Computer start maar voor enkele seconden op.

Pagina: 1
Acties:

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:19
Hey allemaal,

Ik ga binnenkort een nieuwe pc kopen en die wou ik zelf in mekaar zetten dus om te oefenen heb ik mijn pc die ik nu gebruik compleet uit elkaar gehaald en weer (geprobeerd) in elkaar te zetten. Maar nu start hij maar half op. Als ik de aanknop indruk hoor ik 1 of 2 korte piepjes en dan na enkele seconden gaat hij weer uit. Nou zit mijn fan die op de processor zit wel los zou het daaraan kunnen liggen? Lijkt me niet toch?

Voor zover ik weet heb ik alle kabels goed aangesloten maar toch gaat hij na enkele seconden weer uit.

Iemand enig idee?

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-02 19:41

Stronkie

Where wind is Trouble

Wat denk je zelf. Bouw alles maar weer uit en dan bouw maar in.. En zorg dan dat ALLES vastzit..

Maar zonder gekheid.. Ja die fan hoort vast te zitten. het koelblok dan he.. De fan moet draaien.. Just in Case

• Aschtra
De fan draait. En hij zit maar een heel klein beetje los. Ligt het echt daaraan dan? Want 1 zo'n pinnetje kreeg ik er echt met geen mogelijkheid in. Hoe hard ik ook drukte.

Oh ik snap al waarom het dan komt. Door de koelpaste die dan niet goed op de CPU zit. Kan dit kloppen? Dan word hij te heet en zet het systeem hem voor beveilig uit ofzo?

Toen ik me pc op de zijkant had en de cpu koeler dus wel goed drukte zegmaar op de cpu toen deed die het wel.

[ Voor 47% gewijzigd door Aschtra op 02-07-2012 18:03 ]

Verwijderd

heb je alle RAM er goed ingedrukt?

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-02 18:45

RyuuPro

That Damn Fly

Kokoryuu schreef op maandag 02 juli 2012 @ 18:00:
De fan draait. En hij zit maar een heel klein beetje los. Ligt het echt daaraan dan? Want 1 zo'n pinnetje kreeg ik er echt met geen mogelijkheid in. Hoe hard ik ook drukte.

Oh ik snap al waarom het dan komt. Door de koelpaste die dan niet goed op de CPU zit. Kan dit kloppen? Dan word hij te heet en zet het systeem hem voor beveilig uit ofzo?

Toen ik me pc op de zijkant had en de cpu koeler dus wel goed drukte zegmaar op de cpu toen deed die het wel.
Lijkt me dat je koelblok niet goed vast zit ja.
Eraf halen en opnieuw aanbrengen (en zorgen dat ALLE pinnen vastzitten, vaak kan je ze met een schroevendraaier open en dicht zetten)

Misschien ook wel handig: Wat zijn de specs van je pc?
(Intel's stock koeler heeft oa zo'n open-dicht draai systeem voor zijn pinnen)

[ Voor 8% gewijzigd door RyuuPro op 02-07-2012 19:50 ]

Kaze Ni Nare

• Aschtra
Het was inderdaad de koeler. Weet nu het truukje om hem er simpel in te zetten. Ik heb inderdaad zo'n open-dicht draai systeem. Je moet eerst dat zwarte gedeelte naar boven halen, dan het witte pinnetje door het gaatje drukken en dan het zwarte gedeelte aandrukken en dan dichtdraaien. Nu zit hij goed en me pc doet het weer. Nu nog even kijken hoe ik die usb poorten aan de zijkant aansluit ;_;

Thanks. Ook hier nog de specs als je het wilt zien: (pc is inmiddels alweer 2,5 jaar oud hoor dus verwacht niet zoveel xD kocht hem kant en klaar in de winkel voor 500 euro.)

Operating System
MS Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
CPU
Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2.40GHz 44 °C
Kentsfield 65nm Technology
RAM
4,00 GB Single-Channel DDR2 @ 333MHz (5-4-4-14)
Motherboard
MSI MS-7366 (CPU 1) 33 °C
Graphics
SyncMaster (1680x1050@60Hz)
Acer P221W (1680x1050@60Hz)
nVidia video (MSI)
512MB GeForce 9600 GT (EVGA) 41 °C
ForceWare version 301.42
SLI Disabled
Hard Drives
733GB SAMSUNG SAMSUNG HD753LJ ATA Device (SATA) 29 °C
Optical Drives