Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakersleden,

Ik ben van plan een nieuwe laptop aan te schaffen en ik hoop dat jullie mij van advies kunnen voorzien.

Wat wil ik doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de laptop voornamelijk gebruiken voor het draaien van muziek (traktor pro 2) in combinatie met de Native instruments traktor control S4. Dit muziekprogramma vergt aardig van prestatie kracht van de laptop en mijn huidige Sony Vaio uit 2008 schiet hierbij helaas erg tekort.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 1200,- maar liefst minder

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- redelijk tot goede prestaties (voorkeur voor nieuwe intel ivy brigde processor i5/i7)
- Usb 3.0 voor externe harde schrijf
- redelijke interne opslag (min. 500 gb of 128gb SSD)
- een redelijk tot goede grafische kaart, bij voorkeur geen shared memory videokaart (schijnt niet goed te werken in combinatie met mijn muziekprogramma)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
geen voorkeur

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
- gewicht onder de 2 kilo
- compact draagbaar model (14-15 inch)
- Voorkeur voor full-hd beeldscherm maar dit is geen harde eis

Mijn oog was gevallen op:
De nieuw Sony Vaio S15 (nadelen: numpad, vrij prijzig, nog niet beschikbaar op korte termijn)
de Apple Macbook Pro 13 Inch 2,5 GHz (nadelen: klein beeldscherm)
de lenovo Ideapad U410. (nadelen: geen hd scherm , matige videokaart en energiezuinige processor??)

Qua prijs is de Lenovo ideapad van de mediamarkt het aantrekkelijkst (899 euro) Dit is dan ook de laptop waar ik het minst zeker over ben aangezien Lenovo nog niet zo lang actief is op de consumentenmarkt.

Ik zou dan ook graag jullie advies willen hebben op de lenovo ideapad U410
- wat zijn de nadelen van de Lenovo u410 ?
- In hoeverre gaat de energiezuinige processor te koste van de prestaties?
- heeft deze laptop een goede prijs/kwaliteit verhouding of is het een miskoop?
- Naar welke welke van deze 3 gaat jullie voorkeur uit? (mits ik geen andere model ben vergeten)

Alvast Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36
Je zit in Desktop aankoop advies, ik zal even een modje vragen dit topic te moven naar Laptop

[ Voor 3% gewijzigd door T7D_Sneezy op 02-07-2012 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Een ander nadeel van de U410 is dat de GT610M niets toevoegt en alleen zorgt voor een kortere accuduur... dus als je naar een laptop met een HD4000 gaat kijken gaat ie al langer mee ;).
Een ander nadeel is dat hij een glossy scherm heeft waar veel laptops in de "ultrabook" categorie een mat scherm hebben met vaak een beter scherm(los van de lage resolutie).

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamoosio
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-01-2024

thamoosio

Ja-haaaaaa

Ik lees even mee met dit topic. Ik overweeg ook te kopen, met name door de combinatie:
- relatief laag gewicht (hoeft van mij geen 1Kg te zijn)
- Goede prestaties CPU en schijven (ivm 32Gb flash)

Een paar van de nadelen, zoals lage resolutie en geen game-specs m.b.t. videokaart zijn voor mij niet zo relevant. Ik heb zelfs begrepen dat je kunt "kiezen" tussen welke GPU aan staat, zodat accu duur geen probleem hoeft te zijn m.b.t. de 610m.

Ik zit dus op de "yes unless" toer, en spiek even mee of er geen andere bezwaren zijn waar ik zelf nog niet aan heb gedacht.

Bij voorbaat sorry..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceesiebo1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-06 18:25
Beetje laat om te reageren op de vraag, maar toch: Ik heb een U410 gekocht en al ben ik op zich tevreden er is een probleem met deze laptop. De WLAN-card doet het niet goed. Dit is erg afhankelijk van hoever je van de router af zit. De forums lopen vol met klachten over dit probleem en Lenovo heeft nog geen oplossing.