Ivy Bridge i3 laptops

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond tweakers,

Ik ben al een tijd bezig geweest het internet af te zoeken naar informatie over laptops met een Ivy Bridge i3 aan boord. Op Wikipedia is te zien dat er maar 1 mobiele IB i3 zal zijn, maar die zie ik nog nergens. Op specificaties na.
Een site bood er wel een Lenovo van aan, maar die bleek achteraf een i5 te hebben. De pricewatch hier laat alleen aan paar i7's en i5's zien.

Heeft iemand enig idee wanneer deze processors voor mobiel gebruik uit komen? Misschien dat ik anders beter voor een i5 of een SB kan gaan als ze pas laat uitkomen, i.v.m. studie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 15:56

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Waarom moet het in de eerste plaats eigenlijk een Ivy Bridge i3 zijn? Wat is er mis met Sandy Bridge i3's of Ivy Bridge i5's?

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
inderdaad, waarom per se een IB i3?

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind de 22nm leuk (meer power voor minder stroom, mooi) en de HD 4000 graphics schijnen een aardige verbetering te zijn t.o.v. de 2000.

Een i5 is over het algemeen duurder dan een i3, vandaar dat het handiger zal zijn voor mijn budget om een i3 te nemen. Kijkend bij de pricewatch is de goedkoopste IB i5 de Asus K55A-SX007V. Weliswaar zonder een extra grafische chip, maar wel met 2.5Ghz die met turbo tot 3.1Ghz kan komen. Dit voor de laagst mogelijke prijs van 600 euro.
Deze snelheden zijn nu weer niet nodig voor mij, een lichte i3 van 1.8Ghz zonder turbo lijkt mij genoeg. Zo kan ik hopelijk minderen op de prijs, 400-500 euro past beter in mijn budget dan minimaal 600 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
waarom dan niet voor een SB i5? opzich valt het allemaal wel reuze mee kwa power/minder stroom denk ik zo, kwa HD 3000-4000 heb je wel gelijk

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een laptop wilt zonder grafische kaart is het zeker wel de moeite waard om voor een IB te gaan.

Op internet is vast wel te vinden wanneer Intel de IB i3's introduceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
400-500 euro ga je voorlopig niet krijgen voor ivy bridge laptop, De Core i3 3217U is een ultra low power cpu en komt in Ultrabooks. Een 400-500 euro ultrabook uit de stal van Intel moet je voorlopig nog niet aan denken.
600 euro valt wel mee toch? Als je daarmee het nieuwste van de nieuwste krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
600 euro is een aardig bedrag voor mij op het moment.
Jammer dat de i3 alleen voor ultrabooks zal zijn. Is er een reden waarom ze niet in normale grootte 13 en 15 inch komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 15:56

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Omdat een i5 al erg minimaal is vergeleken met de desktop broertjes ;) .

Grillmeister

Pagina: 1