Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

lightscribe dvd rw drive sata niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• jaypluisje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-11 13:04
Mijn dvd speler van lightscribe hield er ineens mee op toen ik een game wilde installeren
de dvd werd niet zichtbaar in windows.
Wat moet ik nou doen want ik heb maar een sata dvd speler.
En mijn moederbord heeft geen ide aansluitingen.

kunnen jullie mij helpen alvast bedankt.

• BDHowner
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-11 00:03
Ik zou beginnen met het bovenstaande verhaal opnieuw te schijven, want ik snap er na 3x lezen nog steeds geen snars van. Je zinnen zijn erg raar, zoals de eerste zin de indruk werkt dat je DVD-speler van het merk "lightscribe" is. Lightscribe is puur een functie van dat ding (om labels op een schijfje te "branden").

Ook word er hier van je verwacht dat je noteert wat je al geprobeerd hebt e.d. en dat is niet bepaald duidelijk hier.

Dat je aan mij vraagt of ik mijn iPhone tegen verzendkosten naar je op wil sturen geeft mij al de indruk dat je leeftijd niet veel hoger kan liggen dan +- 10 jaar.

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-11 20:52
Hij heeft een Lightscribe- DVD-brander, en toen hij een DVD van een game in de lade deed, hield 'ie er ineens mee op, en werd 'ie niet meer in Windows herkend. Dat kon je er makkelijk uithalen.

En ik vind je laatste zin ook niet van groot belang voor dit probleem...

Jaypluisje, dat kan aan alles liggen. Het kan aan de DVD-drive zelf liggen, het kan aan de kabel liggen, het kan aan het moederbord liggen etc.

Probeer eerst eens een andere SATA-DVD-drive aan te sluiten en kijken of dat werkt.

Verwijderd

Begin met je OS te benoemen. Dan weten we waar het over gaat. Wees specifiek. ;)

Heb je de meest simpele dingen al bekeken zoals:
(softwarematige issues)

-De computer opnieuw opgestart.
-Kijk of je tijdens het booten meldingen krijgt op je scherm.
-Kijk ook even in de windows log files of je aanwijzingen vind.
-Is er een error code?
-Kijk in apparaatbeheer of er gele vraagtekens te zien zijn.

-Het kan zijn dat de game-install, drivers heeft verklooit en daardoor de boel niet herkend wordt.
In dat geval lees op de volgende link en kies de tekst die bij je OS hoort >>
Your CD drive or DVD drive is missing or is not recognized by Windows or other programs

Andere mogelijkheden:
(hardwarematige issues)

-Gekeken of alle kabels intern goed contact maken.
-Misschien dat je de drive kunt testen op een ander sata port
-De drive kunt testen in een ander systeem