Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-11 14:43
Wellicht is onderstaande vraag een beetje te ver voor DSGET en zal ik over moeten gaan op VBscript of iets dergelijks maar daar heb ik nog totaal geen ervaring mee.

Ik heb een groep waarin meerdere groepen zitten. Hiervan word maandelijks een export gemaakt maar met veel teveel handwerk. Dit wil ik dus aan gaan passen.

Momenteel is er een batch bestandje wat het volgende doet:
dsquery group -name "blah" | dsget group -members > blah.txt
dsquery group -name "blah2" | dsget group -members > blah2.txt

Zo zijn er nog tien. Vervolgens worden met de hand de gebruikersnamen in een excel sheet gegooid.
Nu heb ik het script al n beetje netter gemaakt door de volgende stap
dsquery group -name "blah" | dsget group -members | dsget user -display > blah.xls

dit scheelt zoiezo al een berg knip en plakwerk gezien nu alleen de username in het excel bestand gegooid word. Maak ik zit nu nog steeds met een berg xls bestanden en ik zou graag zien dat de outputs van alle regels in één xls bestand gegooid worden. Of in andere tabs, of naast elkaar boeit me op zich niet zoveel.

Iemand toevallig enig idee? Kan dit met DSGET? Kan ik hier opgeven waar ik de output in het excel bestand kwijt kan? Of moet ik echt gaan klote met vbscript?

Alvast bedankt.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Andersom gedacht, je kan aangeven dat Excel data uit externe bestanden inleest. Dus als je altijd naar dezelfde bestandsnaam exporteert geef je dat bestand op als bron in Excel.
En daarna een automatische refresh van de data bij het openen van de sheet, of handmatig.

[ Voor 20% gewijzigd door Oogje op 02-07-2012 16:05 ]

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Welke OS versie draai je?
Voor 2003R2 en 2008 is eventueel de losse AD WebService beschikbaar, en 2008 R2 heeft het standaard.
Kun je met PowerShell 2 tegen je AD aan babbelen.

http://jeffwouters.nl/ind...bers-in-active-directory/

even doorpipen naar out-csv en je bent er al.

[ Voor 31% gewijzigd door alt-92 op 02-07-2012 21:30 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-11 14:43
Oogje schreef op maandag 02 juli 2012 @ 16:04:
Andersom gedacht, je kan aangeven dat Excel data uit externe bestanden inleest. Dus als je altijd naar dezelfde bestandsnaam exporteert geef je dat bestand op als bron in Excel.
En daarna een automatische refresh van de data bij het openen van de sheet, of handmatig.
Mjah ben al bezig geweest om n macro te maken maar ben daar echt heel slecht in:S Heb daar 2 uur zitten editen in n recorder macro en vervolgens doet da ding nog steeds niet wat ik wil. Misschien daar toch maar wat langer voor gaan zitten want dat zal wel de makkelijkste oplossing zijn denk ik.

Thanks iig voor t meedenken.
Welke OS versie draai je?
Voor 2003R2 en 2008 is eventueel de losse AD WebService beschikbaar, en 2008 R2 heeft het standaard.
Kun je met PowerShell 2 tegen je AD aan babbelen.

http://jeffwouters.nl/ind...bers-in-active-directory/

even doorpipen naar out-csv en je bent er al.
Heb dat berichtje gelezen maar das zo goed als chinees voor me:) Denk dat een macro dan nog makkelijker gaat worden. Wellicht is een cursusje scripting wel iets voor me. Dak ze iig kan lezen...nog tips om daarmee te beginnen?

wederom: thanks voor t meedenken.

[ Voor 28% gewijzigd door boomr op 03-07-2012 09:45 ]

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
lj_tree schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 09:42:
[...]

Mjah ben al bezig geweest om n macro te maken maar ben daar echt heel slecht in:S Heb daar 2 uur zitten editen in n recorder macro en vervolgens doet da ding nog steeds niet wat ik wil. Misschien daar toch maar wat langer voor gaan zitten want dat zal wel de makkelijkste oplossing zijn denk ik.

Thanks iig voor t meedenken.
Macro? Met de standaard mogelijkheden van Excel valt er ook heel veel te regelen met importeren van data uit bestanden.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.