Lek bij Bol.com

Pagina: 1
Acties:
  • 1.372 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitweak
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-08 11:45
Ontving een mail van Bol.com met de onderstaande inhoud.
Enig idee hoe groot de schade is cq waar het precies over gaat?

QUOTE:

Geachte klant,

U heeft recentelijk deelgenomen aan ons nieuwkomersprogramma “Warm Welkom” waarbij we u in een introductiefilmpje hebben gevraagd uw gegevens aan te vullen.

Voor dit programma werken we samen met een externe partij. Ondanks diverse veiligheidsmaatregelen is een beperkt aantal gegevens door een fout tijdelijk onvoldoende beveiligd geweest. Omdat het vertrouwen van onze klanten de basis vormt van bol.com en we de veiligheid van uw gegevens hoog in het vaandel hebben staan, hebben we besloten u proactief te informeren over deze situatie.

Door deze fout was het mogelijk met de juiste technische kennis toegang te krijgen tot namen, geslacht, e-mailadressen en geboortedata van recente deelnemers aan het programma. Uit uitgebreid onderzoek is gebleken dat buiten de tipgever niemand toegang heeft gehad tot de data en er geen gebruik van deze gegevens is- en zal worden gemaakt. Andere vertrouwelijke informatie zoals adressen, betaal- en inloggegevens zijn geen enkel moment toegankelijk geweest.

Wij hebben na constatering direct actie ondernomen en toegang tot eerder genoemde data is inmiddels niet meer mogelijk.

We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Daniel Ropers
Algemeen Directeur bol.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:03

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik kreeg die mail ook net. Ik hoop maar dat er niet weer mailadressen zijn uitgelekt, want ik heb mijn hele mailbox vol met spam van die kutacties :(
(League of Legends, en nog wat leks bij sites die ik me niet eens meer herinner)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 13:21
We gaan ermee aan de slag.

Ik ben helemaal geen stagiair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 13:21

Ik ben helemaal geen stagiair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratzip
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09-2020
Modbreak:Als je een bug vindt die misbruikt kan worden, is de enige juiste procedure: neem eerst contact op met de site-eigenaar, en als die na een redelijke termijn geen oplossing biedt, kan je via DM, nieuwssubmit of mail contact met de redactie opnemen.

We gaan in dit forum geen mogelijke exploits uitvlooien; black hat hackers kunnen hier ook lezen en die willen we niet op ideeën brengen :)

Omdat dit topic eigenlijk om te beginnen al via de nieuwssubmit had moeten worden afgehandeld, hang ik hier, onder dankzegging aan de topicstarter, een slotje aan :)

[ Voor 75% gewijzigd door Rataplan op 02-07-2012 16:24 ]

Dit topic is gesloten.