Toon posts:

Nieuwe pc of toch upgradebaar ? (GAMEPC)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden van tweakers,

Op dit moment heb ik dus een pc die al redelijk verouderd is om precies te zijn 4 jaar.
Met alle games kan ik tot nu toe nog redelijk meekomen.tot dat...

BF3 uitkwam toen heb ik mijn videokaart vervangen nu merkte ik wel dat mijn pc er moeite mee had.
Nu een aantal maanden verder ben ik begonnen met Tera (soms 10-15 fps) en Guildwars 2 en merk erg vaak dat ik extreem last heb van FPSdrops
Dus ik vermoed dat het tijd is voor een upgrade is.

Mijn huidige stats zijn alsvolgd.

Base
XPS 420 E8500 Core2 Duo Processor (3,16 GHz, 6 MB, 1.333 MHz)
Geheugen
4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [4 x 1.024]
Grafische kaart
MSI GeForce N560GTX-Ti Hawk - 1GB - PCI-E 2x DVI/HDMI
Harde schijf
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA/100 harde schijf met 16 MB DataBurst™-cache
Diskette-/mediastations
19-in-1 Bluetooth-geheugenkaartlezer
Besturingssysteem
Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
Optische stations
DVD+/-RW & DVD Drives (read/write CD & DVD), 2 drives
Geluidskaarten
Geïntegreerde HD-audio met Dolby Digital 7.1

Nu mijn vragen.

Kan iemand mij bevestigen of dit zwaar verouderd is ?
Is dit nog up te graden, zo nee is het mogelijk om mijn HUIDIGE videokaart in een nieuwe kast te proppen en dan toch vlekkeloos mijn huidge games spelen.

Ik zat zelf te kijken naar de best buy, de mainstream pc of toch de beginnende gamestream pc te kopen en dan mijn vid kaart erin gooien

Alvast bedankt!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:48

Snippertje

Light up your life

Je kan het beste je moederbord, cpu en geheugen upgraden. Als je dit doet zit je weer behoorlijk goed. De huidige videokaart zal gewoon werken met nieuwe moederborden.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Verwijderd

De enige optie die je hebt is je E CPU vervangen voor een Q, maar ook dan ben je niet voor meerdere jaren klaar. Wat ik mis in je verhaal is je budget. Kun en wil je geld uitgeven voor een nieuw systeem of besteed je je geld liever ergens anders aan? In het eerste geval zou je een nieuwe PC kunnen kopen en kijken hoe je 560 presteert (ik verwacht voldoende) en deze eventueel alsnog verkopen wanneer je meer power wilt. In het tweede geval is een Quadcore op je huidige mobo een (tijdelijke) optie.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks for the feedback, ik kan in principe investeren voor een nieuwe kast maar graag met behoud van mijn huidige kaart.

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06:09
gewoon een 2e hands Core 2 Quad uit de V&A plukken, dingen kostten niks, maar zijn nog steeds retesnelle processoren!
natuurlijk niet vergelijkbaar met de nieuwe intels maar alsnog!

Verwijderd

Topicstarter
@ Snippertje
Als ik die 3 vervang kan ik net zo goed een extra pc blok erbij kopen toch met behoud van gfx kaart

@ Xenergy
Ik zat te kijken naar :

reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2012

en

reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2012

Vervang de gfx kaart door mijn huidige en dan moet ik de komende 4/5 jaar wel goed zitten ?
Mocht mijn gfx kaart het niet meer houden na een paar jaar kan ik die nog gemakkelijk upgraden.
Zelf speel ik geen highend games zoals farcry nwhatnot op max settings maar een bf3 op leuke settings is welkom. Mijn huidige pc kon de singleplayer op max niet aan zou deze dat dan wel kunnen ?

@ Hardwarejunk
Als ik hem die vervang kan ik mijn huidige games at max spelen
GW2/Tera/BF3 ?
Zou deze quad in mijn kast passen, en is het een hele operatie om een moederboard te vervangen.
(ik ben een noob met pc's maar wil het graag leren)

• w4v3g0d
  • Laatst online: 06:09
als je GPU het trekt wel jah!

vooral Battlefield 3 gaat er flink op vooruit aangezien dat aanbevolen is dat je een Quadcore gebruikt (die ik je aanbevolen heb om 2e hands te kopen) in tegenstelling tot een dualcore (die je nu hebt)

en een computer in elkaar zetten is makkelijker dan je denkt.

Ik ben (sinds mijn intresse voor computertechnologie een beetje aansloeg) in een kleine 9 maanden, meer te weten gekomen over computers, hardware, software dan dat ik in mijn hele leven ooit heb geleerd.
Ik ben dan ook tweakers.net en alle mensen die mij geholpen hebben mijn kennis te verkrijgen enorm dankbaar.

het enigste wat je even moet doen is een beetje kennis krijgen over de begrippen in de ICT wereld.
waar je dan op moet zoeken is "hardware" of "computer hardware"
hier is al heel wat info: Wikipedia: Categorie:Computerhardware

en voor de grap zou ik (als je een beetje engels kan verstaan en begrijpen) dit YT kanaal ook eens bekijken, hij legt namelijk heel duidelijk en simpel uit hoe computer hardware werkt en hoe het word vertraagd/versneld door verschillende factoren: YouTube: Linus Tech Tips (echt bruikbaar)

Desnoods mag je mij altijd een DM sturen/reactie op mijn profiel plaatsen als je vragen hebt!
Je mag mij alles vragen!

[ Voor 77% gewijzigd door w4v3g0d op 03-07-2012 00:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ Hardwarejunk
Ik zat te browsen in het v&a forum maar naar wat voor coretype moet ik zoeken ?

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:14

H.Boss

Hugo Boss

Hier moet je even vragen of hij die Q9550 ook los verkoopt?

V&A aangeboden: P5Q PRO + Intel Core 2 Quad Q9550 + OCZ Reaper HPC 4 GB DDR2-800 Kit + Arctic Cooling Freezer 7 Pro

Hieronder een Q6600 voor 55,-

V&A aangeboden: Intel Core 2 Quad Q6600

Hieronder een Q6600 voor 48,-

V&A aangeboden: Intel Core 2 Quad Q6600

[ Voor 32% gewijzigd door H.Boss op 03-07-2012 10:04 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een vraagje over die Q6600, destijds werd dat mij afgeraden omdat de duo beter voor games was.
Nu geven jullie aan dat het slimmer is voor die Q6600 te kopen.

Heb ik het hier over een nieuwer Q model? Want volgens mij was het destijds ook de Q6600
Moet ik in deze Q ook nieuw ram indouwen of gaat het prima met mijn huidige aantal

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Nee, gaat nog steeds over dezelfde Q6600. Zie hier een vergelijking: http://www.anandtech.com/bench/Product/55?vs=53
In een aantal games ga je er flink op achteruit.
Volgens mij kun je beter volledig upgraden, dus nieuwe processor, moederbord en geheugen. En Windows 7 x64.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:47
Die Q6600 is niet een vooruitgang, ik heb zelf Core2Duo 2,53 Ghz / 2 Gb en heb er ook wel eens naar gekeken, niet doen dus.

Ik heb trouwens nog een HD5770 videokaart en ach , ik red me er prima mee.
Ik vind de prijs die je betaalt voor een echt goede videokaart en datgene wat je er terug voor krijgt: hogere resolutie. nét ff mooier beeld persoonlijk niet uitkunnen. Ik zie het dan en denk ...ok mooi...en het echte blijdschapgevoel blijft niet lang hangen, maar wel (flink) wat eurootjes lichter...
Tis ook net wat je wilt he?

Verwijderd

Topicstarter
Ye ik geil niet op alles max ultra super setting maar wil het wel graag op high/medium kunnen spelen zonder enig gevoel van fpsdrop.

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien moederbord processor en ram de grootste kosten zijn heb ik besloten om een nieuwe pc te bouwen en mijn oude vid kaart over te hevelen naar deze kast.
Tevens lijkt het me leuk mijn eigen pc in elkaar te zetten ipv kant en klaar kopen.

Nu heb ik deze uit de best buy guide gehaald en ik vroeg me af wat de Samsung 830 desktop upgrade kit 64G nu voor nut heeft ? Mijn oude pc heeft dit niet.

En welke windows raden jullie mij aan te gebruiken ?

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST1000DM003, 1TB€ 79,50€ 79,50
1LG GH24NS90 Zwart€ 14,73€ 14,73
1Antec One€ 45,45€ 45,45
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 25,95€ 25,95
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 206,-€ 206,-
1XFX Pro 550W€ 57,-€ 57,-
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 64GB€ 60,37€ 60,37
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 48,50€ 48,50
1MSI N560GTX-Ti Hawk€ 216,50€ 216,50
1MSI Z77A-G43€ 89,44€ 89,44
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 843,44

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:58:
Nu heb ik deze uit de best buy guide gehaald en ik vroeg me af wat de Samsung 830 desktop upgrade kit 64G nu voor nut heeft ? Mijn oude pc heeft dit niet.
Het is een SSD, een hele snelle maar kleine harde schijf.
En welke windows raden jullie mij aan te gebruiken ?
7 x64, wat anders?

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:15
Ik zag dat je BF3 speelt. Dat is nou zo'n game dat baat heeft bij een ssd (extreem snel maps laden, als eerste online in een game). Omdat 64GB niet erg groot is zou je ook kunnen kijken naar de 128GB versie als je budget dat toelaat. Die kost ~100 euro maar dan heb je wel het dubbele opslagcapaciteit. Voor de rest ziet dat lijstje er prima uit. Met die i5 3570k krijg je een enorme prestatieboost, en eventueel is die nog makkelijk over de 4GHz te tillen. Voor games is dat op dit moment de beste cpu, een retesnelle quad-core met veel overklok potentieel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga alle componenten los bestellen, hoe zijn jullie ervaringen van jullie bij leveranciers ?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2012 10:23 ]

• volton10
  • Laatst online: 02-03 14:04

Verwijderd

Topicstarter
Thanks iederen, en om het topic af the sluiten.

Heeft er iemand een goede site (met plaatjes) hoe stap voor stap word uitgelegd. Hoe je een pc bouwt ?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:17:
Thanks iederen, en om het topic af the sluiten.

Heeft er iemand een goede site (met plaatjes) hoe stap voor stap word uitgelegd. Hoe je een pc bouwt ?
Dan heb ik een tip voor je. ipv hier te typen "Hoe je een pc bouwt" ,kan je precies datzelfde in google typen. Ik heb de eerste 10 resultaten bekeken, en het zijn allemaal duidelijke handleidingen met fotos en/of filmpjes.
Pagina: 1