Was een dag vrij, vandaar geen eerdere reactie

Hetzelfde geld voor het design. De titel zegt schoonheid, de tekst zegt juweeltje maar de netto score is ook maar een 3. Ik heb kort gezocht maar geen reviews kunnen vinden met een lagere design score. Opvallend laag dus voor een telefoon die in veel reviews juist vanwege het uiterlijk geroemd wordt.
Ik baseer me niet op andere reviews, maar op de eigen bevindingen. Ja, ik vind het een heel mooi toestel, maar krasjes na een paar weken licht gebruik (ik heb hem niet de hele tijd bij me; ik had meerdere telefoons tegelijk ter review), zonder te vallen en zonder andere rare incidenten, is onaanvaardbaar. Dat heb ik in de score meegenomen.
En bij de foto's omde grootte te vergelijken ligt de Lumia 800 eerst aan de achterkant uitgelijnd naast de Lunmia 900 zodat je zie dat de 800 kleiner is aan de voorkant van de foto maar is daarintegen de Galaxy SIII aan de voorkant met de Lumia 900 uitgelijnd zodat je nauwelijks kan zien dat die telefoon 9 mm langer is.
Dat is gewoon een beetje trieste beeldmanipulatie door Tweakers.
Bij afwezigheid van eenieder die normaalgesproken foto's maakt, heb ik het voor deze review zelf
gedaan. Ik heb niet eens het inzicht om aan beeldmanipulatie te doen. Ik snap niet eens wat je hier precies bedoelt.
De schrijver lijkt al met al nogal vooringenomen.
Jammer.
Nee. Ik snap de frustratie van sommigen over dat dit toestel niet zo goed uit de review komt als sommigen hadden gehoopt, maar dit soort beschuldigingen zijn makkelijk, ongegrond en onnodig beledigend. Ik zou het waarderen als het wordt teruggetrokken. Als je niet gelooft in mijn integriteit, dan zou ik je aanraden mijn reviews in het vervolg niet meer te lezen. De inhoud bekritiseren vind ik prima en ik discussieer graag over mijn bevindingen, maar de beschuldigingen persoonlijk maken is geen onderdeel van een discussie met respect.
Ook jammer is trouwens dat de reviewers van tweakers nu al meerdere keren hebben genoemd dat eigen tweakers benchmark tools voor browser en video niet werken op Windows Phones. Ik heb in de afgelopen echter geen reviewers gezien die even wat hulp gevraagd hebben in de Windows Phone sectie van het forum om even te assisteren bij het verbeteren van de benchmark tools of om alternatieven mogelijkheden te geven.
Onze ontwikkelaars hebben geprobeerd dit te fixen, dit is niet gelukt. Ik had gehoopt dat Tango soelaas zou bieden. Het is nu echter zinloos om dit nog te proberen; dit was vermoedelijk de laatste Windows Phone 7.x-review die we doen; de eerste WP8-toestellen verschijnen immers al na de zomer.
Ook nog even relevant is dat de Nokia Lumia 900 normaal gezien 160 gram weegt.
Misschien is de glanzende witte wat zwaarder (de witte iPhone is ook zwaarder) maar het zou netter zijn om het gewicht van de normale zwarte of blauwe Lumia 900 te gebruiken in vergelijking met andere telefoon zonder witte coating.
Ik zag het ja, maar in mijn ervaring verschilt het daadwerkelijke gewicht nogal van het geclaimde gewicht (meestal tussen 1 en 5 gram, dus dit is niet spectaculair veel).
Het lijkt alsof ddit puur op cijfertjes over cd/m2 is geconcludeerd maar niet op een visuele vergelijking.
Uit diverse reviews van mensen die de telefoon daadwerkelijk in zonlicht vergeleken hebben met dergelijke telefoon die de Lumia 900 het juist uitsteken door de clearblack filters (die in de Tweakers review niet eens genoemd worden!!!)
Ik heb het vaak over ClearBlack gehad en dat is een technologie die werkt. Ik heb de L900 simpelweg vaak buiten gebruikt, ook naast een iPhone 4S, Galaxy S 3, One X en Nokia's eigen
808 Pureview. De Galaxy S3 was als enige minder, de rest was veel beter leesbaar. Ik kijk niet naar helderheid op dit gebied, want het zegt niet zoveel. Ook die testen die je op internet vindt (vooral die van GSMArena) zeggen helemaal niets; ze zetten simpelweg een sterke lamp in een studio aan en maken dan een foto. Om dit te testen hou ik ze buiten in het licht, liefst op zowel een bewolkte als op een zonnige dag. Iets tijdrovender dan de methode van GSM Arena, maar hij werkt. Mocht je het echt niet geloven, dan kun je misschien het beste hierheen komen: dan kunnen we het samen vergelijken en kun je het zelf zien.
Was dit een sample of een nieuw toestel? Het lijkt me stug dat er 'opeens' allemaal krasjes op de behuizing zitten.
Sample van retailmodel. Zegel zat erop toen ik hem openmaakte.
De schrijver van het artikle zegt ergens in de comments nog dat silverlight dood is maar het ontwikkelen van XAML met C# en visual basic is voorlopig nog helemaal niet dood en zal ook op windows 8 metro nog werken.
Klopt, maar desondanks ziet Microsoft reden om alle apps die tot nu toe op WP7 verschenen opnieuw te compileren voor WP8; MS heeft er kennelijk geen vertrouwen in dat het rechtstreeks werkt, zonder enige aanpassing.
In het algemeen valt me op dat veel mensen er niet bij stil staan hoe groot de verschillen zijn tussen Windows Phone 7.5/7.8 en Windows Phone 8. De verschillen zijn groter dan tussen Windows Mobile 6.5 en Windows Phone 7 - alleen de interface vertoont grote gelijkenissen.