Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beste topiclezers,
ik heb een probleempje, ik heb vanmiddag een moederbord gekregen van een vriend, deze heb ik nog werkend gezien vanmorgen. ik heb het moederbord, processor en ram meegenomen en hij heeft de kast bij het afval gegooit dus die is onderhand al weg.
maar nu ben ik op zoek naar de pinnetjes aan mijn startknop op hoort, deze zijn echt nergens te vinden,
de enige vrije pinnetjes zijn die van:
intern usb, com2, speaker, intr en rec pwd.
ik heb ze allemaal geprobeert maar het lijkt mij niet dat het een van deze moet zijn
als iemand een handleiding over deze moederbord heeft liggen (digitaal het liefste) dan zou ik het op prijs stellen als je hier iets van laat weten:)

en als er verder nog tips zijn hoe ik mijn computer nu opstart hoor ik het ook graag:)

de specs zijn:
mobo: fujitsu siemens w26361-w109 - z2 - 02 - 36
proccessor: intel celeron D 3,06ghz
Ram geheugen: 4x 1Gb
voeding: sqeex ps021v1

het heeft geen haast maar ik zou deze computer wel graag aan de praat hebben:)

mvg, martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:52
Kan je misschien een foto nemen in hoge resolutie? Vooral rechts beneden, daar staan ze normaal gezien.
Anders kan je ook met een schroevendraaier alle dubbele pinnen even kortsluiten, tot je de pinnen vind waarbij de pc start.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben alle schroefjes al 20x bij langs gegaan met een schroevendraaier, hier zijn de enige pinnetjes die op mn moeder bord zitten: (behalve die van speaker en fan1 en fan2)

ik hoop dat het een beetje zichtbaar is (samsung kwaliteit eh$)

http://s1266.photobucket....rent=2012-07-02204146.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:07
Kan het op je foto niet duidelijk zien, maar er zijn een paar standaard layouts die vaak gebruikt worden. Dit is er eentje:
Afbeeldingslocatie: http://www.intel.com/support/motherboards/desktop/sb/img/fp_header.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zoon soort aansluiting heb ik ook, (foto)

http://s1266.photobucket....nt=2012-07-02204146-1.jpg

maar hier staan in kleine lettertjes naast; usb intern, en als ik de pinnetjes met elkaar verbind dan gebeurt er ook niks:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:52
Ben je zeker dat de USB naast die aansluiting staat? Want de aansluitingen ernaast die omgeven worden door een zwart plastic 'muurtje', dat ziet er eerder USB uit. De resolutie is echter niet genoeg om veel te zien op de foto :P

Het is verder wel duidelijk dat het een typisch OEM bordje is met een eigen layout en weinig over te vinden op internet. En zelfs als het start, dan is het nog maar de vraag of je nog alle drivers gaat vinden.
Ik zou hem eigenlijk gewoon in de vuilbak kieperen en tweedehands een ander socket 775 bord kopen. Er staan er genoeg op voor weinig geld en het bespaart wel wat moeite en miserie.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
drivers en alles zijn nog geinstalleerd op deze hardeschijf compleet met win xp en alles, ik zou hem alleen graag aan de praat krijgen omdat ik niet echt geld heb voor iets anders, dit vond ik juist wel een mooi moederbordje omdat er 4 ddr geheugen sleuven zijn en omdat er en 775 socket op zit en ook nog pci-e 16x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Heb je de voedingskabels wel goed aangesloten (de 24-pin + 4-pin)? Probeer ook eens een andere voeding, sqeex klinkt nog enger dan sweex. Verder: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@malantur en die pinnetjes met zwarte omhulsing staat bij dat het een com2 poort is.

@nielson ik heb geen adner voedding maar deze werkt nog perfect op mn andere moederborden ( het is wel een sweex btw typfoutje haha) en ja goed door drukken tot ie vast klikt, en het zelfde met de 4 pins kabel voor de processor stroom toe voer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Weetb je zeker dat er niet meer connectors op je bord zitten? De frontpanel connector zit meestal aan de rand van het bord, aan de kant van het frontje (duh). Kan alleen even niet goed inschatten hoe dat bij jou bord zit aangezien het geen standaard atx lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is een "desktop" mobo'tje voor zoon liggende computer weet je wel$

ik heb 1x 24pins aansluiting en 1x 4pins aansluiting op mijn moederbord voor voeding meer niet,
en aan de voorkant zitten, 2x usb 2.0 1x geluid in 1x geluid uit

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2012 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 05:30

MadMan

What the....

Op Google afbeeldingen zoeken naar de typenaam van de complete pc wil ook wel eens helpen, vaak staan er dan wat foto's van de binnenkant op waar je al het een en ander aan zou kunnen afleiden.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor al jullie reacties,
ik heb ontdekt dat er standaart een aanknop op het toetsenbord vast zit, maar deze lag in mijn tas waar ik het moederbord mee heb vervoerd,
deze pinnetjes heb ik bij mekaar gezet en het aanknopje er weer op gezet.
maar als ik nu op het knopje druk gaan de fans ongeveer halve seconde draaien en houden ze op, als ik dan weer op de knop klik gebeurt er niks, pas als het stroom er een kwartiertje af is geweest en ik weer op de aanknop klik gaan ze weer halve seconde draaien en gebeurt er daarna niks meer:(
Pagina: 1