Toon posts:

Muziek van iPhone naar pc inc. ratings/playcount

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik Windows opnieuw moet installeren sync ik eerst m'n iPhone om een backup te maken van al m'n muziek en na de installatie haal ik alles er weer af. Wat ik daar erg belangrijk van vind is dat vooral alle ratings die ik aan nummers heb gegeven bewaard blijven en liever ook de playcount. Hier gebruikte ik altijd een programma voor genaamd CopyTrans maar het is inmiddels niet meer compatible met iOS 5.1 en je hebt slechts een jaar lang recht op updates (en om nou telkens weer voor 20 dollar dat programma te kopen...)

Ik vroeg mij af of hier een gratis alternatief voor is? Ik kon er met google iig geen vinden. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:04
iTunes?

iTunes heeft een map in je "Music" map, genaamd iTunes. Deze map kan je gewoon backuppen en terugzetten.
Gebruik voor het gemak dezelfde versie van iTunes. In de map zit je library file met daarin absolute referenties naar je muziekfiles.

Daarbij in iTunes zit een export feature: Bestand -> Bibliotheek -> Bilbiotheek Exporteren.

En als je iTunes je bibliotheek laar orderenen, en bestanden verzamelen aanvinkt. Heb je in de map "iTunes" alles zitten en kan je dat zo naar een andere pc zetten.

Sterker nog, deze map zit bij mij in Dropbox, en dat werkt prima.

Jammer alleen dat als je muziek niet via iTunes in je iPhone is gegaan, hij er met moeite weer uit komt.

[ Voor 8% gewijzigd door jeroen3 op 01-07-2012 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar kwam ik zojuist ook achter maar daar is het inmiddels te laat voor. :-(