Hallo beste Tweakers,
Laat ik beginnen met het feit dat ik nieuw ben als het gaat om het in elkaar zitten van een pc en dit wordt mijn eerste keer
Ik heb de laatste tijd erg veel problemen met mijn laptop en heb daarom besloten om toch weer terug te gaan naar een desktop, met name om weer eens fatsoenlijk te kunnen gamen. De games die ik op een beetje fatsoenlijke settings wil spelen zijn diablo3, LoL, Skyrim, en in de toekomst wil ik graag Guild Wars 2 op goede settings kunnen spelen. Verder gebruik ik me PC voor de alledaagse bezigheden en een beetje SPSS.Verder zou het fijn zijn als ik in de toekomst vrij eenvoudig één component zou kunnen vervangen zodat de PC weer een tijdje meekan. Met mijn mobo en voeding zou dit dus mogelijk moeten zijn.
Ik heb hiervoor een budget van +-1250 euro en ik hoop hiervoor echt klaar te zijn, dus inclusief verzendkosten etc.
Naast een toetsenbord en een muis heb ik eigenlijk geen componenten die ik meeneem naar me toekomstige desktop. Onderdelen zoals een scherm, maar ook een windowslicentie moet ik nog aanschaffen.
Ik heb sterke voorkeur voor een intel ivyBridge processor, maar verder heb ik qua componenten geen voorkeur.
Ik ben in principe niet van plan mijn CPU te overclocken.
Ik heb de laatste tijd veel topics gevolgd en reviews bekeken en op basis daarvan ben ik tot de volgende lijst gekomen:
Ik heb nog wat budget over en zelf met de volgende overwegingen:
-Meer geld investeren in de GPU of toch voor een i5 3570k processor gaan icm een ander moederbord, zodat ik in de toekomst wellicht kan overclocken?
-De kast heb ik gekozen om de ruimte en het inbouwgemak, omdat ik dit voor het eerst ga doen.
-Wat voor moederbord aangezien ik hier als newbie het minst onderscheid in kan ontdekken?
-Een aftermarket processorkoeler nemen of is dit pas interessant als je gaat OCen?
Ik wacht de reacties graag af.
Alvast bedankt
!
Laat ik beginnen met het feit dat ik nieuw ben als het gaat om het in elkaar zitten van een pc en dit wordt mijn eerste keer
Ik heb hiervoor een budget van +-1250 euro en ik hoop hiervoor echt klaar te zijn, dus inclusief verzendkosten etc.
Naast een toetsenbord en een muis heb ik eigenlijk geen componenten die ik meeneem naar me toekomstige desktop. Onderdelen zoals een scherm, maar ook een windowslicentie moet ik nog aanschaffen.
Ik heb sterke voorkeur voor een intel ivyBridge processor, maar verder heb ik qua componenten geen voorkeur.
Ik ben in principe niet van plan mijn CPU te overclocken.
Ik heb de laatste tijd veel topics gevolgd en reviews bekeken en op basis daarvan ben ik tot de volgende lijst gekomen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 74,45 | € 74,45 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2312HM (Zwart) | € 166,54 | € 166,54 |
| 1 | Sony Optiarc AD-7280S Zwart | € 14,37 | € 14,37 |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 85,- | € 85,- |
| 1 | Corsair Carbide 500R Black | € 95,08 | € 95,08 |
| 1 | Intel Core i5 3450 Boxed | € 167,- | € 167,- |
| 1 | Sapphire HD 7850 OC 2GB GDDR5 | € 219,- | € 219,- |
| 1 | XFX Pro 550W | € 56,90 | € 56,90 |
| 1 | Samsung 830 series 128GB | € 93,- | € 93,- |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 48,50 | € 48,50 |
| 1 | Asrock H77 Pro4/MVP | € 79,31 | € 79,31 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.099,15 | |
Ik heb nog wat budget over en zelf met de volgende overwegingen:
-Meer geld investeren in de GPU of toch voor een i5 3570k processor gaan icm een ander moederbord, zodat ik in de toekomst wellicht kan overclocken?
-De kast heb ik gekozen om de ruimte en het inbouwgemak, omdat ik dit voor het eerst ga doen.
-Wat voor moederbord aangezien ik hier als newbie het minst onderscheid in kan ontdekken?
-Een aftermarket processorkoeler nemen of is dit pas interessant als je gaat OCen?
Ik wacht de reacties graag af.
Alvast bedankt