Toon posts:

[Probleem] Geen Beeld Signaal, GPU Fan 100%, Tijdens Gamen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers.

Sinds een week of 2 doet mijn computer het niet goed meer. Ik heb zelf geprobeerd een diagnose te maken bij mijn probleem maar ik kom er niet helemaal uit.

Het Probleem
Wat heb ik zelf gechecked
Wat heb ik gecontroleerd
Temperaturen
Algemene Gegevens
Tot Slot

Ik zal proberen een zo volledig mogelijke omschrijving te geven van het probleem(en).

Het Probleem

Tijdens gamen valt mijn beeld weg. Dit kan soms snel gebeuren, andere keren aan het eind van een sessie. Vaak gaat mijn GPU FAN dan ook op 100% blazen. Een enkele keer bleef de GPU FAN op normale snelheid blazen.

Het gebeurt in een resolutie van 1920x1080.

Het geluid gaat af en toe ook in een loop. De "beats" zijn eerst langzaam maar na 5 tot 15 seconden sneller.

Daar komt bij dat de reset knop niet werkt, en ik de pc alleen kan uitschakelen Power knop 5 seconden in te houden.

Wat heb ik zelf gechecked:

Het geheugen is het niet omdat:

Ik heb Windows een memory test laten draaien. Hier kwam 1 error uit. Ik heb vervolgens Memtest86+ 2 uur laten draaien, zonder enige error.

Toch heb ik voor de zekerheid 2 nieuwe ddr3 kaartjes gekocht, deze ook 2 uur getest met memtest86+. Geen error gevonden.

Al mijn drivers zijn up to date.

CCC is versie 12.7. (Beta, het probleem bestond ook bij 12.2 en 12.4.
De bios is geflashed naar de laatste versie dmv. Liveupdate 5.
De audio drivers zijn up to date dmv. Liveupdate 5.

Wat heb ik gecontroleerd:

Furmark 1.10 draait burn-in en 1080 / 720 standard zonder problemen. Temps blijven beneden de 74OC

Ik heb niets OC'ed. Het probleem doet zich ook voor bij een Under Clock van de GPU. (Ik gebruik CCC dus ik weet geen voltages)

Temperaturen:

CPU Idle - 20 OC
CPU Load (35%) - ~35-40OC

GPU Idle - ~38OC Fan 40%
GPU Load (50-99%) - ~65/75OC Fan 80% (Resolutie van 1600x900 - ~65 /1920x1080 ~75)

Algemene Gegevens:

Motherboard = MSI 990FXA GD65.
Proc = AMD FX6100.
RAM = Oud: G-skill 8GB DDR3 1600 Mhz. Huidig: Coirsair 8GB DDR3 1600MHZ.

SSD = Corsair Force GT 120 GB.
HDD = WD Caviar Blue 320GB.

Videokaart = MSI R6870 HAWK.

Psu = Corsair 650 Watt Silver.

Ik gebruik ook Windows 7 64Bit

Tot Slot:

Hopelijk heb ik u zo voldoende geinformeert. Graag zou ik nu willen weten wat u er van denkt en of er eventueel nog iets is wat ik zelf aan dit probleem zou kunnen doen.

Tot slot, sorry voor de lange post 8)7. Hopelijk kunnen jullie mij helpen. En ik ben geen tweaker dus het kan zijn dat ik hier en daar een fout heb gemaakt. Bedankt voor uw tijd! _/-\o_

offtopic:
Sorry voor de tag's maar ik was er mee bezig en vond het best leuk om even te kijken hoe het precies werkt lol.. :9

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-01 20:02
Ik neig naar een probleem met de voeding (of moederbord).
Dit daar de reset-knop ook niet werkt.

Ben je in de gelegenheid om een andere voeding te proberen?

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Probeer toch anders nog een keer te kijken of het voltage van je geheugen in de bios goed staat. Dit maakt namelijk wel veel uit :).
Probeer je videokaart eens op een andere lijn aan te sluiten van je voeding. Het kan zijn dat de 12v lijn waar je hem nu op hebt aangesloten het net niet trekt.
Bekijk dus ook gelijk de voltages, dus van je 12, 5 en 3 volt lijn. Dat kan met een programma zoals everest.