Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokmeister
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 16:26
Ik dacht dat het volgende wel redelijk nieuwswaardig zou zijn.

Zover ik weet is gister de wet over netneutraliteit ingegaan. Een tijd geleden is de Rijksuniversiteit Groningen in het nieuws geweest omdat ze torrents blokkeren in verscheidene studentenflats. Ik ben zelf woonachtig in zo'n flat en heb een test (glasnost) gedaan, waaruit blijkt dat de universiteit nog steeds de torrents geblokkeerd heeft, wat zover ik weet in strijd is met de nieuwe wet.

Niet alle torrents zijn geblokkeerd. Na het uitzetten van protocolencryptie blijkt dat torrents van private trackers met enige moeite door de blokkade heen komen. Het vinden van verbindingen gaat echter wel trager. Public trackers vinden geen connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat hangt er toch vanaf hoe je je toegang tot het internet krijgt. Een werkgever mag bijvoorbeeld blokkeren wat deze wil, het is te kort door de bocht om te denken dat nu geen enkele blokkade meer mogelijk mag zijn.

Heb je al contact opgenomen met de RUG?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokmeister
Ik ga morgen of vanavond even een mailtje sturen. Ik wacht de reacties hier even af.

Het punt is dat ik betaal voor een internetconnectie op mijn eigen kamer, met eigen huisnummer. Zover ik weet geldt de RUG dan als ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Blokmeister schreef op maandag 02 juli 2012 @ 18:16:
Zover ik weet is gister de wet over netneutraliteit ingegaan.
Gisteren was het geen 1 januari 2013 ;) En dan geldt de wet alleen voor nieuwe contracten, voor lopende contracten gaat de wet 1 januari 2014 in.
edit:
Nouja, de nieuwe telecomwet is al in juni ingegaan, maar netneutraliteit geldt vanaf bovenstaande data

[ Voor 33% gewijzigd door anandus op 02-07-2012 18:25 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zelfs in 2013: hoeft de RUG zich daar eigenlijk wel aan te houden? SURFnet is immers geen openbaar netwerk: http://www.surfnet.nl/nl/...lijkbijzaaktegenOPTA.aspx

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokmeister
Tijdens mijn vorig contact met de RUG zeiden ze dat deze wet op 1 juli 2012 in zou gaan. Vandaar dat ik dat dacht.

Zover ik weet zijn wij aangesloten door FLITS, niet door SURFnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Assumtion is the mother of all fuckups. Voor je actie onderneemt, eerst zaken checken dus :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokmeister
Vandaar ook het vraagteken achter de titel en de zin 'voor zover ik weet'. Na mijn vorige contact met de rug heb ik vernomen dat netneutraliteit in juli in zou gaan.

Edit: Ik heb het nog even nagezocht, en de wet zal inderdaad op 1 januari 2012 ingaan. Raar dat de RUG zelf denkt dat deze op 1 juli 2012 ingaat.

directe quote:
Uw melding 103320 is als volgt afgehandeld:
De wet gaat in op 1 juli 2012, vanaf die datum zullen wij auteursrechtelijke abuse meldingen niet meer in behandeling nemen.

[ Voor 51% gewijzigd door Blokmeister op 02-07-2012 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 15:40

Brons

Fail!

Dit is niet echt iets voor NSTM. Aangezien het over je internetprovider gaat verplaats ik het naar Internetproviders en Hosting
Pagina: 1