Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerktraffic tools geven verschillende resultaten

Pagina: 1
Acties:

• sjender101
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-08-2022
Hallo,

Wanneer ik beide netwerktraffic tools van Windows naast elkaar open zet zie ik verschillende resultaten.
De verschillen zijn af en toe zo groot dat ik het niet op afronding kan gooien.
In de afbeelding zie je dat de linkergrafiek soms boven de 100MBIT uitkomt, terwijl de rechtergrafiek misschien net 5Mbit haalt...

Afbeeldingslocatie: http://www.sanderendounia.nl/zooi/network.png

Waar kan dit verschil in zitten?
Meet de linkergrafiek misschien meer of andere elementen die de rechtergrafiek niet ziet?

Dit is een Windows Server op een VPS.
Zou de linker misschien ook verkeer van de andere VPS'en op de hostmachine meten?

Verwijderd

De redenering dat het linker grafiek performance's van andere VPS'en laat zien, dat kun je dit uit je lijste doorstrepen zodra dit enkel een virtual machine is. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2012 17:02 ]

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:32

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

sjender101 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 17:00:
Hallo,

Wanneer ik beide netwerktraffic tools van Windows naast elkaar open zet zie ik verschillende resultaten.
De verschillen zijn af en toe zo groot dat ik het niet op afronding kan gooien.
In de afbeelding zie je dat de linkergrafiek soms boven de 100MBIT uitkomt, terwijl de rechtergrafiek misschien net 5Mbit haalt...

[afbeelding]

Waar kan dit verschil in zitten?
Meet de linkergrafiek misschien meer of andere elementen die de rechtergrafiek niet ziet?

Dit is een Windows Server op een VPS.
Zou de linker misschien ook verkeer van de andere VPS'en op de hostmachine meten?
Omdat de ene grafiek uit gaat van 10 Gbps en de ander 10 Mbps ;) Bovendien ligt het er ook maar net aan waar en hoe je meet. Is het alleen up of alleen down of beide opgeteld ... is het inclusief overhead etc. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Ventieldopje op 02-07-2012 17:05 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-11 16:26
Verschillende sampletijden waardoor de een pieken wel meeneemt en de ander niet?

• sjender101
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-08-2022
Ik heb de tijden even snel staan, maar dan nog...
Soms heb ik een hele tijd achter elkaar 100mbit op de linker en amper 10 op de rechter.

@ventieldopje: dat weet ik, daar heb ik ook rekening mee gehouden...

@unflux: Dat zou toch niet moeten kunnen? De CPU en RAM statistieken in dat overzicht zijn wel specifiek voor die server.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:32

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik zeg het nogmaals, kijk even wat die rechter grafiek precies meet. Je kunt het netwerk verkeer op heel veel manieren en punten meten namelijk ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Pagina: 1