Is mijn Compaq presario het waard om in te investeren?

Pagina: 1
Acties:

• Online-Gamer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
Hey allemaal,

Ik heb vorige week een oude computer van m'n werk mee naar huis genomen om te kijken of ik er nog wat mee kon.
Het is een HP/Compaq Presario SR2039NL met een Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.06GHz 64Bit processor.
Er zit op dit moment 1 GB werkgeheugen (ik denk DDR2?) in, er kan maximaal 2 GB in.

Nou heb ik zelf tegenwoordig niet zo heel veel verstand van computers meer (laat je niet misleiden door mijn gebruikersnaam van bijna 7 jaar geleden), en ik vroeg me af of deze computer het waard is om wat in te investeren.

Toen ik hem meenam vanuit me werk stond er Ubuntu op, daar heb ik zelf Windows 7 Professional op gezet (32 bit, maakt dat uit op een 64 bit processor?).

Ik heb zojuist een Youtube filmpje geprobeerd, en bij 720p ging hij al flink haperen..

Wat ik met deze computer zou willen doen: Muziek luisteren, internetten (dus ook youtube filmpjes) en programmeren (Zend studio).

Zou iemand een advies voor mij hebben? Alvast bedankt!!

Groet, Riny

Verwijderd

Ik zou niks meer investeren, zonde van je geld. Dit systeem is al bijna antiek. Voor relatief weinig geld (zeg 140 euro) koop je een cpu+mobo+geheugen wat enorm veel beter presteert.

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Er staan al snellere computers op straat bij het oud vuil. Koop ergens 2e hands een sneller systeem voor een paar tientjes.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-03 19:41

Bolletje

Moderator Harde Waren
> CAA

• Online-Gamer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
Ah sorry, inderdaad in de verkeerde categorie.

Maar dat is duidelijk haha, dat wordt niks investeren. Dan hou ik hem wel gewoon puur voor internetten en een beetje spotify (raar dat dat tegenwoordig al hapert op een pentium 4)...

Dan nog een laatste vraagje, is Windows 7 op deze bak een beetje teveel? Ik heb er nu Professional opstaan, is het slimmer om daar Home op te zetten of maakt dat niks uit?

In ieder geval bedankt voor de reacties!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Online-Gamer schreef op maandag 02 juli 2012 @ 20:50:
[...]

Dan nog een laatste vraagje, is Windows 7 op deze bak een beetje teveel? Ik heb er nu Professional opstaan, is het slimmer om daar Home op te zetten of maakt dat niks uit?

In ieder geval bedankt voor de reacties!
zou gewoon goed moeten werken, wellicht mis je wat drivers. Jammer voor jouw dat compaq die niet zal leveren. Waarschijnlijk wel voor xp.
Pagina: 1