MSI Elipse pinnetjes waar cpu zitten verbogen

Pagina: 1
Acties:

• Engeneer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-02 22:31
Hallo tweakers,

Ik had een vraag, Er zijn op mijn moederbord (MSI Elipse) een paar pinnetjes verbogen waar de CPU normaal zit. Is dit erg, kan de pc daardoor geen beeld geven? Moet ik die pinnetjes dan weer recht buigen, Hoe moet ik dat dan doen? Of wat moet ik anders doen?

Alvast Bedankt, groetjes Engeneer :)

Verwijderd

Je doet je naam in ieder geval geen eer aan.

Je kan ze terug buigen afhankelijk van hoe erg ze zijn verbogen. Beschrijf je situatie iets beter als het kan. Doet de pc het nu nog en hoe is het gebeurt?

• Engeneer
Het is eigelijk gebeurt naar een bios update, ik dacht dat de pc het niet meer goed de naar de bios update. Daardoor ben ik alles even nagelopen en heb ik mijn pc even uit elkaar gehaald, ik denk dat ik toen de CPU er iets verkeerd uit heb gehaald. Er zijn er een paar dubbel gebogen ongeveer 3 in totaal waarvan 2 dubbel en de andere gewoon iets naar benden gebogen. (ik heb nu een ander moederbord te vervanging maar ik wil dit moederbord graag weer aan de praat krijgen).

Edit: Nee de pc doet het niet meer

[ Voor 4% gewijzigd door Engeneer op 02-07-2012 22:07 ]

• Sniperzkillz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-02-2023
Je pinnetjes moeten recht staan. Anders kan je CPU niet alle signalen doorgeven die nodig zijn voor de pc.

Maak anders een foto. Ik zou het evt wel terug kunnen buigen.

PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD

• darkvortex
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-08-2022
eventjes met je pinpas alles terug rechtop zetten,dat zou moeten voldoen.

• Sniperzkillz
Een pinpas is te breed voor pocket 1366. Dan heb je de kans dat je nog meer pinnen verbuigt.

PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD

• Engeneer
OKeei, kan het daardoor ook komen dat ik geen beeld krijg? Want de koeler en alles doet het wel. Allemaal bedankt. En ja ik zou het dit keer heel graag door iemand ander laten doen ik hen met dit moederbord al genoeg ge-k-*-t

--------------Woon in hengelo Gelderland------------------------.

[ Voor 13% gewijzigd door Engeneer op 02-07-2012 22:17 ]

• Sniperzkillz
Helaas, ik woon niet in de buurt. Je zou hem wel op kunnen sturen. Als ik een foto heb kan ik hem bijna zeker wel repareren. Dan heb je je moederbord voor 15 euro weer gefixt. En ja, daardoor kan het zeker komen dat je geen beeld hebt. Je zou ik nog kunnen proberen de oude versie van je BIOS weer terug te flashes en kijken of die dan wel werkt.

iig ik hoop op een foto.

• darkvortex
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-08-2022
Scalpel kan ook de job klaren mits de nodige voorzichtigheid.
Naar mijn weten ging het met een pinpas wel lukken maar blijkbaar is ie net iets te breed.

• Engeneer
Dit is tijdelijk opgelost, ik ga over een tijdje naar sniperkillz en hij wou mij ever verder helpen. Ik zal even laten horen hoe het afloopt. Iedereen bedankt voor de reachties

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-02 13:47

Nessuno

io sono nessuno

Ff uit nieuwschierigheid in je vorige post en in je foto's zag ik dat je vengance geheugen gebruikt.
Wat is er met die 1600Mhz Dominators gebeurt ? die draaide nl wel als een raket op dat systeem.
En toen werd er ook gewoon netjes 6gb gezien.

Na rose e cient spin

• Engeneer
Ik heb even een paar foto`s (http://www.mijnbestand.nl/Bestand-E4YTCOPEMLUY.rar) gemaakt, en toen ik wat beter keek bleek er een pinnetje afgebroken te zijn. De rest is al weer terug gebogen. Is hier nog een oplossing voor. Alvast bedankt

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:59

Rmg

Engeneer schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:46:
Ik heb even een paar foto`s (http://www.mijnbestand.nl/Bestand-E4YTCOPEMLUY.rar) gemaakt, en toen ik wat beter keek bleek er een pinnetje afgebroken te zijn. De rest is al weer terug gebogen. Is hier nog een oplossing voor. Alvast bedankt
Het is mogelijk om er een nieuw socket op te (laten) solderen. Kosten hiervan zijn hoog. Nieuw moederbord kopen + voorzichtiger doen de volgende keer.

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 19:50
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 21:58:
Je doet je naam in ieder geval geen eer aan.
Toch wel, het is verkeerd gespeld :+ (moet Engineer zijn)

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:50
Engeneer schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:46:
Afgebroken pinnen zijn niet te repareren. Socket vervangen is dan het enige wat je kan doen.

Maar: Ongeveer de helft van de pinnen van zo'n processor zijn voeding/ground pinnen, en zolang je de PC niet extreem gaat overklokken kan je er wel eentje missen. Dus als die afgebroken pin zo'n voedingspin is, dan kan de PC gewoon werken.

Helaas heb je een uitgebreide set van onscherpe, onduidelijke foto's online gezet, ik kan er in elk geval niet precies in zien welke pin afgebroken is. Als ik weet welke pin het precies is, dan valt dat op te zoeken. Zorg dan wel voor duidelijke en scherpe foto's, mooi omcirkelt welke pin het om gaat, met een overzichtsfoto erbij (dat ik weet waar 'pin 1' zit t.o.v. de afgebroken pin).

• maurneo.nl
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-02 10:57
heb ik ook een keer gehad toen ik hem terug wou buigen brak ie af.
Het is dus niet aan te raden ik zou gewoon een nieuwe kopen.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:50
maurneo.nl schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:41:
Het is dus niet aan te raden ik zou gewoon een nieuwe kopen.
Het is natuurlijk niet aan te raden, maar als het daadwerkelijk om 1 pin gaat, en dat inderdaad een voeding of ground-pin is, dan zal het prima werken.

Even er vanuit gaan dat het profiel van de TS klopt: hij is 14 jaar oud, dan is zo'n moederbord dat kapot gaat bij installatie best behoorlijk zuur, en zal het geld voor 'gewoon een nieuwe kopen' niet zo makkelijk klaar liggen. Dus kan mij best voorstellen dat TS graag dit bordje nog laat werken...

• Engeneer
Of topic Toch wel, het is verkeerd gespeld (moet Engineer zijn)

Moet toch ergens uitblinken ;) .

Even er vanuit gaan dat het profiel van de TS klopt

Dit kopt, maar ik heb al een vervanger. ( een sabertooth x58).

Maar ik heb ook nog een broertje, en die doet veel modelen maken/animeren enzo. Voor het spel farming simulator. Hij werkt nu op een dual-core en die trekt dat echt niet meer. En hij rendert en doet alles op mijn pc, maar dat is niet erg. Maar het zou voor hem fijn zijn en leuk omdat op zijn eigen pc te kunnen.

En nu heb ik dit moederbord noch liggen dus, zou hem graag weer werkend krijgen. Ik ken eventueel wel iemand die goed kan solderen. (echt goed). Maar ik zal even proberen zo goed mogelijke foto`s te maken.
Groetjes aloys, Iedereen alvast bedankt ;)

Oftopic, Voor de liefhebers. Hij is 11 en maakt dit,
http://www.abload.de/img/knipselovi2y.jpg
http://www.abload.de/img/knipselxy70h.jpg
http://www.abload.de/img/knipseluudrf.jpg
http://www.abload.de/img/knipseliifui.jpg

Ben ik als broer bes trots op, en zou hem graag een beetje helpen hem hier verder mee kan gaan. ;)

[ Voor 123% gewijzigd door Engeneer op 17-07-2012 13:38 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Engeneer schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:18:

Afgebroken pinnen zijn niet te repareren. Socket vervangen is dan het enige wat je kan doen.

Deze snap ik niet, de pinnen zitten op mijn moederbord toch niet op mijn cpu/socket?
Dat vierkante ding dat je op het moederbord kan aansluiten, dat is je CPU.

De plek waar je de CPU moet opleggen, dat heet de socket. Die socket heeft een hele hoop pinnetjes en is een onderdeel van je moederbord. Soms kan deze socket worden vervangen.

• Engeneer
@reepje, o, ja bedankt. Heb het weer weg gehaald.
Pagina: 1