Toon posts:

Processor te zwak door onderclocken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb een vraag!

CPU: phenom x4 9950 BE
GPU: ATI Radeon HD 5850 1GB
MB: Asrock n68c-s ucc

Toen ik mijn pc net had wilde ik Bad Company 2 gaan spelen, maar die crashde maar telkens naar desktop, dus wij maar zoeken bleek het de CPU te zijn. Die was blijkbaar 140w, en het moederbord maar 90. Toen hebben we van die 9950 een tripple-core gemaakt. Waardoor alles precies paste, maar mijn vraag is nu veroorzaakt dit lag en extreme frame drops in games? Som droppen ze van 50 naar 20 en dan weer terug naar 30-35 en dat heel de tijd.

Mijn drivers zijn up-to-date en heb al meedere keren windows opnieuw geinstalleerd, hardeschijf geformateerd dus ik ben ten einde raad.

Mvg :)

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

In de titel heb je het over zwaar onderclocken, bedoel je daarmee het uitschakelen van een core? Is je kloksnelheid wel normaal?

Als je mobo de CPU niet aan kan, dan zal hij hem niet lager gaan clocken waardoor hij het ineens wel aankan. Dat gebeurt wel als de temperatuur te hoog wordt, dus dat kun je ook even checken. Verder is een phenom sowieso geen krachtpatser, al zou BC2 wel moeten lukken lijkt me.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt we hebben 1 core uitgeschakeld, hij word niet te warm. Maar deze setup heeft ie ook gedraait bij mijn broer. Die heeft hier zelfs nog BF3 mee gespeeld op medium. Alleen het moederbord was toen anders. Kloksnelheid is niet veranderd.
bwerg schreef op maandag 02 juli 2012 @ 15:23:
In de titel heb je het over zwaar onderclocken, bedoel je daarmee het uitschakelen van een core? Is je kloksnelheid wel normaal?

Als je mobo de CPU niet aan kan, dan zal hij hem niet lager gaan clocken waardoor hij het ineens wel aankan. Dat gebeurt wel als de temperatuur te hoog wordt, dus dat kun je ook even checken. Verder is een phenom sowieso geen krachtpatser, al zou BC2 wel moeten lukken lijkt me.

• Engeneer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-02 22:31
Okeei ik zou zeggen, koopt voor een paar tientjes een ander moederbord. Omdat het eigelijk ook zonder is dat je de gehele snelheid van je cpu niet gebruikt. Bij:http://www.ebay.nl/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=350574969408&hlp=false

veel suc6