[iCloud] Email adres wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Hey,

Wanneer je iCloud configureert, kun je uit een eigen @me.com email adres kiezen.
Vorig jaar, toen iCloud voor iOS 5 beschikbaar werd gesteld, heb ik een 'flut' adres gekozen.

Deze wil ik graag veranderd hebben, maar ik weet niet hoe.
Ik heb op Google gezocht, maar hier vind ik alleen topics over: 'How to change your Apple- ID email', dit is dus niet wat ik bedoel.

Wanneer ik naar iCloud.com ga, ga ik naar 'Email', dan naar: Opties --> Voorkeuren --> Accounts.
Dan krijg ik dit scherm te zien:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NvTMm.jpg
Dit is het flut email adres...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tlXZC.jpg
...Die ik graag veranderd wil zien in dit adres hierboven, mijn alias...

Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Alvast bedankt!

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielshesp
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-08 19:23
Dit is niet mogelijk: http://support.apple.com/kb/HT4895
Er staat: Can I change the name of my Apple ID?

Yes. For example, if you get a new email address, you can change your Apple ID from your old address to your new address. For more information, follow the steps in this article. 

Note: @mac.com and @me.com Apple IDs cannot be renamed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Hmm, bedankt voor het opzoeken. (Ik kon het zelf namelijk echt niet vinden!)

Maar helaas, als ik mijn @me.com mail adres dus in een email programma zoals Outlook (Voor Windows) instel, zal ik dus altijd mails met dit flut adres moeten versturen. (Wil ik gebruik maken van dit mooie @me.com domein :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielshesp
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-08 19:23
Ik zie wel in de voorkeuren in iCloud>Mail>Accounts, dat je aliassen kunt aanmaken, misschien is dit een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Zie 2e foto hierboven, dat adres heb ik al aangemaakt, dus dat is het punt niet.

Waar ik van baal is dat ik geen emails met dat adres via Outlook kan sturen; Omdat die alleen gebruik maakt van het primair adres i.p.v het alias.

Een OS X systeem heb ik nog niet, dus dat zal inhouden dat ik alleen mails via dat adres kan sturen via mijn iDevices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan gewoon een nieuwe apple id registreren.
maar dan vervalt de oude en moet je alles linken aan je nieuwe.
Mailen kan je gewoon met die alias, ook de mails laten sturen naar die alias. In je mail client kunnen die ook in aparte mapjes landen.

Waarom wil je die flut eruit? Je moet deze toch alleen maar gebruiken om iets bij apple te registreren of daar in te loggen?

edit:

User information opzoeken in Outlook en daar het email adres veranderen in je alias. wel de originele flut laten staan in je settings voor ophalen en versturen. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.howto-outlook.com/pictures/accountsettings-userinformation-email.png

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2012 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Maar wanneer ik een nieuwe registreer ben ik al mijn aankopen via iTunes kwijt.
En volgens mij wil mijn iPhone / iPad het nieuwe account dan als primair iCloud en iTunes account gebruiken, waardoor mijn oude account; Met de aankopen bij zich, vervalt.

Het flut adres hoef ik nergens voor te gebruiken, zelfs niet bij het inloggen bij Apple zelf. Maar ik baal ervan dat ik nu dus geen @me.com mail adres in mijn Outlook kan gebruiken. (En wanneer je het eenmaal gebruikt, wil je het overal gebruiken, en dan heb ik het probleem van hierboven beschreven weer)

Edit: Ik heb het geprobeerd, maar nadat ik het aangepast heb ik Outlook krijg ik telkens de melding om de juiste inlog te geven. :S

Edit 2: Hooray, het werkt! Bedankt @Common.Sense.

Het probleem was: ik wijzigde de username ook in mijn Outlook, wat ik dus niet had moeten doen.
Enige wat ik heb moeten doen is het email adres bovenaan wijzigen (Waarmee je de mail verstuurd), terwijl ik de inlog zelf ongewijzigd moest laten.
Nu kan ik eindelijk emails sturen via mijn goede account, i.p.v mijn flut email adres. :P

[ Voor 32% gewijzigd door iApp op 01-07-2012 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Nu heb ik een OSX device, en zit ik (weer) met hetzelfde probleem.

Wanneer ik een mail met mijn MacBook wil versturen, staat het 'flut' adres bovenaan, en als ik niet oppas, stuur ik een mail met dat adres.

De optie hierboven beschreven heb ik al getest op mijn MacBook, maar dat levert als resultaat dat het goede email adres 2x in mijn email- lijst staat, en dat ik alsnog het 'flut'@icloud.com adres zie staan...

Iemand een idee hoe ik dit alsnog kan oplossen?
In iOS 6 kun je gelukkig zelf kiezen met welke adressen je emails mag sturen.
Echter heb ik daar niets aan, aangezien ik hier OSX draai. (Je zou toch verwachten dat Apple dezelfde functionaliteit in OSX zou bouwen?)

Ik heb Apple Nederland hier al over gemaild, maar die heeft mij verwijst naar de iTunes Consumer Service gevestigd in Amerika. Daar heb ik nog wel naar gemaild, maar die dacht in eerste kwestie dat ik mijn Apple ID wilde wijzigen in een @me.com adres. Toen diegene het eindelijk doorhad, stuurde hij me door naar de iCloud website. :S

Pagina: 1