Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• joriankool
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-09-2023
beste tweakers, ik had een vraagje aan jullie in hoop dat jullie dit eerder hebben meegemaakt.
ik heb een vervelend probleem die me enorm dwarszit.
als ik op internet explorer of firefox ga (beide zelfde probleem) krijg ik telkens om de zoveel tijd een pop-up.http://www.newgrounds.com...0c77ccfa909d5c851de41df65
ik gok dat ik een virus heb opgelopen, meerdere scans gedaan, 1 of 2 virusjes eruit maar meer ook niet.
dit heeft het probleem niet opgelost, kent iemand deze pop-up en weet iemand ook hoe het te verwijderen,
note: adblocker van firefox STAAT AAN.
ik ben al bezig met spyware, 1x eroverheen gehaald en het is er nog steeds.

met vriendelijke groeten,
jorian kool

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

ik gok dat ik een virus heb opgelopen, meerdere scans gedaan, 1 of 2 virusjes eruit maar meer ook niet.
1 is al te veel ;)

Belangrijker: geef ajb veel meer informatie over de situatie. Immers neem ik aan dat je de generieke tips zoals in vele oudere topics hier al hebt gelezen en geprobeerd. Maar zonder specifieke info is het lastig om specifieke tips te geven (anders dan: beter opletten, altijd updaten, nooit met adminrechten werken, virusscanner kopen).

Welk OS / welke browserversies?

Welke malware precies: welk type en hoe heet het? En als je op wat sites kijk, wat staat daar geschreven over wat het doet en hoe het te verwijderen? Kijk eventueel in de logfiles van je scanner (welke?)

Heb je misschien addons / plugins in IE en Ff?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-11 08:31
je kunt natuurlijk altijd nog een scan van HitmanPro http://www.surfright.nl/ er over gooien, deze werkt met meerdere anti-virus engines en kan redelijk wat malware opsporen. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je een toolbar of addon hebt die een pop-up geeft zoals F_J_K al zei.