Thinkpads zijn helaas niet te vergelijken met de IMB Thinkpads, maar ze zijn nog steeds een van de betere

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 22:14:
Is die gast in de computerwinkel gewoon een volledige idioot?
:Y

Welke zaak was het? En rade hij nog een merk aan?
Ben wel benieuwd wat volgens hem dan een degelijk merk is. :7

Imo zijn thinkpads nog steeds een van de stevigere notebooks verkrijgbaar. Niet meer zo rotsvast als toen het nog onderdeel was van IBM, maar imo nog steeds beter dan de meeste andere grote fabriekanten. Gebruik zelf ook al vele jaren thinkpads *;

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kwalitatief zijn die Lenovo's prima. Ik zit nu bij een grote internationale financiele instelling gedetacheerd, en die hebben ze als wereldwijde standaard. Gebruikers mogen kiezen: Lenovo of HP. Gebruik is volgens mij 50/50 :)

Enige nadeel waar ik ze op heb kunnen betrappen is dat soms de toetsenborden niet helemaal lekker zijn. Maar dat kan ook een incidenteel kwaaltje zijn ;)

Kortom: ik weet niet welke PC-boer dat was en welk merk ie dan wel probeerde te slijten, maar zelfs als ik het hoofd van de MediaMarkt was zou ik hem nog niet aannemen :P

Edit: daarbij verkoopt / verkocht de Aldi ook lange tijd Medion. Dat doen ze tegenwoordig bij paradigit en Computerland (zelfde eigenaar) ook - dus dat ze iets bij de Aldi verkopen zegt sowieso geen drol :P

[ Voor 15% gewijzigd door The Eagle op 02-07-2012 22:28 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Thinkpad... slecht?.. really?

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:46

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Gevalletje klok en klepel van die verkoper vrees ik: Lenovo is een van de grootste leveranciers ter wereld en maakt prima laptops. Tijd geleden hebben ze het bedrijf Medion gekocht en dat merk wordt ook bij de Aldi verkocht. Alle waar is naar zijn geld natuurlijk en ook die Medion dingen zijn in de regel van een goede prijs/kwaliteit verhouding.
De verkoper en de winkel waar hij voor werkt zijn kandidaat voor de Wall of Shame. Geef 'es een hint met betrekking tot de naam?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Verwijderd

Topicstarter
Wow, de reacties komen lekker snel.

Ziet ernaar uit dat mijn vermoede wel juist was, de gast in de winkel kan beter een andere baan zoeken.
Over het algemeen ben ik redelijk voorzichtig met internet reviews die je vindt via Google, maar dat er geen enkele slechte review te vinden was vond ik wel erg tegenstrijdig met wat de winkel beweerde.

Goed om te weten dat de laptops wel dergelijk goed zijn. Allemaal bedankt.

En nog wat kleine antwoorden wat betreft vragen naar de winkel:
Heb mijn zusje even gevraagd welke winkel precies ze bezocht, blijkt niet de beste winkel te zijn :S
Dynabyte ( 's-Hertogenbosch ), slecht advies is wel te verwachten daar XD

Verder werd geprobeerd om een Sony laptop aan te smeren. Over het algemeen wel goede laptops, alleen een beetje erg prijzig.

Nogmaals bedankt allen o/

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dynabyte....da's al net zoiets als Dixons. Wel verkopen, maar vestand van het spul ho maar :')
QED overigens ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 22:45:
Wow, de reacties komen lekker snel.

Ziet ernaar uit dat mijn vermoede wel juist was, de gast in de winkel kan beter een andere baan zoeken.
Over het algemeen ben ik redelijk voorzichtig met internet reviews die je vindt via Google, maar dat er geen enkele slechte review te vinden was vond ik wel erg tegenstrijdig met wat de winkel beweerde.

Goed om te weten dat de laptops wel dergelijk goed zijn. Allemaal bedankt.

En nog wat kleine antwoorden wat betreft vragen naar de winkel:
Heb mijn zusje even gevraagd welke winkel precies ze bezocht, blijkt niet de beste winkel te zijn :S
Dynabyte ( 's-Hertogenbosch ), slecht advies is wel te verwachten daar XD

Verder werd geprobeerd om een Sony laptop aan te smeren. Over het algemeen wel goede laptops, alleen een beetje erg prijzig.

Nogmaals bedankt allen o/
Als het de nieuwe Sony S of Z series was geweest, dan was het nieteens zo een behoorlijk slecht advies geweest: die zijn namelijk toch werkelijk dik en dwars je geld waard.

Maar alsnog moet je niet zomaar afgaan op het advies van een verkoper. Kom maar hier op de tweakers forum langs voor goed advies. :)

Misschien kun je ons vertellen wat voor een laptop je voor welke doeleinden allemaal zoekt?

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Topicstarter
Vinand schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:05:
[...]

Als het de nieuwe Sony S of Z series was geweest, dan was het nieteens zo een behoorlijk slecht advies geweest: die zijn namelijk toch werkelijk dik en dwars je geld waard.

Maar alsnog moet je niet zomaar afgaan op het advies van een verkoper. Kom maar hier op de tweakers forum langs voor goed advies. :)

Misschien kun je ons vertellen wat voor een laptop je voor welke doeleinden allemaal zoekt?
Over het algemeen wordt de laptop vooral gebruikt om simpele programma's zoals Word te runnen. Tegenwoordig zijn zulke programma's helaas niet meer zo simpel omdat Mircosoft helemaal gek is geworden van flashy uiterlijk en whatever meuk zij erbij doen.
Maar ok, behalve Word, wat browsen en filmskijken (allemaal heel doorsnee gebruiker).

Maar omdat mijn zusje mogelijk mijn huidige laptop wil overnemen, kan het dus zijn dat de nieuwe laptop voor mij is.
Daarvoor zijn de eisen helaas een beetje strenger, aangezien de laptop dan ook redelijk zware simulaties moet kunnen runnen. Mijn huidige laptop (2.2Ghz dual-core, 4GB werkgeheugen) heeft ongeveer 3 uur nodig voor een simpele simulatie (beide core's worden dan volledig gebruikt).

Bij een nieuwe laptop zou ik dus graag de benodigde tijd zien verminderen XD Max. prijs van ongeveer 1000 EUR. Wat betreft video-kaart, niet echt heel belangrijk (gewoon full-HD resolutie afspelen is al voldoende).

Momenteel zit ik hiernaar te kijken en ben van plan om het te bestellen:
http://www.utwente.nl/ict...213/HighendModel1213.doc/
Lijkt mij een redelijk goede prijs en de service is zeer goed (altijd vervangende laptop (dezelfde laptop, hebben ze altijd op voorraad) beschikbaar en hardeschijf wordt gewoon overgezet, leen-laptop te gebruiken zolang je wilt).

Verwijderd

Ik heb alleen ervaring met de oudere Thinkpads, nog met IBM logo er op. Ze zijn niet kapot te krijgen, absolute top wat betreft bouwkwaliteit (titanium scharnieren, magnesium chassis en noem maar op). Nadat ze door Lenovo zijn overgenomen is de kwaliteit een stuk achteruit gegaan, maar dan alsnog hebben we het over een zeer degelijke laptop.

• kingofnima
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-11 09:54
donald_dick schreef op maandag 02 juli 2012 @ 22:20:
Lenovo Thinkpads zijn helaas niet te vergelijken met de IMB Thinkpads, maar ze zijn nog steeds een van de betere
Klopt dus niets van!

Verwijderd

Ehh ja. Waarom dan?
Pagina: 1