Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

jQuery ?????

Pagina: 1
Acties:

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11 13:04

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
nieuws: Aankomende jQuery 2.0 staakt ondersteuning oude IE-versies

Leuk artikel, maar een hele kleine introductie in wat jQuery is zou leuk zijn, zo als wel vaker, word er verwacht dat de lezers een minimale kennis hebben van artikelen die gelezen worden.

Maar kom nu voor 10j op T-net, en nog nooit van jQuery gehoord.

Het is niet de eerste keer dat er artikelen geschreven worden, waar er veel meer dan algemene computer kennis word verwacht.

Een klein blokje tekst met uitleg over dat jQuery een JavaScript library is had my iig een zoektochtje bespaard.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Wat mij betreft is het artikel voornamelijk interessant voor en daarom gericht op mensen die regelmatig werken met jQuery, een introductie tot jQuery lijkt me niet bijster interessant voor zo'n artikel. IMHO dan.

Verwijderd

Als je nooit van jQuery hebt gehoord, heb je je blijkbaar nooit geïnteresseerd voor webdevelopment.
Dat zou je namelijk wel hebben als je ook maar iets met het ontwikkelen van websites te maken hebt gehad. Het is een van de bekendste javascript libraries die er zijn.

Maar dat geldt dus voor jou persoonlijk. Er staat gewoon een link in het artikel naar de website en daar wordt alles uitgelegd. Van mij hoeft die uitleg er niet, want de doelgroep bestaat niet uit leken en bovendien is het in het onderdeel "Pro".

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:08
Soms worden (voor veel Tweakers) ook vanzelfsprekende onderwerpen gewoon uitgelegd. Dus ik denk dat een uitleg eventueel op zo'n plaats kan zijn. Een zin zoals "Het framework jQuery, wat veel voor gemakkelijke Javascript-manipulaties gebruikt wordt"; zou al afdoende moeten zijn dunkt mij zo.

Verwijderd

En vervolgens moet je uit gaan leggen wat javascript is... waar moet je ophouden?

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:20
Het is toch niet ongewoon voor redacties om een laatste paragraaf te wijden aan het onderwerp als groter geheel?

Iets als:
Jquery is een javascript framework wat sinds 1883 ontwikkeld wordt en verspreid wordt onder de Beer-license. Sinds 1982 is het het meest gebruikte javascript framework. Dit framework won snel aan populariteit nadat men de syntax versimpelde waardoor ook developers zonder javascript kennis makkelijk hun websites interactiever kunnen maken. Een groot scala aan plugins draagt hier aan bij
Een dergelijke alinea zou wat mij betreft niet misstaan bij artikelen. Niet alleen bij jquery, maar bij alles wat al een voorgeschiedenis heeft. Zo'n alinea zou dan wel gewoon gekopieerd kunnen worden van oudere artikelen zolang deze relevant is.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11 13:04

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Martin schreef op zondag 01 juli 2012 @ 18:58:
een introductie tot jQuery lijkt me niet bijster interessant voor zo'n artikel. IMHO dan.
zat zeker ook niet te wachten op een introductie voor jQuery.

Maar zo iets als dit had best gemogen.
Aankomende jQuery 2.0 staakt ondersteuning oude IE-versies
Door Dimitri Reijerman, zondag 1 juli 2012 16:19, views: 13.997

De ontwikkelaars van het jQuery-project (JQuery is een javascript framework wat gebruikt word voor webdevelopment) hebben aangekondigd dat jQuery 2.0 niet langer Internet Explorer 6, 7 en 8 zal ondersteunen. Sites die toch bezoekers met verouderde IE-browsers willen bedienen, zullen jQuery 1.9 moeten gebruiken.
Of op een nettere manier met de ABBR tag..
Aankomende jQuery 2.0 staakt ondersteuning oude IE-versies
Door Dimitri Reijerman, zondag 1 juli 2012 16:19, views: 13.997

De ontwikkelaars van het jQuery-project hebben aangekondigd dat jQuery 2.0 niet langer Internet Explorer 6, 7 en 8 zal ondersteunen. Sites die toch bezoekers met verouderde IE-browsers willen bedienen, zullen jQuery 1.9 moeten gebruiken.
Dacht toch dat er een reden is waarvoor we een ABBR tag hebben, want als die korte uitleg er was geweest had ik een reverentie kader gehad, en begrepen waar het artikel over ging.

In plaat van het te lezen, en denken ............ uhhh, ligt het aan mij, of zijn er meer mensen die niet weten waar dit over gaat.

Het zelfde geld voor afkorting, redactie alstublieft maak meer gebruik van de ABBR tag, kleine moeite met schrijven veel plezier met lezen.

[ Voor 38% gewijzigd door player-x op 01-07-2012 22:24 ]

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• Dimitri R
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-02 03:18
Goede suggestie(s), nemen we mee.

Abort Retry Fail?

Pagina: 1