Netwerk uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

• plieshout
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-11 11:15
Goedenavond,

Ik Heb hier een Netgear WNDR3700 in de meterkast staan waar mijn internet op binnenkomt (via tussenkastje van Ziggo) en waar ik wired en wireless mijn pc, laptop en wireless printer aan heb hangen.

Nu krijg ik over 2-3 weken een pinautomaat in mijn garage op ca. 25m van mijn huis die perse met een UTP kabel in het netwerk gehangen moet worden, om zo verbinding met internet te maken.

Nu is mijn vraag of er een kastje bestaat wat ik in mijn garage kan zetten waarmee ik wireless verbinding kan maken met mijn WNDR3700 en waar ik de pinautomaat met een UTP-stekker in kan steken, zodat deze dus op het internet komt.

Ik ben geen netwerk expert, dus hoop dat de vraag duidelijk is (en het antwoord niet te ingewikkeld).

Ik hoor graag of wat ik wil mogelijk is.

Hoi..

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zoiets heet nou een access-point die ook als client kan werken. Suc6

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-12 19:58
Zoiets heet een client bridge.
Sommige wifi routers hebben deze functie ingebouwd of je kan een andere firmware installeren die deze functie heeft.
http://tweakers.net/price...ZUqxkFa1kZGQC1G9oYKgUWwsA

[ Voor 42% gewijzigd door Ploink op 01-07-2012 22:53 . Reden: pricewatch linkje toegevoegd ]

• Ploink
Veel wifi accesspoints kunnen het ook wel denk ik. Om zeker te zijn of een gegeven apparaat dit kan zal je de specs of de handleiding moeten opzoeken.
Koop een apparaat dat dd-wrt of openwrt kan draaien, dan zit je sowieso goed.

• plieshout
Pfff....ik kom er niet uit.

Ik heb de Conceptronic 150N Wireless AP/Bridge/Repeater gekocht, volgens boekje in bridge mode gezet, maar krijg geen internet binnen op Conceptronic LAN aansluiting. Wat doe ik fout? zit al de hele avond te klooien, en me oogjes worden steeds kleiner. HELP...

Hoi..

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Hoe kunnen wij weten wat je fout doet als je niet zegt wat je doet? :) Neem eens wat screenshots van de configuratiepagina, wat je waar hebt ingevuld, of er indicatielampjes zijn (en wat die aangeven) enz.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11 16:50
toch altijd mooi dat wij een glazen bol hebben :+

zie het bericht van Petervanakelyen

[ Voor 17% gewijzigd door Killerbert op 25-07-2012 02:49 ]

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• plieshout
Je hebt gelijk, gisteren was het licht uit bij mij..ik ga er vanavond mee verder..kom er dan op terug..

Hoi..

• plieshout
Zo, eindelijk tijd.
Dit is zoals m'n Conceptronic nu ingesteld staat:
Afbeeldingslocatie: http://img201.imageshack.us/img201/8105/conceptronic.jpg

M'n router is weer zo goed als standaard (gisteren terug naar factory defaults). Beveiliging staat op WPA2, 2 laptops hanger er weer aan en hebben internet, maar kom bijna niet in m'n router ingelogd (soms wel, dan weer niet, word er gek van). Ook wireless printen gaat niet meer terwijl dat altijd gewerkt heeft op 3 computers. Dat was gewoon plug en play. Geen idee waarom dat niet meer werkt, ben nu bezig om dat op 1 laptop te proberen te herstellen middels herinstallatie, maar lukt ook niet.

Netgear zit in elk geval nu op ip 192.168.1.1 (was eerst 10.0.0.1 dacht ik)
Is er iemand die me verder kan/wil helpen?

[ Voor 5% gewijzigd door plieshout op 25-07-2012 21:28 ]

Hoi..

• plieshout
edit: printer doet het ineens weer na beveiligingssleutel in router geweizigd te hebben. Alles lijkt nu weer te werken zoals het moet, op de bridge na dus. Moet ik die conceptronic een vast ip toewijzen of iets anders doen?

Hoi..

• Petervanakelyen
Je moet nog e.e.a. veranderen in je IP-adres configuratie. Welke opties heb je bij 'LAN configuration'?

[ Voor 22% gewijzigd door Petervanakelyen op 25-07-2012 22:04 ]

• plieshout
Denk dat je bedoelt in het conceptronic apparaatje?

Kan onder managment IP het ip adress, subnet mask, gateway ingeven, kiezen of dhcp aan of uit moet.

Kan onder DHCP Server nu niets, maar als dat aan staat Default Gateway IP, Domain name Server IP, Start IP, End IP, Domain name, Lease time ingeven.

Hoi..

• Ploink
plieshout schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:25:
Zo, eindelijk tijd.
Dit is zoals m'n Conceptronic nu ingesteld staat:
[afbeelding]

M'n router is weer zo goed als standaard (gisteren terug naar factory defaults). Beveiliging staat op WPA2, 2 laptops hanger er weer aan en hebben internet, maar kom bijna niet in m'n router ingelogd (soms wel, dan weer niet, word er gek van). Ook wireless printen gaat niet meer terwijl dat altijd gewerkt heeft op 3 computers. Dat was gewoon plug en play. Geen idee waarom dat niet meer werkt, ben nu bezig om dat op 1 laptop te proberen te herstellen middels herinstallatie, maar lukt ook niet.

Netgear zit in elk geval nu op ip 192.168.1.1 (was eerst 10.0.0.1 dacht ik)
Is er iemand die me verder kan/wil helpen?
Er staat "Mode: Station-infrastructure"
Kun je hier ook Bridge of Client-Bridge kiezen?

Waarom zit de netgear nu op 192.168.1.1? Heb je dit zelf veranderd in de netgear config en waarom?
Je hoeft aan de netgear router helemaal niets te veranderen.

[ Voor 7% gewijzigd door Ploink op 26-07-2012 14:44 ]

• plieshout
Mogelijkheden zijn:

AP
Station infrastructure
AP Bridge Point to Point
AP Bridge Point to Multi Point
AP Brdge WDS
Universal Repeater

Hoi..

• plieshout
Netgear stond op dat IP, niks zelf aan gedaan.

Hoi..

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-12 18:58
Waar haalt de bridge zijn IP adres vandaan? Gebeurt dit via DHCP?
Het is vreemd dat de netgear op 192.168.1.1 zit, terwijl de bridge op 192.168.0.2.
Ik zou verwachten dat clients die connecten een 192.168.1.x adres krijgen (controleer dat eens op een notebook).
In ieder geval gaat een verbinding tussen 192.168.1.1 en 192.168.0.2 niet werken met een subnetmask van 255.255.255.0. Met zo'n subnetmask moeten de eerste drie cijfers gelijk zijn.

Gezien het adres van 192.168.0.2 zou ik wel zeggen dat hij een IP adres heeft gekregen van een DHCP server (en wel op 192.168.0.1)
Het is ook vreemd dat Netgear zomaar zijn IP adres veranderd. Ik neem aan dat je dat gecontroleerd hebt met een wired verbinding naar de Netgear?

Mede in verband met de veiligheid: Zet de netgear op een vast IP adres, bijvoorbeeld weer 10.0.0.1. De netgear mag rustig IP adressen uitgeven middels DHCP. Je notebook krijgt dan b.v. 10.0.0.2).
De bridge moet je (waarschijnlijk) in point to point zetten. Indien mogelijk programmeer je daar een vast IP adres in, bijvoorbeeld 10.0.0.100, en hij moet proberen verbinding te leggen met 10.0.0.1. Niet via DHCP, maar vast ingeprogrammeerd.

Waarom? Als hij middels DHCP een verbinding zoekt, kan ik voorrijden met een auto met mijn eigen netgear, die zo is ingesteld dat hij elk password accepteerd. De pinautomaat zoekt middels de bridge contact met mijn netgear. Op mijn PC heb ik een programma dat het pin-protocol simuleert, en eventueel doorstuurt naar de bank. Ik kan nu alle data uitlezen die uit de pinautomaat komt. Daarmee kan ik grotere bedragen van de rekening van je klanten afhalen. Dat is precies de reden waarom hij met een vaste kabel verbonden moet zijn. Denk goed na wat je gaat doen. Je moet zeker weten dat je met je eigen netgear verbind.
Persoonlijk zou ik de gok niet willen nemen. Dan laat ik liever een vaste kabel leggen. Als het fout gaat zou je maar zo aansprakelijk worden gesteld, omdat je de pinautomaat tegen de voorschriften in via wireless hebt aangesloten.

• Petervanakelyen
Veiligheid is nog een ander aspect, ik zou me ook zorgen maken over de stabiliteit. Je wil niet dat je wireless er net uit ligt op het moment dat iemand een transactie doet.

Als er een IP-adres conflict wordt gedetecteerd (een andere router die bijvoorbeeld in hetzelfde subnet adressen uitdeelt), past die Netgear z'n DHCP range automatisch aan naar 10.0.0.1. Die 192.168.0.2 is het default IP van dat Conceptronic geval en is niet toegekend via DHCP.
plieshout schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 22:08:
Denk dat je bedoelt in het conceptronic apparaatje?

Kan onder managment IP het ip adress, subnet mask, gateway ingeven, kiezen of dhcp aan of uit moet.

Kan onder DHCP Server nu niets, maar als dat aan staat Default Gateway IP, Domain name Server IP, Start IP, End IP, Domain name, Lease time ingeven.
DHCP uit. IP-adres op 192.168.1.2, subnet op 255.255.255.0, gateway 192.168.1.1. Oh ja, en kijk op je Netgear even na dat 192.168.1.2 niet in de DHCP-pool valt. Station-infrastructure zou volgens de Quick Start guide moeten werken.

[ Voor 7% gewijzigd door Petervanakelyen op 26-07-2012 17:17 ]

• plieshout
Petervanakelyen schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 17:16:
DHCP uit. IP-adres op 192.168.1.2, subnet op 255.255.255.0, gateway 192.168.1.1. Oh ja, en kijk op je Netgear even na dat 192.168.1.2 niet in de DHCP-pool valt. Station-infrastructure zou volgens de Quick Start guide moeten werken.
Ik heb het zo gedaan, settings zijn nu exact zoals je schrijft.

Heb nu een laptop aan conceptronic kastje hangen wired, die op m'n netgear onder 192.168.1.9 erin komt (settings LAN op lpt automatisch staan), ondanks dat die op conceptronic op .1.2 staat, maar geen internet.

M'n router ziet het conceptronic kastje ook niet apart onder .1.2 trouwens.

Waarom heb ik geen internet op die lan-poort die uit dat conceptronic kastje komt?

Overigens: als ik m'n pinautomaat direct in de netgear stop, werkt ie meteen.

Terzijde (aan de praat krijgen is op dit moment belangrijker dan de veiligheid): voor wat betreft de veiligheid is mijn gedachte dat als mac-filtering aanstaat, je er ook niet zomaar inkomt hier . Pinautomaat staat trouwens ook alleen aan als ie in gebruik is.

[ Voor 16% gewijzigd door plieshout op 26-07-2012 18:02 ]

Hoi..

• plieshout
Ben er nog steeds mee bezig, maar resultaat blijft gelijk: geen internet op LAN-poort conceptronic.

Moet ik in de Netgear router niet iets anders instellen om internet te forwarden naar dit ip-adres ofzo?

Hoi..

• Petervanakelyen
plieshout schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 17:46:
[...]

Ik heb het zo gedaan, settings zijn nu exact zoals je schrijft.

Heb nu een laptop aan conceptronic kastje hangen wired, die op m'n netgear onder 192.168.1.9 erin komt (settings LAN op lpt automatisch staan), ondanks dat die op conceptronic op .1.2 staat, maar geen internet.

M'n router ziet het conceptronic kastje ook niet apart onder .1.2 trouwens.

Waarom heb ik geen internet op die lan-poort die uit dat conceptronic kastje komt?

Overigens: als ik m'n pinautomaat direct in de netgear stop, werkt ie meteen.

Terzijde (aan de praat krijgen is op dit moment belangrijker dan de veiligheid): voor wat betreft de veiligheid is mijn gedachte dat als mac-filtering aanstaat, je er ook niet zomaar inkomt hier . Pinautomaat staat trouwens ook alleen aan als ie in gebruik is.
MAC-address filtering is een lachertje. Welk IP-adres krijg je als je een laptop aan de UTP-poort van de Conceptronic hangt?

• plieshout
192.168.1.9

Maar ik denk dat ik ermee stop en m'n 'verlies' maar neem. Kost me nu al 3 avonden, veel ergernis, en dat is het me niet meer waard.

Kan je me zeggen of dit wel gaat werken:
pricewatch: TP-Link TL-PA251 Starter Kit
Ik heb in de meterkast een stopcontact zitten op dezelfde groep als m'n hele garage.

Thnx!

[ Voor 11% gewijzigd door plieshout op 26-07-2012 21:43 ]

Hoi..

• Petervanakelyen
Je krijgt dus netjes via DHCP een adres toegewezen? Wat geeft een ping naar 192.168.1.2 en 192.168.1.1?

Edit: powerline op dezelfde groep gaat meestal zonder problemen. Let er daar overigens ook wel op dat je je powerlines beveiligd.

[ Voor 39% gewijzigd door Petervanakelyen op 26-07-2012 21:56 ]

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.myaustralis.net/members/images/stories/standardcable.jpg

Enige oplossing die toekomstvast is en altijd stabiel is en goed werkt. Niet gaan prutsen met WiFi of Powerline voor dit soort bedrijfskritische applicaties.

• plieshout
ping vanuit laptop die via de conceptronic wired aangesloten zit:

192.168.1.1 4x time-out
192.168.1.2 4x reactie

Hoi..

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik heb een paar weken terug hetzelfde gehad, maar dan met een tp link als router en een oudere linksys als bridge. Op de linksys heb ik dd-wrt gezet en de functie wds aangezet. Ik denk dat je daar naar zoekt. Dan werkt de linksys als versterker en op de 4 kan poorten kun je ook internetten.

Wds staat voor wireless distribution system

• Petervanakelyen
WDS moet ondersteund worden door de router waar je mee wil verbinden. Dit ding heeft een 'Universal Repeater' optie en kan dus zonder. Lijkt erop dat er dus nog steeds iets niet goed is ingesteld. Stel hem eens in als 'AP Bridge Point to Point'?

• plieshout
instellingen van de laptop aangesloten op de conceptronic:
Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/7884/screenprint.jpg

In het router is de laptop nu ok zichtbaar als 192.168.1.6, maar geen internet.

WDS? Netgear heeft wel een WPS pagina.

[ Voor 8% gewijzigd door plieshout op 26-07-2012 22:19 ]

Hoi..

• Petervanakelyen
Pingen naar 192.168.1.1 geeft dus nog steeds een timeout? Heb je al eens met 'AP Bridge Point to Point' mode geprobeerd?

• plieshout
Bartjezz schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 22:10:
Ik heb een paar weken terug hetzelfde gehad, maar dan met een tp link als router en een oudere linksys als bridge. Op de linksys heb ik dd-wrt gezet en de functie wds aangezet. Ik denk dat je daar naar zoekt. Dan werkt de linksys als versterker en op de 4 kan poorten kun je ook internetten.

Wds staat voor wireless distribution system
Als ik dit zo lees dan zal het er wel op neer gaan komen dat de WNDR3700 die ik pas gekocht heb en 'alles zou kunnen', dit niet kan..

Hoi..

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:43

DukeBox

loves wheat smoothies

plieshout schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:38:
Nu krijg ik over 2-3 weken een pinautomaat in mijn garage...
Mag toch hopen dat het een pin terminal is..

Eventueel zou je ook naar powerlan kunnen kijken als alls alles op dezelfde meterkast (en fase) zit.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Petervanakelyen
plieshout schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 22:22:
[...]

Als ik dit zo lees dan zal het er wel op neer gaan komen dat de WNDR3700 die ik pas gekocht heb en 'alles zou kunnen', dit niet kan..
WDS werkt op de WNDR3700 hoor. Maar WDS is gewoon een van nature geflopt systeem.

• plieshout
als ik 'm op AP brdige point to point zet, vraagt ie om een mac adres??
Mac adres van de netgear?

Hoi..

• Petervanakelyen
Jep.

• plieshout
heb 2 mac adressen:LAN-poort en internet-poort Hoofdletter gevoelig en met de : ertussen?

Hoi..

• Petervanakelyen
Je moet het MAC-adres invullen van de wireless interface van de Netgear. Ik gebruik inSSIDer om dat te bekijken, maar het zal vast ook wel ergens in de webinterface of op de onderkant van de router terug te vinden zijn. Niet hoofdlettergevoelig, of er een dubbel punt tussen moet verschilt per device. Je zal het wel merken als hij het niet lust.

[ Voor 18% gewijzigd door Petervanakelyen op 26-07-2012 22:29 ]

• plieshout
met dat inssider mac adres opgevist, ingesteld, en nu is ie verdwenen iut m'n router, en kom er ook niet meer in...mis ik iets?

Hoi..

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12 10:03

job

plieshout schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 22:27:
heb 2 mac adressen:LAN-poort en internet-poort Hoofdletter gevoelig en met de : ertussen?
Geen van beiden.
Een router heeft 3 mac adressen, 1 voor wan, 1 voor lan en een voor wlan. Jij moet die voor wlan hebben.

• plieshout
zit er weer in nu, maar helaas geen internet.
Zie 'm ook niet meer in het Netgear router bij de aangesloten apparaten staan

[ Voor 47% gewijzigd door plieshout op 26-07-2012 22:49 ]

Hoi..

• Petervanakelyen
IP-adressen? Ping? Je moet het onderhand toch wel bijna kennen ;)

• plieshout
ja sorry.;)

ping 192.168.1.1 blijft dood
ping 192.168.1.2 leeft
als ik ping naar een andere pc die aanstaat is ook die dood

heb ook geen DHCP meer die automatisch insteld, moest ik zelf doen om weer in conceptronic te komen

BEDANKT voor je hulp trouwens!

[ Voor 34% gewijzigd door plieshout op 26-07-2012 22:53 ]

Hoi..

• Petervanakelyen
Welke status staat er in de webinterface? Het kan zijn dat je een aantal instellingen opnieuw moet configureren omdat je van modus veranderd bent.

[ Voor 3% gewijzigd door Petervanakelyen op 26-07-2012 22:54 ]

• plieshout
alles staat hetzelfde, alleen de mode is nu veranderd van stationairy naar ap bridge point to point

Hoi..

• Petervanakelyen
Status? Geeft hij nog steeds 'Connected' aan?

• plieshout
Staat er totaal niet meer bij..plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/1719/screenprint2.jpg

Voor mijn gevoel zaten we er met stationairy dichterbij omdat ik daar wel en een ip adres kreeg van DHCP en ik zag de laptop in de netgear. Alleen nog geen internetverbinding. Kan het zijn dat zoiets nog ingesteld moet worden in de Netgear?

[ Voor 50% gewijzigd door plieshout op 26-07-2012 23:02 ]

Hoi..

• Petervanakelyen
Vaag. Even een paar dingen uitzoeken, ogenblikje.

Edit: zet de DHCP server aan en WPS uit. Configureer de DHCP server als volgt:

Default Gateway IP: 192.168.1.1
Domain Name Server IP: 192.168.1.1
Start IP: 192.168.1.200
End IP: 192.168.1.250

Station-Infrastructure, AP Bridge-Point to Point Mode en Universal Repeater mode zouden allen moeten werken.

[ Voor 85% gewijzigd door Petervanakelyen op 26-07-2012 23:09 ]

• plieshout
instellingen gewijzigd in conceptronic ding, voor mijn oog geen verandering. Eens in Stationairy proberen?

[ Voor 81% gewijzigd door plieshout op 26-07-2012 23:14 ]

Hoi..

• Petervanakelyen
Doe eens een ipconfig /release en ipconfig /renew. Je moet een IP-adres in de range 192.168.1.200-250 toegewezen krijgen.

• plieshout
bij release: er kan geen enkele bewerking op wireless network connection worden uitgevoerd als het medium ervan niet is aangesloten

bij renew hetzelfde

Hoi..

• Petervanakelyen
Als je met de kabel verbonden bent maakt dat niet veel uit. IP-adres?

• plieshout
woon je niet toevallig heel dichtbij en heb je morgen geen tijd? lol

Hoi..

• plieshout
192.168.1.10
DHCP uit
gateway 192.168.1.1

Hoi..

• Petervanakelyen
Ik heb massa's tijd. Maar ik zit in Antwerpen (België), voor de meeste tweakers niet dichtbij :)

• plieshout
heb je geen progje dat je op afstand alles overnemen kunt toevallig?

Hoi..

• plieshout
nogmaals: die 192.168.1.10 krijg ik nu niet toebedeeld van DHCP maar is een ip dat ik zelf in moest stelen om weer in het conceptronic kastje te komen toen we overgeschakeld zijn naar AP bridge point to point

Hoi..

• Petervanakelyen
plieshout schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 23:24:
heb je geen progje dat je op afstand alles overnemen kunt toevallig?
TeamViewer, maar daarvoor moet je internetverbinding hebben. Dat proberen we nu juist te realiseren ;)
plieshout schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 23:26:
nogmaals: die 192.168.1.10 krijg ik nu niet toebedeeld van DHCP maar is een ip dat ik zelf in moest stelen om weer in het conceptronic kastje te komen toen we overgeschakeld zijn naar AP bridge point to point
Vreemd. Normaal zou je een IP-adres van de DHCP-server van de Conceptronic toegewezen moeten krijgen. Station-Infrastructure dan maar.

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Via het internet/remote hulp programma is het niet echt handig om netwerk problemen op te lossen... Juist omdat je internet het aan die kant het niet doet!

• plieshout
dat snap ik, maar je zou dan wel in de netgear kunnen, en zien wat daar wellicht fout staat? Ik zet de conceptronic even in stationair

Hoi..

• Petervanakelyen
Tenzij je MAC-adres filtering hebt aan staan in de Netgear moet je niets veranderen.

• plieshout
Staat uit op dit moment

Hoi..

• plieshout
heb nu IP .200
En dat ziet de Netgear ook

Gateway 1.1
DHCP 1.2
DNS 1.1

Alleen nog geen internet..

[ Voor 93% gewijzigd door plieshout op 26-07-2012 23:33 ]

Hoi..

• Petervanakelyen
Maar je kan nog steeds 192.168.1.1 niet pingen?

• plieshout
nee..
Log voor de zekerheid anders 's in op de netgear..

[ Voor 83% gewijzigd door plieshout op 26-07-2012 23:35 ]

Hoi..

• Petervanakelyen
Krijg je time-outs of 'destination host unreachable' bij je pings? Kan je pingen vanaf de webinterface van de Conceptronic? De webinterface van de Conceptronic benaderen d.m.v. een client aangesloten op de Netgear zou ook mogelijk moeten zijn (192.168.1.2).

• plieshout
Petervanakelyen schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 23:36:
Krijg je time-outs of 'destination host unreachable' bij je pings? Kan je pingen vanaf de webinterface van de Conceptronic? De webinterface van de Conceptronic benaderen d.m.v. een client aangesloten op de Netgear zou ook mogelijk moeten zijn (192.168.1.2).
Krijg time-outs
1.2 is wel te pingen. Ik doe dit vanaf de laptop in cmd.exe. laptop is alleen met kabel aangesloten op conceptronic. Wireless op laptop staat dus uit.

Hoi..

• Petervanakelyen
Kijk eens of er ergens op de Conceptronic een 'Diagnotics' menu of 'Ping' optie is. Wat gebeurd er als je 192.168.1.2 pingt vanaf je laptop (verbonden met de Netgear)?

• plieshout
dan krijg ik time out..
ping 1.1 wel respons vanaf netgear wireless laptop
verder geen diagnostic o.i.d.

[ Voor 72% gewijzigd door plieshout op 26-07-2012 23:43 ]

Hoi..

• Petervanakelyen
En de configuratiepagina geeft netjes 'Connected' aan?

• plieshout
ja..en ik zie 'm ook in de netgear dat ie verbonden is op ip 200

[ Voor 88% gewijzigd door plieshout op 26-07-2012 23:44 ]

Hoi..

• Petervanakelyen
Geef eens de output van 'arp -a', de eerste keer verbonden met de Netgear, de tweede keer verbonden met de Conceptronic.

• plieshout
sorry? snap ik niet

Hoi..

• Petervanakelyen
Tik in cmd gewoon 'arp -a' in (zonder de quotes) en druk op enter. Plaats hier wat je krijgt als resultaat. Doe dat twee keer, de eerste keer terwijl je verbonden bent met de Netgear, de tweede keer terwijl je verbonden bent met de Conceptronic.

• plieshout
vanaf netgear:
interface: 192.168.1.7---0x2

192.168.1.1 c0-3f-0e-78-3c-d6 dynamic
192.168.1.5 88-87-17-b8-c2-2b dynamic
192.168.1.200 00-22-f7-23-bc-51 dynamic

vanaf concep:
interface: 192.168.1.2000---0x2

192.168.1.1 c0-3f-0e-78-3c-d6 dynamic
192.168.1.2 00-22-f7-23-bc-50 dynamic
192.168.1.5 88-87-17-b8-c2-2b dynamic
192.168.1.7 00-13-02-44-7c-02 dynamic

Hoi..

• Petervanakelyen
Ik heb je een DM gestuurd voor TeamViewer. Toch even een kijkje nemen op die Netgear.

• plieshout
Samen met Petervanakelyn opgelost na ruim 3 uur! Hulde voor de moeite!! _/-\o_ _/-\o_

Ga nu lekker slapen :z

Hoi..

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

On a sidenote: TopicStarter, zou je in het vervolg - als je iets wilt posten en jij bent zelf de laatste postern in het topic - gewoon je laatste post willen editten? Nu komt het over alsof je het topic steeds omhoog schopt in de topiclisting, en dat mag pas na 24 uur. :)

Hulde voor Peter btw..

Verwijderd

En wat was nu uiteindelijk het probleem en de oplossing?..
(Dit voor de rest van de meelezers in deze topic)

8)

• plieshout
Uiteindelijk als Universal repeater ingesteld op ip 192.168.1.2, beveiliging gelijk gebracht met netwerk, pinautomaat vast IP toegewezen en toen werkte het. (als ik het goed zeg)

Hoi..

• plieshout
Goedeavond heren,

Nadat alles ongeveer een half jaar nu probleemloos werkt, heb ik weer een vraag. Ik ga binnenkort naar een ander pand, waar geen internet aanwezig is.

Nu heb ik een Samsung galaxy S3 met o.a. een 1 gb/maand internet abbo. Deze kan ik aanzetten als wifi hotspot waardoor ik er mijn laptop aan kan hangen (wireless) en zodoende toch internet heb.

Hoe kan ik de pinautomaat nu het beste gaan aansluiten op deze wifi hotspot? Het kan alleen middels een een bedrade internetaansluiting.

Ik hoor graag van jullie.

Hoi..

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-12 11:37

Geckoo

Good news, everyone!

een laptop als dhcp server in zetten en dan daar een crossed kabel aan hangen of een switch er tussen...

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• plieshout
Kan ik aan de netwerkaansluiting van mijn 6 jaar oude Vaio met win XP een uitgaand internetsignaal krijgen door DHCP aan te zetten?

Hoi..

Pagina: 1