Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-11 21:44
Dag mensen,

Sinds kort ben ik wat aan het stoeien met Windows Home Server 2011 en het is op zich best leuk alleen ben ik nu tegen een probleem aangelopen.

Het punt is namelijk dat ik vanaf een Windows Vista laptop geen prompt krijg wanneer ik een share wil openen van Windows Home Server 2011. Ik heb een gast account ingeschakeld zodat iedereen in bepaalde shares kan lezen van de Windows server maar voor bepaalde mappen wil ik graag dat er een beperkt aantal gebruikers in kan. Mocht er op de share geklikt worden dan zou ik graag willen dat er gevraagd wordt om een gebruikersnaam en wachtwoord ipv een "access denied" melding te geven met foutcode 0x80070005.

Ik heb Google al lopen doorspitten maar een concreet antwoord kon ik er niet vinden. Wellicht dat één van jullie dit probleem kent en me dit verder kan toelichten?

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 14:17
Klein google'tje leert me het volgende. Heb je dit reeds geprobeerd?

In Vista Ultimate SP1 do the following:

Select - Control Panel/User Accounts/Manage your network passwords/Add

Insert the Server name, username and password.

Restart the computer and hey presto.........

U+

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-11 21:44
Ja maar dat gaat niet werken, omdat er een optie staat welke je zou moeten kunnen aanklikken wil dat effect hebben. Helaas is deze optie niet beschikbaar. Ik heb de share gegevens meerdere malen ingevoerd en het netwerk meerdere malen opnieuw opgestart maar dit werkt niet. De share blijft gewoon op een aantal specifieke shares dus geen prompt geven en zeggen dat de share niet bereikbaar is.

De share heeft alleen permissies voor de administrator en de administrator groep op de server. Zo gauw ik toegang geef voor "iedereen" dan kan ik de share gewoon benaderen maar dan kan iedereen bij die share en dat wil ik dus niet.

[ Voor 55% gewijzigd door Fjerpje op 01-07-2012 23:34 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > WSS

Tijd voor een nieuwe sig..

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
probeer dan eens directe rechten te geven in plaats van de Administrator Groep.