Toon posts:

Game PC dilemma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste Tweakers,

Laat ik beginnen met het feit dat ik nieuw ben als het gaat om het in elkaar zitten van een pc en dit wordt mijn eerste keer :D Ik heb de laatste tijd erg veel problemen met mijn laptop en heb daarom besloten om toch weer terug te gaan naar een desktop, met name om weer eens fatsoenlijk te kunnen gamen. De games die ik op een beetje fatsoenlijke settings wil spelen zijn diablo3, LoL, Skyrim, en in de toekomst wil ik graag Guild Wars 2 op goede settings kunnen spelen. Verder gebruik ik me PC voor de alledaagse bezigheden en een beetje SPSS.Verder zou het fijn zijn als ik in de toekomst vrij eenvoudig één component zou kunnen vervangen zodat de PC weer een tijdje meekan. Met mijn mobo en voeding zou dit dus mogelijk moeten zijn.

Ik heb hiervoor een budget van +-1250 euro en ik hoop hiervoor echt klaar te zijn, dus inclusief verzendkosten etc.

Naast een toetsenbord en een muis heb ik eigenlijk geen componenten die ik meeneem naar me toekomstige desktop. Onderdelen zoals een scherm, maar ook een windowslicentie moet ik nog aanschaffen.

Ik heb sterke voorkeur voor een intel ivyBridge processor, maar verder heb ik qua componenten geen voorkeur.

Ik ben in principe niet van plan mijn CPU te overclocken.

Ik heb de laatste tijd veel topics gevolgd en reviews bekeken en op basis daarvan ben ik tot de volgende lijst gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 74,45€ 74,45
1Dell Ultrasharp U2312HM (Zwart)€ 166,54€ 166,54
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 14,37€ 14,37
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 85,-€ 85,-
1Corsair Carbide 500R Black€ 95,08€ 95,08
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 167,-€ 167,-
1Sapphire HD 7850 OC 2GB GDDR5€ 219,-€ 219,-
1XFX Pro 550W€ 56,90€ 56,90
1Samsung 830 series 128GB€ 93,-€ 93,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 48,50€ 48,50
1Asrock H77 Pro4/MVP€ 79,31€ 79,31
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.099,15

Ik heb nog wat budget over en zelf met de volgende overwegingen:
-Meer geld investeren in de GPU of toch voor een i5 3570k processor gaan icm een ander moederbord, zodat ik in de toekomst wellicht kan overclocken?
-De kast heb ik gekozen om de ruimte en het inbouwgemak, omdat ik dit voor het eerst ga doen.
-Wat voor moederbord aangezien ik hier als newbie het minst onderscheid in kan ontdekken?
-Een aftermarket processorkoeler nemen of is dit pas interessant als je gaat OCen?

Ik wacht de reacties graag af.
Alvast bedankt :) !

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:22

henri8096

BIM is not a software!

Mocht je toch nog willen overclocken dan ben je denk ik beter af met een z77 moederbord.
Als het je meer om de games gaat dan denk ik toch dat je weer beter af zult zijn met een betere videokaart.
En ik zou sowiso een aftermarket koeler er op zetten, maar dan meer voor je eigen (gehoor) plezier.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Een Windows 7 licentie kan je een pak goekoper verkrijgen dus hier komt al 50€ vrij om elders te spenderen.

Persoonlijk zou ik dan met het vrijgekomen budget een i5 3750K nemen met dit mobo pricewatch: Gigabyte GA-Z77-DS3H en een aparte koeler om de boel stil te houden (al zal de stockkoeler in het begin voor jou ook goed genoeg zijn)

Als koeler neem je dan best de Scythe Mugen 2 of iets goedkoper de CM Hyper 212 EVO die ook goede reviews krijgt.

Als je alles uit je budget wil krijgen kan je ook naar de HD7950 kaarten kijken... Duurder dan je huidige keuze maar wel recent goedkoper geworden en ze geven erg veel bang for buck in jouw prijsklasse.

Het kleinere broertje van de Carbide 500r, de Carbide 300r is ook een leuke kast maar wel een beetje goedkoper en compacter.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb atm wat internet issues, dus vandaar even via me telefoon(ik update later wel). Ok dan verander ik me mobo en processor +iig een andere koeler erbij evo of mugen zal ik nog bekijken. @ Inrage, hoe kan je aan een goedkopere licentie komen? Ik heb op surfspot zitten kijken maar dit zijn alleen maar upgrades?

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-04 01:41
iedereen heeft tegenwoordig wel "gratis" licenties...

ja, daag.

Verwijderd

Topicstarter
Ok.. maar ik wil gewoon eentje waarvan ik zeker weet dat ie het doet. Als ik een paar tientjes kan besparen is dat mooi meegenomen, maar zo niet dan is dat nou eenmaal zo :p

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-04 01:41
de "gratis" windows 7's werken gewoon prima hoor :) scheelt je flink wat

ja, daag.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Op Culgame.com liepen acties voor Windows 7 voor minder dan 30€. Verschillende tweakers hebben hier een exemplaar gekocht zonder problemen. Je koopt dan gewoon een licentie key.

Beetje zonde om nu nog de volle pot te betalen als er binnenkort W8 aankomt.

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:18
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 16:51:
Ik heb atm wat internet issues, dus vandaar even via me telefoon(ik update later wel). Ok dan verander ik me mobo en processor +iig een andere koeler erbij evo of mugen zal ik nog bekijken. @ Inrage, hoe kan je aan een goedkopere licentie komen? Ik heb op surfspot zitten kijken maar dit zijn alleen maar upgrades?
Op surfspot zijn alleen upgrade licenties inderdaad, maar met deze DVD's (of downloads) kun je prima een verse installatie uitvoeren. Bijna altijd kan dit zonder problemen anders moet je een oude windows cd/dvd tijdelijk in de dvd drive stoppen zodat W7 weet dat je al een voorgaande licentie hebt (dus een upgrade). Dit kan zelfs nog met een oud Windows 98 cd'tje.

Verder heeft iedereen het steeds over een duurdere videokaart of overklokken, maar op zich heb je een prima gebalanceerd systeem. Je kunt er natuurlijk ook over denken om het geld gewoon te besparen. Naar mijn mening zou ik alleen meer geld steken in een Z77 moederbord, K cpu en aftermarket CPU koeler als je wilt gaan overklokken. Wil je dit niet of ben je het niet van plan dan zou ik de samenstelling gewoon houden zoals ie is.

Een dikke videokaart is altijd mooi, maar met een 7850 kun je de komende tijd prima vooruit (voor de games die je aangeeft). Beter is het dan om over een jaar of 2 je videokaart weer te vervangen.

• xStoryTeller
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-05 09:11
Ik weet niet of het helpt maar ik zit ook bezig met een soortgelijk systeem, ik heb alleen een PC en scherm nodig en zit hier al een tijdje naar te kijken, na veel onderzoeken ben ik bij het volgende uitgekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST2000DM001, 2TB€ 99,-€ 99,-
1Dell Ultrasharp U2312HM (Zwart)€ 166,54€ 166,54
1LG GH24NS90 Zwart€ 14,73€ 14,73
1Fractal Design Arc Midi Tower€ 78,90€ 78,90
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 25,59€ 25,59
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 206,-€ 206,-
1XFX Radeon HD7950 Black Edition€ 337,-€ 337,-
1Seasonic M12II 520W€ 69,-€ 69,-
1Samsung 830 series 128GB€ 93,-€ 93,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 48,50€ 48,50
1MSI Z77A-G43€ 89,44€ 89,44
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.227,70

Hierbij mist dan alleen nog W7, die heb ik namelijk al. Deze zou je wel kunnen vinden op internet voor 20-30 euro.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisternacht besteld! Ben uiteindelijk inderdaad gegaan voor het z77-ga43 mobo gegaan icm de i5 3570k. Uiteindelijk heb ik dus nu wat teveel betaald voor me win7 licentie, maar dan weet ik het voor de volgende keer. Een mugen schaf ik binnenkort nog apart aan als ik me wat verdiept heb in Ocen. 1200 euros inclusief alle bijkomende kosten etc. Erg tevreden! Bedankt allen!
Pagina: 1