Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarrin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-08 18:08
Beste Tweaker,

Sinds een week heb ik de raspberry PI kunnen bemachtigen, heel blij natuurlijk, maar nu nog een goed project.

Vroeger droomde ik er altijd al van om je huis te kunnen 'besturen' op afstand en nu wil ik dat gaan realiseren i.c.m. de PI.
Ik ben er sinds kort achter dat hier Relaisboordjes voor bestaan, die aan te sturen zijn via USB. Dit moet gewoon werken met de raspberry(/linux), dat is verder het probleem niet.

Nu mijn vraag; ik ben op zoek naar een usbboard die relays op afstand kan bedienen (via RF o.i.d.).
Dus mijn opstelling zal zijn: Raspberry Pi >USB> Controlboard >draadloos> relais (meerdere, 220V).

Met zoeken op Google loop ik vast. Ik kom dan wel wireless relais tegen, maar deze werken niet met USB.

Bestaat dit? En weet iemand waar zoiets te bestellen is?

Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,
Jarrin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:29
jarrin schreef op maandag 02 juli 2012 @ 11:52:
Beste Tweaker,

Sinds een week heb ik de raspberry PI kunnen bemachtigen, heel blij natuurlijk, maar nu nog een goed project.

Vroeger droomde ik er altijd al van om je huis te kunnen 'besturen' op afstand en nu wil ik dat gaan realiseren i.c.m. de PI.
Ik ben er sinds kort achter dat hier Relaisboordjes voor bestaan, die aan te sturen zijn via USB. Dit moet gewoon werken met de raspberry(/linux), dat is verder het probleem niet.

Nu mijn vraag; ik ben op zoek naar een usbboard die relays op afstand kan bedienen (via RF o.i.d.).
Dus mijn opstelling zal zijn: Raspberry Pi >USB> Controlboard >draadloos> relais (meerdere, 220V).

Met zoeken op Google loop ik vast. Ik kom dan wel wireless relais tegen, maar deze werken niet met USB.

Bestaat dit? En weet iemand waar zoiets te bestellen is?

Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,
Jarrin
Waarom ga je geen gebruik maken van x10? Kun je bijvoorbeeld een Marmitek CM15Pro nemen, deze met USB aan je Pi knopen en vanuit XBMC met de x10-addon je verlichting e.d. bedienen, en hoef je dan geen extra bekabeling voor te trekken *O*
Heb je dus ook geen extra remote oid nodig, aangezien je dit met de remote voor je Pi al kan (mits je de Pi uiteraard met een Remote hebt uitgebreid natuurlijk ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Energy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10-2024
Je zou eens kunnen kijken naar het Nodo project (www.nodo-domotica.nl). Dit is een project waarmee verschillende apparaten kunnen worden bestuurd via RF of IR of netwerk. Hiervoor heb je ook diverse printplaatjes welke je zelf zou kunnen maken.

Tevens kan je ook eens kijken naar de Jeenode, hier heb je kant en klare pluggen voor met relais functionaliteit.

http://jeelabs.com/products/relay-plug

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarrin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-08 18:08
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga het uitzoeken en me er in verdiepen. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Velleman K8055 in/outputbordje.