Toon posts:

Internet radio inclusief versterker gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In ons huis hebben wij in het plafond speakers steken, de kabels van deze speakers (gewone speakerdraad) komen uit in de garage. Daar staat o.a. een simpele hifi keten. De luidsprekers zijn daarop aangesloten en je kan bijgevolg dus naar de radio luisteren. Nu is de ontvangst heel slecht, hebben al veel geprobeerd met die zender maar er blijft ruis op zitten.

Nu had ik graag deze radio vervangen door een internet radio! Gewoon streamen via UTP/Internet en weg met de ruis maar de zoektocht is een pak moeilijker dan ik dacht. Ik vind overal van die kleine internet radio's met ingebouwde luidsprekers, wil ik niet. Als ik er dan vind zonder ingebouwde luidsprekers, hebben ze allemaal digitale/analoge uitgangen om naar een versterker te gaan, maar dat wil ik ook niet aangezien ik in totaal slechts 1 toestel wil. Ik wil dus identiek hetzelfde als dat simpel hifi dingetje van nu maar dan met een netwerkpoort zodat die radio stations kan streamen..

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:05

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Waar heb je zelf al gezocht? Want de tweede hit met internet tuner is al een mooi voorbeeld.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
Maasluip schreef op maandag 02 juli 2012 @ 10:16:
Waar heb je zelf al gezocht? Want de tweede hit met internet tuner is al een mooi voorbeeld.
Je bedoelt die GraceDigital? Wel dat is ook een mooi voorbeeld van wat ik niet zoek ;) Heeft namelijk geen ingebouwde versterker, ik kan mijn speakers hier met gewone speakerdraad namelijk niet op aansluiten..

Voor de rest is het wel een prachtig toestel, zeker met die iPhone app! Maar dan heb ik nog een versterker nodig en ik zoek een all-in-one device.

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

sonos?

• Maasluip
  • Laatst online: 14:05

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Oh damn, ik lees het andersom.
Maar dan: internet receiver. :P

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
Tof dat alles te bedienen is via een app maar dat toestel kost 499EUR, gewoon om een beetje internet radio te streamen, vind ik veel te veel.
Maasluip schreef op maandag 02 juli 2012 @ 10:33:
Oh damn, ik lees het andersom.
Maar dan: internet receiver. :P
Ok, we zoeken dus een receiver ipv een tuner, maar zo vind ik nog niet echt iets deftig :F Zal nog beetje blijven zoeken op die internet receiver..

• Orion84
  • Laatst online: 12:30

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mogelijk interessant alternatief zou kunnen zijn om te kijken of je de radio/tv coax naar die ruimte kan doortrekken en daar je radiosignaal vanaf plukken. Wellicht heeft je huidige apparatuur daar zelfs al een aansluiting voor?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 10:45:
Mogelijk interessant alternatief zou kunnen zijn om te kijken of je de radio/tv coax naar die ruimte kan doortrekken en daar je radiosignaal vanaf plukken. Wellicht heeft je huidige apparatuur daar zelfs al een aansluiting voor?
My god, laten we het steken op maandagochtend! De hifi die er nu staat kan inderdaad coax op aangesloten worden en in heel het huis heb ik coax laten doortrekken dus daar hangt er inderdaad ook eentje 8)7

Verwijderd

Sonos Connect Amp. Ja klopt hij is 499. Maar hij werkt als een trein en werkt ook met je digitale thuis bibliotheek en als je wilt ook met spotify. Werkt vlekkeloos. Het is eigenlijk wat je zoekt maar je wilt er geen geld voor uitgeven. Eigen keuze natuurlijk.Succes in ieder geval naar iets wat hetzelfde doet als Sonos en net zo goed. Hopelijk heb je het voor minder geld.

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
cheap versterkertje 20 euro oud pctje tja p4 kan je tegenwoordig gratis krijgen kan je muziek van je pctje draaien:)

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 17:02
Ik zit op de badkamer straks met dezelfde uitdaging.
Mijn idee nu: Muse versterker (tripath) achter wasbakmeubel of in plafond, hieraan een bluetooth receiver en dan via mijn Android telefoon via bluetooth radio of muziek streamen.
Voordeel is dat ik ook muziek vanaf mijn server kan streamen. Ik ben nu alleen nog aan het kijken naar een BT receiver die mee inschakelt als ik de versterker met de verlichting schakel en die dus ook de koppelin onthoudt.

Anders komt er een oude Aldi 7" tablet tegen de muur, met die direct aan de versterker gekoppeld is.

Maar mocht je een goedkope receiver met internet radio vinden, dan heb ik ook wel interesse.

Verwijderd

of je scoort op ebay een goedkoop sure clas-d versterker, verkrijgbaar in meerdere uitvoeringen (zonder kastje). Erg zuinig en simpel op elke bron aan te sluiten (bijvoorbeeld de tablet.) Hou met bluethoot wel rekening met een beperkte afstand. (en niet altijd een erg goede geluids kwaliteit.
Pagina: 1