Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een SSD-schijf voor mijn laptop, de Asus N76VZ.

Zou iemand mij kunnen vertellen welke SSD-schijf op dit moment de beste is, en waarom specifiek die SSD-schijf (zijn de specificaties goed of is het merk populair e.d.) ?

Alvast hartelijk bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 22:37
De SSD's die je op dit moment wil hebben zijn de Crucial M4 of Samsung 830. Goede prijs/performance, betrouwbaar en retesnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
accountabc schreef op maandag 02 juli 2012 @ 21:03:
De SSD's die je op dit moment wil hebben zijn de Crucial M4 of Samsung 830. Goede prijs/performance, betrouwbaar en retesnel.
Bedankt voor uw reactie.

En als we niet kijken naar de prijs, dus als de prijs niet uit maakt, zou u dan alsnog de voorkeur geven aan deze twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Aangezien ik ook net de N76VZ heb gekocht:
Hoeveel GB zullen jullie adviseren ? :$ ; 128GB of 256GB ?
Ik ben van plan om de Samsung te halen ivm met de hoogste snelheid en prijs.

BTW die Samsung SSD is bijna overal op (256GB).

[ Voor 12% gewijzigd door Strunkie op 02-07-2012 21:06 ]

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:33

Harrie

NederVlaming

Ik veronderstel dat er ook nog een gewone hardeschijf in blijft zitten, of is de SSD de enige schijf? In dat geval zou je misschien het beste voor 256GB gaan. Heb je ook nog een gewone HD erbij, dan is de 128GB wellicht voldoende.

Er kunnen volgens mij 2 schijven in de N76VZ, dus de orginele schijf ga je behouden als dataschijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 22:37
@Strunkie: hangt ervan af hoeveel ruimte je denkt nodig te hebben. 128GB is meer dan genoeg voor Windows, veel gebruikte programma's en een paar games, maar als je een flinke gameverzameling hebt dan loont het de moeite om een 256GB versie te halen. (ik heb zelf een 256GB Samsung 830 in mijn laptop).

@maymoon: Persoonlijk: Ja. In de praktijk merk je het verschil tussen een van deze twee of een net iets sneller toch niet, en zowel de M4 als de 830 hebben bewezen redelijk betrouwbaar te zijn. Alternatieven zoals sandforce gebaseerde SSD als de OCZ Vertex 3 die in sommige benchmarks iets sneller is gaan relatief vaak kapot.
Mogelijk zijn er SSD's die iets sneller zijn (hangt ook af van de benchmark), maar het verschil is in de praktijk redelijk insignificant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Harrie schreef op maandag 02 juli 2012 @ 21:14:
Ik veronderstel dat er ook nog een gewone hardeschijf in blijft zitten, of is de SSD de enige schijf? In dat geval zou je misschien het beste voor 256GB gaan. Heb je ook nog een gewone HD erbij, dan is de 128GB wellicht voldoende.

Er kunnen volgens mij 2 schijven in de N76VZ, dus de orginele schijf ga je behouden als dataschijf?
Er zit nog een extra 1 TB hard drive in. Mij lijkt het beste om alle software etc op de SSD te zetten en de documenten op de HDD? Ik denk kwa software dat je moeiljik boven de 128GB komt ?

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit topic gaat op slot, vanwege het gebrek aan enig eigen inzet. Normaal gesproken, zou het topic verplaats worden naar het CAA subforum, maar ook daar zal deze niet lang open gebleven zijn. De vraag die hier gesteld wordt is heel simpel terug te vinden in de vele ervaring een AankoopAdvies topic's.

Hier op GoT verwachten wij toch enige eigen inzet van een ieder, Pak de GoT search er eens bij zou ik zeggen.

[ Voor 11% gewijzigd door _Dune_ op 02-07-2012 21:18 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.