Advies aankoop 5.1 Set

Pagina: 1
Acties:

• JoJo nl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-01 13:35
Ik ben al enige tijd van plan om een 5.1 set en een receiver te kopen. Ik ben van plan om met deze set films te kijken, muziek te luisteren en te gamen. Mijn totale budget hiervoor is ±€900,-.

Vorige week heb ik in een opwelling een Onkyo TX-NR414 aangeschaft voor (maar) €250,-. Ik heb o.b.v. de wet koop op afstand nog de mogelijkheid om deze terug te sturen. Bij deze receiver moet ik nog speakers en een subwoofer zoeken. Ik heb niet de mogelijkheid om vloerstaanders te plaatsen, dus ik moet naar ´boekenplank´ speakers kijken. Mijn budget voor de speakers + sub is dan ook rond de €650,-. Zelf ben ik, na enige verdieping in het onderwerp, op Boston Acoustics (A25) en Q-Acoustics (2000i) speakers uitgekomen. Deze zitten echter wel redelijk buiten mijn budget. Wat zouden jullie aanraden om hierbij te kopen?

Ook kwam ik zojuist een aanbieding tegen en daarbij zag ik de Onkyo HT-S9405THX (Receiver + 5.1 set) voor €600,- te koop. Ik vroeg mij af of voor de meerprijs van €350,- de HT-S9405THX niet een veel betere aankoop zou zijn, hier zitten namelijk dan ook speakers en een subwoofer bij. Het verschil tussen de receivers wat ik heb gezien is dat de receiver van de HT-S9405THX een 7.1 receiver met THX certificering is en 4K upscaling heeft. Deze receiver heeft overigens 2 HDMI inputs minder. De TX-NR414 is een 5.1 receiver zonder THX certificering, wel is dit een model een jaar nieuwer.

Zou iemand hierover advies kunnen geven? Wat is de kwaliteit van de bijgeleverde speakers van de HT-S9405THX voor die prijs? Zou je aanraden om voor de HT-S9405THX te gaan of toch voor de TX-NR414 met speakers van een ander merk met een budget van €600,-? Of zou je een totaal andere receiver aanraden? Alvast bedankt.

Verwijderd

Het mooie aan dat complete setje is, is dat het compleet is. Maar ook dat die receiver Auddessy heeft. Dat heeft de 414 niet. Als je niet meer dan 4 hdmi inputs nodig hebt. Zou ik de set doen. Tenzij je een mooi Boston Acoustics set voor 650 eur0 bij elkaar kan zetten. Dat zijn leuke speakers voor een mooie prijs. Klinken een slag beter dan Onkyo luidsprekers.

• Ruud2009
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-06-2021
Hmm.. Ik vind BA 360s vloerstaanders een beetje raar klinken in het midden.. hebben ook een soort van 1kHz bult. Heb de 250's die daar een stap onder zitten niet echt lang kunnen horen maar leken me vergelijkbaar. Hoe het precies zit met BA25 weet ik niet.. Niet te min, BA zijn prima speakers en een stuk beter dan de instap Onkyo's die bij het complete 5.1 setje zitten.

Bij zo'n kant en klaar HT setje zit je (vaak) vast aan relatief slechte speakers, omdat de doelgroep voor dat soort setjes ook vooral beginnende HT mensen zijn, of mensen bij wie audio niet te belangrijk is.

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:23

HKS-Skyline

Vroooom ?

Ik zou zowieso gaan voor een onkyo met Auddessy, dit helpt een hoop met afstellen, en het klinkt een stuk beter dan zonder.
En een speakerset die ik altijd erg mooi vind klinken is de KEF KHT2005.3, hij is dan wel bijna 600 euro, maar het geluid is geweldig voor het formaat dat de speakers zijn.
Maargoed je krijgt het beste idee van het geluid door er gewoon zelf naar te luisteren. De KEF speakers zijn redelijk populair, ik meen ze wel eens bij de Mediamarkt te hebben gezien, en ook wel eens in audio speciaalzaken.

• JoJo nl
Ik ben uiteindelijk toch voor de Onkyo HT-S9405THX gegaan. Deze set was behoorlijk goedkoop. Als ik de speakers niet meer goed vind, kan ik altijd nieuwe halen. Bedankt allemaal voor de informatie.

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 10:48
Het voordeel van die Onkyo HTiB-setjes zijn dat er gewoon een volwaardige receiver bijzit. Waar heb je die set overigens voor €600 kunnen vinden? Was het een showroommodel of zijn er meer van?

Een vriend van me zit namelijk een beetje met hetzelfde probleem en dit zou voor hem een ideale oplossing zijn. Ik geef hem overigens 2 x Q-Acoustics 2010i (ondeel van de 2000i-set) cadeau, aangezien ik laatst mijn fronts geüpgraded heb en ik dus 2 speakers over heb. Daarmee kan hij in ieder geval fatsoenlijk naar muziek luisteren. Een wat minder setje was dus ook voldoende geweest, maar ja voor zo'n prijs...

[ Voor 4% gewijzigd door HarmoniousVibe op 02-07-2012 23:18 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• JoJo nl
De set komt van Correct. Het schijnt een demomodel te zijn, maar ze hebben er meerdere van. Hier is die te bestellen: http://www.correct.nl/art...TAG_ID=1059&ARTNR=452397B.

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 10:48
JoJo nl schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 02:44:
De set komt van Correct. Het schijnt een demomodel te zijn, maar ze hebben er meerdere van. Hier is die te bestellen: http://www.correct.nl/art...TAG_ID=1059&ARTNR=452397B.
Thnx! Is hij is goede staat, of heb je hem niet opgehaald?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• JoJo nl
Ik ben in de winkel van Correct geweest, maar ik heb 'm laten bezorgen. De doos was 54KG. Alles is bij mij in perfecte staat. Alles zat netjes in de verpakking en goed ingepakt. Het zijn trouwens demomodellen die eerst naar Onkyo zijn teruggestuurd en daarna aan Correct zijn verkocht, dus het lijkt mij dat er dan ook een kwaliteitscontrole is.
Pagina: 1