[MBP] Macbook crashed gedurende installatie OSX

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heretic
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het gaat om een Late 2011 MBP 13" i7. De originele HDD vervangen voor een Crucial 128GB SSD, 2x4GB geheugen geplaatst en de bestaande SATA disk middels een optibay op de plaats van de DVD speler gemonteerd. MacBook gestart om te kijken of alles werkte en dat deed het :)

Omdat ik OSX op de SSD wilde hebben, nieuwe installatie gestart middels de CMD+R optie. Download gaat goed, herstart en de laptop blijft hangen in het grijze scherm met Apple logo en zo'n draaien dingetje daaronder:

Afbeeldingslocatie: http://atlasica.com/blog/wp-content/uploads/2010/08/apple-boot-screen.gif

Geprobeerd met een Lion bootable USB key en na kopieerslag en de reboot blijft deze ook weer hangen in dit zelfde grijze scherm. PRAM reset deed ook geen wonderen. Het loskoppelen van de SSD of de SATA HDD hielp ook niet. Op internet kom ik niets tegen wat lijkt op dit probleem :(

Ik heb geen idee meer wat te doen, ik hoop dat hier iemand een oplossing heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Start hij wel op van de orginele hdd? Zo ja, waarschijnlijk een probleem met de SSD, zo niet, het orignele geheugen terug plaatsen en daar mee testen.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heretic
  • Niet online
Het originele geheugen heb ik teruggeplaatst en dat helpt niet. SSD heb ik eruit gehaald en nu alleen de SATA disk er in (zit nog wel in de optibay) en de installatie is gestart. To be continued...

Update:
Installatie OSX is gelukt, nu met Carbon Copy de data naar de SSD schrijven.

[ Voor 18% gewijzigd door Heretic op 02-07-2012 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heretic
  • Niet online
Kopieren met Carbon Copy duurde 2 uur voor 9GB, lijkt me heel erg langzaam of is dit normaal?

Overigens start hij daarna niet op vanaf de SSD, ik vrees dat ik een slecht exemplaar heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:19
Ik zeg, omruilen voor een samsung 830.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Ryatzu schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 08:25:
Ik zeg, omruilen voor een samsung 830.
En waarom? Een Crucial M4 is een prima SSD, dus je kan beter met argumenten komen als je dergelijke uitspraken doet.

Ik zou 'm in ieder geval wel omruilen voor een nieuwe want alles wijst toch op een niet zo erg goed functionerende SSD.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heretic
  • Niet online
Morgen kan ik de SSD omruilen, nu maar hopen dat het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Darkstar schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 09:05:
[...]

En waarom? Een Crucial M4 is een prima SSD, dus je kan beter met argumenten komen als je dergelijke uitspraken doet.

Ik zou 'm in ieder geval wel omruilen voor een nieuwe want alles wijst toch op een niet zo erg goed functionerende SSD.
Omdat die bij het schrijven een stuk sneller is en omdat hij een zeer lage 'failrate' heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Ryatzu schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 10:58:
[...]

Omdat die bij het schrijven een stuk sneller is en omdat hij een zeer lage 'failrate' heeft.
Een beetje off-topic maar ik wil hier toch graag meer over weten.
De M4 is in sommige gevallen sneller in lezen, dus dat is een beetje een non-argument.Die failrate boeit natuurlijk wel meer. Is dit 'omdat het zo op the interwebs staat' of heb je ook wat cijfermateriaal / bron hiervan? Over het algemeen zijn de ervaringen hier op GoT toch best goed met de M4, net zoals die met de 830.
Zou best wel nuttige info kunnen zijn in het SSD topic.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Darkstar schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:48:
[...]

Een beetje off-topic maar ik wil hier toch graag meer over weten.
De M4 is in sommige gevallen sneller in lezen, dus dat is een beetje een non-argument.Die failrate boeit natuurlijk wel meer. Is dit 'omdat het zo op the interwebs staat' of heb je ook wat cijfermateriaal / bron hiervan? Over het algemeen zijn de ervaringen hier op GoT toch best goed met de M4, net zoals die met de 830.
Zou best wel nuttige info kunnen zijn in het SSD topic.
Er zijn geen bronnen, cijfermateriaal etc omdat het per gebruiker verschillend is in gebruik. Ja ik had het puur van het internet en ik bedoel hier dan mee, bevalt het ene niet probeer het andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heretic
  • Niet online
Probleem is (eindelijk) opgelost. Een nieuwe SSD had hetzelfde probleem.

Ik heb nu de SSD in de optibay geplaatst en de SATA disk op de originele plaats en dat werkt wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-10 02:37

BioHazard

*\o/*

Heretic schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 21:47:
Probleem is (eindelijk) opgelost. Een nieuwe SSD had hetzelfde probleem.

Ik heb nu de SSD in de optibay geplaatst en de SATA disk op de originele plaats en dat werkt wel...
Raar hoor, ik heb het omgekeerd en het ging allemaal prima.
Pagina: 1