Toetsenbordprobleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:04

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Tweakers,

Sinds vandaag heb ik ineens een vaag probleem met mijn toetsenbord in Windows 7.
Als ik op een dead key druk (apostrof, tilde, quotes, accent grave, dakje) verschijnt hij direct 2x. Als ik dus 1 keer op de apostrof-toets druk krijg ik ''. Als ik 1 keer op Shift + 6 druk krijg ik ^^.
Hij zou natuurlijk ten eerste maar 1x moeten verschijnen ipv 2x, maar daar naast zou hij ook nog eens als dead key moeten werken en dus pas moeten verschijnen als ik op de spatiebalk druk.

Mijn toetsenbordtaal staat gewoon op Engels (Verenigde Staten) - Verenigde Staten (Internationaal), zoals altijd.

Hoe komt dit en hoe fix ik dit vage probleem? (reboot heeft niet geholpen ;))

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ctrl+shift fixt bij mij altijd de meeste problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
WTF dude :o

Wat heeft dat nou gedaan, en hoe wist jij dat? Het heeft geholpen in ieder geval. Heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 20:29
CTRL + Shift verandert een instelling, waardoor je dat krijgt wat jij beschreef.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Welke instelling mag dat dan wel zijn? En waarom gebeurt dit dan niet telkens als ik Control + Shift + Escape indruk om de task manager tevoorschijn te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Je hebt je settings nu waarschijnlijk staan op "Nederlands - Verenigde staten (internationaal)" gezet. Engels (Verenigde Staten) - Verenigde Staten (Internationaal) geeft juist de tekens die jij in je TS hebt staan als ik het goed heb.

Als je bij de taalinstellingen meerdere talen hebt staan kun je een sneltoets instellen om tussen deze talen te switchen. Welke combinatie dat is kan je vinden in (ik heb alleen XP bij de hand maar Win7 verschilt niet zoveel volgens mij) configuratiescherm --> landinstellingen --> Talen --> Details.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Rupie schreef op maandag 02 juli 2012 @ 07:44:
Je hebt je settings nu waarschijnlijk staan op "Nederlands - Verenigde staten (internationaal)" gezet. Engels (Verenigde Staten) - Verenigde Staten (Internationaal) geeft juist de tekens die jij in je TS hebt staan als ik het goed heb.
Nope, dat is niet het geval geweest. Ik heb altijd maar 1 layout in die lijst staan, en dat is Engels (Verenigde Staten) - Verenigde Staten (Internationaal), wat ook de juiste setting is. Volgens mij is Nederlands - Verenigde staten (internationaal) zelfs precies hetzelfde.
Die shortcut heeft dat dus niet verandert ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Compizfox op 06-07-2012 17:48 ]

Pagina: 1