Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wardhogje
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-02 15:55
Ik ga binnenkort een systeem bouwen, vooral bedoelt voor gamen en ik wil er graag de komende 2-3 jaar nog mee verder. Ik heb de meeste onderdelen bij elkaar gezocht maar ik zit nog te twijfelen tussen de cpu-koelers.
(voor bij de Intel Core i5 3450)

1) De "Corsair Hydro H40"
Gewoon puur omdat het mooi uitziet, stil is en in water-koeling over het algemeen goede temps geeft.
Ik heb zelf geen temperaturen gevonden op het net, maar ik vertrouw er op dat het wel een ~30,- air cooler kan evenaren.

2) De "Gelid Solutions Tranquillo Rev.2"
Deze cooler heeft betere temps dan de CM Hyper 212 EVO en is stiller ( het verschil is niet gigantisch maar het is er wel) Hij past ook mooi in mijn colour scheme (zwart en wit).

Is het het waard om puur voor de esthetiek en de stilte 25,- meer uit te geven?
Ik heb jullie meningen nodig om mij er van te overtuigen de H40 te kiezen :)

Alvast bedankt,

Ward

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-05 13:50
waarom zou je niet kiezen voor een mugen 2 revb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Is het het waard om puur voor de esthetiek en de stilte 25,- meer uit te geven?
Dat is enkel en alleen door jou te bepalen.
let wel pre-fab hydrokoelers staan erom bekent om na een jaar of 2/3 te kunnen gaan lekken of dat de koelprestaties hard achteruitgaan (correct me if i'm wrong)

Mugen 2 revB is inderdaad de te kloppen budgetkoeler, zet er zelf nog een tweede fan bij en je hebt een stille maar zeer krachtige koeler voor 40 euro.
Qua bang buck gaat het niet beter worden dan een mugen 2

[ Voor 26% gewijzigd door eL_Jay op 02-07-2012 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wardhogje
eL_Jay schreef op maandag 02 juli 2012 @ 15:27:
let wel pre-fab hydrokoelers staan erom bekent om na een jaar of 2/3 te kunnen gaan lekken of dat de koelprestaties hard achteruitgaan
Corsair claimt juist dat het tegenovergestelde gebeurt!

EDIT:
Ik gebruik trouwens ook de Corsair 500R, deze kast is soort van dicht dus het is niet extreem belangrijk dat alles mooi en shiny is, maar mijn CPU is niet "unlocked (K)" is het uberhaubt nodig om zover te gaan?

[ Voor 26% gewijzigd door Wardhogje op 02-07-2012 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-05 13:50
eL_Jay schreef op maandag 02 juli 2012 @ 15:27:
[...]Mugen 2 revB is inderdaad de te kloppen budgetkoeler, zet er zelf nog een tweede fan bij en je hebt een stille maar zeer krachtige koeler voor 40 euro.
Qua bang buck gaat het niet beter worden dan een mugen 2
Zolang die in jouw behuizing past krijg je het inderdaad niet veel beter dan een mugen 2, zeker met 2 fans erop (voor die prijs natuurlijk)

[ Voor 3% gewijzigd door thedon46 op 02-07-2012 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wardhogje
Hmm, is de Mugen niet extreem overkill voor een processor die uberhaubt niet zover geoverclockt kan? Als hij even stil is als de H40 is het wel iets om te overwegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-06 19:09
Ik vind persoonlijk watercooling pas echt overkill als je niet eens gaat overclocken.

Dan kan je beter een Mugen halen. En die dan via speedfan oid op lage RPM laten draaien, dan is ie stil & bied hij genoeg cooling voor een niet oc'ed cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Solictice schreef op maandag 02 juli 2012 @ 15:37:
Ik vind persoonlijk watercooling pas echt overkill als je niet eens gaat overclocken.

Dan kan je beter een Mugen halen. En die dan via speedfan oid op lage RPM laten draaien, dan is ie stil & bied hij genoeg cooling voor een niet oc'ed cpu.
Ik zie dat jij de Noctua NH-D14 hebt; idem hier. Waarom geen Noctua, TS? Duur, maar geweldig spul. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-06 19:09
Gezien hij niet gaat overclocken, is een NH-D14 beetje te. Daar komt bij dat je niet de fan speed kan regelen, iets wat ook handig kan zijn voor de TS, gezien hij stilte erg waardeert.

En de NH-D14 is nou niet bepaald de goedkoopste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik zou gewoon een goede luchtkoeler nemen als je niet OC'd: op lage toeren zetten, hoor je er niets van (je hebt toch al genoeg andere ventilators in je pc dus dat zal het verschil niet maken), en koelt goed genoeg.
Wardhogje schreef op maandag 02 juli 2012 @ 15:29:
Corsair claimt juist dat het tegenovergestelde gebeurt!
Het tegenovergestelde? Er loopt juist koelvloeistof naar binnen en hij gaat steeds beter koelen? O-)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wardhogje
bwerg schreef op maandag 02 juli 2012 @ 15:45:
Het tegenovergestelde? Er loopt juist koelvloeistof naar binnen en hij gaat steeds beter koelen? O-)
:P Goed punt, ik ga maar met een luchtkoeler dan, lage RPM via BIOS/adaptertje zodat hij lekker stil is.
Bedankt mensen!
Pagina: 1