Gesloten Port Oplossing?

Pagina: 1
Acties:

• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:34

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Graag wil ik een gameservertje draaien hier thuis maar ik heb niet de mogelijkheid om poorten te forwarden. Wel heb ik beschikken over een linux (ubuntu) VPS waar alle poorten open kunnen.

Nu is mijn vraag, is er een mogelijkheid dat iemand connect naar de VPS (zeg thijsd.nl:1337) dat alle packets eigenlijk gereroute worden naar mijn thuis PC (gameserver) en weer terug? Zeg maar een soort hamachi tussen de VPS en de PC.

Ik heb geen idee of dit mogelijk is, en als dit mogelijk is wat de benaming ervoor is. Dus ik hoop dat een vriendelijke tweaker mij dit kan vertellen.

Thijs

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:36
VPN opzetten naar je vps.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:27

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Zou je dan niet beter een game server kunnen huren? Ik weet niet wat voor verbinding je VPS en je thuis hebt maar ik kan me voorstellen dat er nogal lag kan onstaan, zeker met de extra load van een VPN er bij.

www.maartendeboer.net

• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:34

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Ventieldopje schreef op zondag 01 juli 2012 @ 17:01:
Zou je dan niet beter een game server kunnen huren? Ik weet niet wat voor verbinding je VPS en je thuis hebt maar ik kan me voorstellen dat er nogal lag kan onstaan, zeker met de extra load van een VPN er bij.
Het betreft een minecraft servertje en het probleem is dat die nogal veel RAM is gaan gebruiken. Een servertje waar 4GB ram in gaat kost je al gouw 40 euro per maand (wat ik teveel vind.)

Thuis hebben we 120/20 en de VPS zit op glasvezel (precies durf ik het niet te zeggen, maar iig sneller dan wij hier thuis hebben) en staat in Adam.