Ik vraag me ernstig af of ik nou ergens overheen kijk, of dat ik iets probeer wat niet kan.
Ik wil een simpele lijst met paginering maken.
Routering aangemaakt:
Vervolgens een action op een controller:
Als ik nu /PosterManagement bezoek, dan is page 1. Als ik nou /PosterManagement?page=2 bezoek, dan is page nog steeds 1? Nu kan ik dit wel oplossen door van page een int? te maken, maar dan raak ik kwijt dat de URL van pagina 1 automatisch /PosterManagement is zonder overal checks in te bouwen. What gives?
Ik kan overigens niet echt Googlen naar dit probleem; als ik Google naar 'mvc3 routing default value' krijg je 5 miljoen pagina's van Indiërs die trots laten zien hoe ze hun eerste route hebben aangemaakt, gevolgd door een miljoen vragen op Stack Overflow met de vraag 'hoe moet dit'.
[/vent]
Ik wil een simpele lijst met paginering maken.
Routering aangemaakt:
C#:
1
| routes.MapRoute("PosterManagementIndex", "PosterManagement", new { controller = "PosterManagement", action = "Index", page = 1 }); |
Vervolgens een action op een controller:
C#:
1
2
3
4
| public ActionResult Index(int page) { // code... } |
Als ik nu /PosterManagement bezoek, dan is page 1. Als ik nou /PosterManagement?page=2 bezoek, dan is page nog steeds 1? Nu kan ik dit wel oplossen door van page een int? te maken, maar dan raak ik kwijt dat de URL van pagina 1 automatisch /PosterManagement is zonder overal checks in te bouwen. What gives?
Ik kan overigens niet echt Googlen naar dit probleem; als ik Google naar 'mvc3 routing default value' krijg je 5 miljoen pagina's van Indiërs die trots laten zien hoe ze hun eerste route hebben aangemaakt, gevolgd door een miljoen vragen op Stack Overflow met de vraag 'hoe moet dit'.
[/vent]
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?