Kant en klaar HTPC systeem

Pagina: 1
Acties:

• martijn78m
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-12-2021
Afgelopen week is mijn HTPC kapot gegaan na bijna 5 jaar trouwe dienst.
Nu wil ik uiteraard een nieuwe, echter heb ik niet de kennis om deze helemaal zelf op te bouwen.
Ik wil graag bijn computer zaak een nieuwe systeem aanschaffen, kant en klaar.
Nu kom ik echter alleen maar kant en klare systemen tegen van asrock, helaas hebben de meeste iets te weinig hardeschijf ruimte, en volgens mij kan er geen tweede bij.
heb ook gekeken voor de Dell alienware x51 maar lijkt me meer een game pc.

weet iemand een goed kant en klaar systeem, budget tot max 700 euro.
Enige eisen die ik heb en wat doe ik er doorgaands mee:
het apparaat moet stil zijn.
goed films kunnen afspelen
muziek afspelen
office (zo nu en dan, gebruik er toch meestal de laptop van de zaak voor)
snel opstarten
internetten

wie o wie heeft tips? hoop snel een nieuw systeem te kunnen kopen mis hem namelijk voor het dagelijkse gebruik,

Verwijderd

Zoek eens binnen dit forum op HTPC topics. Hier worden mooie systemen samengesteld die voor jou ook een prima oplossing zullen betekenen. Je kunt deze onderdelen dan bijvoorbeeld bij Zercom, Azerty of Alternate bestellen en bij hen de assemblage afnemen, zodat het systeem kan en klaar geleverd wordt.

• martijn78m
maar betekend dit dat er bijna geen kant en klare systemen te vinden zijn die aan bovenstaande eisen voldoen?

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:02
kan je niet een Asrock met een NASje doen? dan heb je een klein HTPC'tje, en een kastje voor je hdd's? :D

Verwijderd

martijn78m schreef op maandag 02 juli 2012 @ 10:50:
maar betekend dit dat er bijna geen kant en klare systemen te vinden zijn die aan bovenstaande eisen voldoen?
Dat klopt en vaak zijn deze te duur voor wat je krijgt.

• martijn78m
Is de "best buy guide:editie november 2011" nog de beste lijst om te gebruiken voor de samenstelling van een HTPC, of heeft iemand een meer up tot date overzicht?

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:44
Ja, is nog wel actueel.

Stop er een extra ssd in als systeemschijf en je hebt een vlot opstartende en reagerende htpc.

Maar kijk ook in de HTPC topics.

[ Voor 18% gewijzigd door mountainbiker op 02-07-2012 14:35 ]

mountainbiker

Pagina: 1