Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisualM19
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-02-2024
Hallo,

Ik heb mijn MSI moederbord vervangen afgelopen week omdat deze defect was.
Ik was Diablo 3 aan het spelen toen plotseling een "knetterend" (kortsluiting geluid) uit de computer kwam samen met aangebrande lucht.
De computer ging van zelf uit en starte na een aantal seconden weer op maar geen beeld en alleen maar piepjes.
Ik heb deze naar een computer reparatie service gebracht en deze vertelde me dat het moederbord defect was.

Zo ik heb een nieuw moederbord gekocht, ASUS Maximus V Gene motherboard, en geplaatst in dezelfde behuizing.
Ik heb mijn videokaart Nvidia GTX 460 1GB (minder dan 2 jaar oud) overgezet in mijn nieuwe moederbord maar deze werkt niet.

- Geen display/video output
- Ik heb de twee stroomkables (8 pins geloof ik) aangesloten op de vidiokaart
- De fan werkt wel
- Geen optie op het moederbord om de interne videokaart uit te zetten, staat op auto dus dient dit zelf te doen
- Als ik de instellingen in de bios aanpas van auto detect naar PCIe en opnieuw opstart wordt deze instellingen weer terug gezet naar auto

Kan het zijn dat mijn videokaart ook defect is?
Kan het zijn dat deze videokaart niet ondersteund wordt in dit moederbord (al heb ik gezocht en lijkt het erop dat deze het gewoon moet doen in een PCIe 16x slot.
Of heb ik wat gemist, switches etc?

Enige hulp wordt gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobra8811
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-08 15:49
Dan is je videokaart hoogwaarschijnlijks ook opgeblazen ja.die krijgt namelijk door het PCI slot stroom en als daar kortsluiting was kan hij ook kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:47

ResuCigam

BOFH

De simpelste manier om dit te controleren is de videokaart even in een andere computer steken (vrienden/familie) dan weet je of hij kapot is.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik denk dat je GPU er ook geweest is. Wat is je voeding want ik denk dat die in dit geval zowel je mobo als je GPU heeft gemold en misschien nog meer.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisualM19
ResuCigam schreef op maandag 02 juli 2012 @ 12:04:
De simpelste manier om dit te controleren is de videokaart even in een andere computer steken (vrienden/familie) dan weet je of hij kapot is.
Ok thanks, ik zal deze even bij een vriend gaan testen. Ik heb zelf geen tweede pc om het te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisualM19
DanielWW2 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 12:04:
Ik denk dat je GPU er ook geweest is. Wat is je voeding want ik denk dat die in dit geval zowel je mobo als je GPU heeft gemold en misschien nog meer.
Ik heb de computer laten nakijken bij een computerzaak en deze gaven aan dat ze het moederbord hadden doorgemeten en dat deze stuk was. De winkel vertelde me dat ze het type moederbord, socket, niet meer konden leveren en ik dus mijn i7 niet op een nieuwer moederbord kon overzetten. Tevens gaven ze aan dat er niets mis was met de voeding. Met die wetenschap hen ik de computer weer in elkaar laten zetten.
Een vriend van me heeft een nieuw moederbord en processor geplaatst.
Volgens de winkel is er dus niets mis met mijn voeding of kan ik dit op een andere manier zien/testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Merk en specificaties van de Voeding. Dan kunnen we meer zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisualM19
RampageNL schreef op maandag 02 juli 2012 @ 21:27:
Merk en specificaties van de Voeding. Dan kunnen we meer zeggen.
Ok ik hoop dat dit voldoende informatie is:

ATX Power Supply MS-TECH MS-N750-VAL (als ik het goed zie 750w)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
Hmm, de prijs zegt mij eigenlijk al voldoende.

Kwa merk denk ik dat je niet slechter kan hebben. Kan er geen eens reviews van vinden.

Het zou mij niks verbazen dat je Voeding de boosdoener is.

Heeft maar 19A op de 12 Volt Rails.

Als je toch je Videokaart moet terug brengen zou ik gelijk maar eens in een goede voeding investeren. En dan moet je denken aan Corsair of SeaSonic.

Dit is mss wel handig om te bekijken, weet je gelijk waarom een goede voeding zo belangrijk is.

YouTube: Thortech Thunderbolt Worst PSU Ever?

[ Voor 87% gewijzigd door TheDeeGee op 02-07-2012 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisualM19
RampageNL schreef op maandag 02 juli 2012 @ 21:56:
Hmm, de prijs zegt mij eigenlijk al voldoende.

Kwa merk denk ik dat je niet slechter kan hebben. Kan er geen eens reviews van vinden.

Het zou mij niks verbazen dat je Voeding de boosdoener is.

Heeft maar 19A op de 12 Volt Rails.
Je bedoeld dat deze de oorzaak is van de "kortsluiting" ondanks dat deze wel (weer) werkt.
Ok wil natuurlijk voorkomen dat mijn nieuwe moederbord ook stuk gaat na 1.5 jaar. Wat is een goed betaalbaar alternatief? en betekend dit dat mijn videokaart misschien mogelijk niet stuk is mijn te weinig power krijgt met het nieuwe moederbord?

[ Voor 9% gewijzigd door VisualM19 op 02-07-2012 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
Je gaf aan een knetterend geluid, dat was gewoon het doorbranden van iets en vast geen kortsluiting. En dat doorbranden kan 95% te maken hebben met je voeding. Als de Ripple (zeg maar hartslag) van je 12 Volt Rail abnormaal is kun je met gemak je onderdelen opblazen. En aangezien het bij jou tijdens het Gamen is gebeurd lijkt het mij dat je Voeding de schuldige is.

Zoals ik al zei, kwa merk kun je niet slechter hebben en de prijs voor die voeding zegt al genoeg.

Ik heb zelf een SeaSonic X-760, maar daar betaal je al snel €150,- voor. Maar dan heb je wel het beste merk wat je kunt krijgen voor een Voeding.

Toch raad ik je SeaSonic of Corsair aan. (Sommige Corsair voedingen worden door SeaSonic gemaakt)

Wil je weer iets van 750 Watt betaal je tussen de €110 en €150.

Corsair TX750 (Bronze)- €110,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisualM19
RampageNL schreef op maandag 02 juli 2012 @ 22:13:
Je gaf aan een knetterend geluid, dat was gewoon het doorbranden van iets en vast geen kortsluiting. En dat doorbranden kan 95% te maken hebben met je voeding. Als de Ripple (zeg maar hartslag) van je 12 Volt Rail abnormaal is kun je met gemak je onderdelen opblazen. En aangezien het bij jou tijdens het Gamen is gebeurd lijkt het mij dat je Voeding de schuldige is.

Zoals ik al zei, kwa merk kun je niet slechter hebben en de prijs voor die voeding zegt al genoeg.

Ik heb zelf een SeaSonic X-760, maar daar betaal je al snel €150,- voor. Maar dan heb je wel het beste merk wat je kunt krijgen voor een Voeding.

Toch raad ik je SeaSonic of Corsair aan. (Sommige Corsair voedingen worden door SeaSonic gemaakt)

Wil je weer iets van 750 Watt betaal je tussen de €110 en €150.

Corsair TX750 (Bronze)- €110,-
Ok bedankt voor al je advies, wordt zeer gewaardeerd.
Ik ga eens een kijkje nemen en zal de winkel eens aanspreken op wat ze me verkocht hebben aangezien ik 2 jaar garantie heb op het hele systeem ga ik er uiteraard voor het een en ander vergoed te krijgen.
En ja ik had dus al een nieuw moederbord gekocht omdat ik dacht dat het systeem ouder was dan twee jaar (altijd eerst op de bon kijken is het advies van de dag dus).

[ Voor 6% gewijzigd door VisualM19 op 02-07-2012 22:17 ]

Pagina: 1