HP JetDirect Printserver -> 3 IP's?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik wil mischien de HP JetDirect 500 printserver gebruiken om 3 printers in een lan te hangen.

Ik vraag mij alleen af hoe je de afzonderlijke printers kunt aansturen.
Ik heb alleen ervaring met interne JetDirect voor één printer. Die heeft 1 IP voor config én printen.
Gebruikt die drieweg printserver 3 IP's, voor elke printer 1? Of zelfs vier, 1 extra voor configuratie?
Als hij maar één IP gebruikt hoe vertel je HPJetAdmin dan onderscheid te maken?

Dank.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-06-2024
Heel makkelijk.

1 IP adres en 3 poorten

je kunt met je HPJetAdmin 3 keer dat din installen

xxx.xxx.xxx.xxx_p1
xxx.xxx.xxx.xxx_p2
xxx.xxx.xxx.xxx_p3

dus 1 IP en 3 poorten ziet ie dan gewoon

en hoe die dat precies aangeeft weet ik niet meer precies maar de laatste keer dat ik het gebruikte en een poort wilde toevoegen stond er in de lijst met nieuwe apparaten 3 keer dat zelfde IP met 3 verschillende poortsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Wat Harrie zegt klopt.

De HP JetAdmin software geeft je de mogelijkheid om een poortnummer te kiezen.

Als je rechtstreeks vanuit Unix wil printen, kan je ook een poortnummer kiezen. Dat staat in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals al gezegd is, 1 IP. De verschillende poorten worden aangesproken via tcp poorten 9100, 9101 en 9102 (voor resp. 1, 2 en 3). Voor Unix (LPR) gaat het dan om RAW1, RAW2 en RAW3 (voor geformatteerde data) of TEXT1, TEXT2 en TEXT3 voor plain unix text. Dit zijn de queue namen, de JD gedraagt zich als Unix machine met verschillende printqueues.

Overigens is het simpeler om ipv JetAdmin (dat programma gaat er overigens uit) de Install Network Printer Wizard te gebruiken. Die installeert heel simpel de poort en driver voor je.

CC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bedankt jongens. Het moet niet onder UNIX maar onder NT draaien maar dat lukt wel.

Ik zoek hem nu alleen nog wat goedkoper dan de duizend gulden waar ik hem tot nu toe voor vond.

Iemand een idee?
Ik wil wel graag een HP want dat zijn de andere netwerkprinters ook.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic