[Macbook Pro]Detectie extern beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik heb de afgelopen jaren meerdere Macbook Pro's gehad. Bij alle Macbook Pro's valt het me op dat de detectie van een extern beeldscherm heel slecht is. Het maakt niet uit of het een gewoon TFT-scherm is of zo'n (veel te duur) Apple scherm.
Ik zit regelmatig 5 - 10 minuten te kloten met stekkertjes en probeer via 'voorkeuren' het externe beeldscherm te detecteren. Uiteindelijk lukt het wel, maar het levert veel frustratie op.
Inmiddels heb ik uitgevonden dat het redelijk goed werkt als ik het beeldscherm aansluit, dat ik 'gewoon begin te typen'. Meestal komt er dan wel beeld.

Toch twee vragen:
1. Weet iemand een manier om dit probleem nu eens definitief te verhelpen of is het echt een 'Apple-probleem'?
2. Als mijn Mac op de batterij werkt en een extern beeldscherm aansluit kan ik hem niet dichtklappen, anders gaat hij in stand-by. Kan ik ervoor zorgen dat hij wel dichtgeklapt kan EN toch op de batterij werkt? In voorkeuren kan ik niks vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:26

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Gebruik je een origineel verloopje of een 3rd party kabeltje? Ikzelf heb namelijk dit probleem totaal niet met mijn Macbook 2009, werkt direct zonder gedoe en ik gebruik een origineel kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:35

lasharor

7 december 2004

Kan dat niet door software komen?

Ik heb zo'n wachtwoord beveiliging (redhand ofzo geloof ik) geinstalleerd die ik eerst moet unlocken voordat hij het 2de scherm detecteerd.

wel met een goedkoop chinees kabeltje trouwens, volgens mij moet dat niet zoveel uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van.der.schulting
Er zit wel ww-beveiliging op als hij uit de sluimerstand komt, maar ik gebruik de built-in OSX.

Dacht dat alleen Apple die verloop-kabeltjes verkocht, maar blijkbaar ook andere merken. Hoe zie ik of het 3rd party is of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:27

BioHazard

*\o/*

van.der.schulting schreef op zondag 01 juli 2012 @ 18:26:
Er zit wel ww-beveiliging op als hij uit de sluimerstand komt, maar ik gebruik de built-in OSX.

Dacht dat alleen Apple die verloop-kabeltjes verkocht, maar blijkbaar ook andere merken. Hoe zie ik of het 3rd party is of niet?
Mijn verloop is niet van Apple en heeft dus ook geen icons op de stekker zitten. Zit dit er bij jou wel op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van.der.schulting
nope, dan zal het dus wel 3rd party wezen...
Pagina: 1