Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een nieuw moederbord gekocht met processor en voeding. Maar als ik dus me videokaart in de pci expres slot zet en me monitor erop aansluit, geeft me beeldscherm de melding: no input.
Eigenlijk precies hetzelfde verhaal als ik mijn speakers inplug. als ik naar control panel naar sound ga staan me speakers er wel maar staat er: "Not plugged in". Terwijl die er wel duidelijk inzit.
Alles is gloednieuw dus ik snap er niks van en als ik dit google krijg ik mensen die ongeveer dezelfde problemen hebben maar dat het in de bios zit. maar als ik dat aanpas in de bios werkt het niet.

Moederbord: Msi h61m-e33 B3
Graphische card: nvidea gefore 210
Processor: Intel core i5-2320
Voeding: Antec 400 Watt

Bvd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:23
Staat je onboard GPU nog als default ingesteld in de BIOS toevallig? En dat je geluid moeilijk doet kan komen doordat hij de ingebouwde geluidskaart van je videokaart (snap je het nog? :+ ) pakt, die zit er namelijk op zodat je via HDMI ook geluid kan uitspugen.

En installeer sowieso even de drivers voor je geluidskaart en videokaart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:58
Ik zou die videokaart trouwens niet gebruiken. De Intel HD Graphics 2000 is sneller dan een GeForce 210

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
al ga ik naar de bios naar integrated graphics devices configuration staat er:
initiate graphic adapter [igd] of [peg]
initiate graphics share memory [64mb]
dvmt memory [256 mb]
igd multi-monitor [disabled]

nou heb ik de termen igd en peg opgezocht:
igd staat voor initiate graphic adapter en PEG staat voor pci express graphics. dus dit heb ik veranderd naar PEG. alleen hij doet het nog steeds niet.

Ook heb ik geprobeert de driver voor de nvidea geforce 210 te installeren alleen hij kan geen nvidea kaart vinden ook al draait de fan ervan wel.

Biersteker:
Ja naja, ik heb meerdere graphische kaarten geprobeert maar hij pakt niets. en ik zou wel graag keuze hebben in verschillende videokaarten zodat ik die op hun tijd weer kan vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iemand? :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2012 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-09 21:02

Drunken_Bear

Pro Niksnut

klinkt als een DOA videokaart en verkeerde driver voor geluid oid.
Kun je testen met een andere videokaart (het liefst zonder hdmi, vanwege wat een tweaker hierboven al zei over de geluidsinstelling via HDMI)

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De videokaart is het niet. Als ik deze kaart erin doe bij de pc van een vriend van me, doet die het gewoon. al doe ik een andere, oudere videokaart erin, doet hij het alsnog niet ;(

Zover de Driver, deze hoort ook gewoon te kloppen aangezien ik het cd-rommetje die bij het moederbord geleverd zat, heb geïnstalleerd waar ook de geluids driver op zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-09 21:02

Drunken_Bear

Pro Niksnut

dan blijft er vrij weinig anders over dan het moederboard denk ik.
Ik zou het gewoon RMA doen als ik jou was, je geluk is namelijk dat het nieuw is. niet teveel aanrotzooien en terugsturen dus!

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier was ik idd al bang voor, maar goed niks aan te doen. In ieder geval hartstikke bedankt voor je hulp d:)b
Pagina: 1