• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-02 19:25
Vandaag druk bezig om een pc van mijn vader opnieuw te installeren. Nu viel me al een tijdje op dat bij het opstarten de melding:

AMD data change update new data to DMI

verscheen. Na wat zoeken op internet heb ik een bios update gedaan. Deze is gelukt en nu is de melding:

Na de bios update geeft hij aan: 'update succes'

Ik lees op internet voornamelijk dat mensen vastlopers krijgen tijdens het opstarten. Dat is hier niet het geval. Wel 'voelt'de pc af en toe onnodig traag aan. Zelfs na een complete format en herinstallatie van windows. Dan blijft de pc bv 30 seconden onnodig hangen.

Iemand die weet wat de melding betekent en of er een oplossing voor is? En of dit kan samenhangen met de 'lockups'die ik ervaar tijdens het gebruik?

Gaat overigens om een gigabyte GA-mA785GT-UD3H

Harde schijf is een Wester digital caviar

[ Voor 5% gewijzigd door xxxMaverick op 01-07-2012 15:52 ]

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-02 16:36
Ik heb hetzelfde moederbord gehad en kreeg die melding alleen als ik bepaalde BIOS veranderingen invoerde; voornamelijk overclocks.

Het is alleen vreemd dat, als je in de BIOS niets veranderd, de melding blijft komen. Heb je Load Optimized Defaults geprobeerd?

De lockups krijg je met een frisse Windowsinstallatie?

Zo ja:
- MemTest (geheugencontrole)
- HDDTune (hardeschijf controle) (chkdsk /f kan ook al helpen)
- LinX (cpu controle, als 'ie crashed door hitte of fouten)

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-02 19:25
Allubz schreef op zondag 01 juli 2012 @ 16:04:
Ik heb hetzelfde moederbord gehad en kreeg die melding alleen als ik bepaalde BIOS veranderingen invoerde; voornamelijk overclocks.

Het is alleen vreemd dat, als je in de BIOS niets veranderd, de melding blijft komen. Heb je Load Optimized Defaults geprobeerd?

De lockups krijg je met een frisse Windowsinstallatie?

Zo ja:
- MemTest (geheugencontrole)
- HDDTune (hardeschijf controle) (chkdsk /f kan ook al helpen)
- LinX (cpu controle, als 'ie crashed door hitte of fouten)
dank voor de opmerkingen, ik ga de tests eens uitvoeren. Ik heb overigens geen bios aanpassingen gedaan. Melding was er al toen de pc gekocht was

Nog meer mensen met ervaringen?