Na lange tijd geen mogelijkheid meer te hebben gehad tot gamen heb ik begin dit jaar besloten om te sparen voor een echte game-pc en nu is het eindelijk wel zo ver. Ik wil zo rond de 1200 euro uitgeven inclusief de verzendkosten enz.
Ik heb tot mijn beschikking:
- Toetsenbord & Muis
- 24" Full-HD monitor
- Logitech 5.1 surround set (waarschijnlijk ga ik deze niet gebruiken, ik wil gewoon een headset voor het gamen) welke op mijn tv is aangesloten.
- DVD-Brander
- Software
Ik ga de computer gebruiken voor: Battlefield 3, The Sims, Tropico, Simcity enz.
Ik heb de afgelopen tijd de BBG bestudeerd en langzaam een selectie gemaakt welke op mijn eisen is afgesteld.
Beredenering:
- Overklokken hoeft niet. Ik denk dat ik weinig voordeel behaal hiermee wat betreft gamen?
- Ik wil alle games op de SSD plaatsen vandaar de 256GB variant (Ik heb een NAS).
- Ik wil een enkele videokaart vandaar de GTX 670.
- Modulaire voeding vind ik wel erg fijn en netjes.
- De kast die ik nu heb corsair-carbide-500r vind ik wel erg netjes, maar tips voor andere kasten die ook voldoen zijn welkom.
Mijn vragen:
- Voeding? Voldoet deze?
- Ik heb een boxed CPU en geen scythe mugen. Zijn de gevolgen hiervoor 'groot' ? geluid, koeling en prestaties enz. met gamen?
- Zijn de onderdelen die niet bij elkaar zullen passen? (technische specs of afmetingen enz.)
- Tips?
Het zal overigens de eerste computer zijn die ik zelf helemaal in elkaar ga zetten. Bij voorbaat bedankt voor de feedback!
Hieronder de selectie:
Ik heb tot mijn beschikking:
- Toetsenbord & Muis
- 24" Full-HD monitor
- Logitech 5.1 surround set (waarschijnlijk ga ik deze niet gebruiken, ik wil gewoon een headset voor het gamen) welke op mijn tv is aangesloten.
- DVD-Brander
- Software
Ik ga de computer gebruiken voor: Battlefield 3, The Sims, Tropico, Simcity enz.
Ik heb de afgelopen tijd de BBG bestudeerd en langzaam een selectie gemaakt welke op mijn eisen is afgesteld.
Beredenering:
- Overklokken hoeft niet. Ik denk dat ik weinig voordeel behaal hiermee wat betreft gamen?
- Ik wil alle games op de SSD plaatsen vandaar de 256GB variant (Ik heb een NAS).
- Ik wil een enkele videokaart vandaar de GTX 670.
- Modulaire voeding vind ik wel erg fijn en netjes.
- De kast die ik nu heb corsair-carbide-500r vind ik wel erg netjes, maar tips voor andere kasten die ook voldoen zijn welkom.
Mijn vragen:
- Voeding? Voldoet deze?
- Ik heb een boxed CPU en geen scythe mugen. Zijn de gevolgen hiervoor 'groot' ? geluid, koeling en prestaties enz. met gamen?
- Zijn de onderdelen die niet bij elkaar zullen passen? (technische specs of afmetingen enz.)
- Tips?
Het zal overigens de eerste computer zijn die ik zelf helemaal in elkaar ga zetten. Bij voorbaat bedankt voor de feedback!
Hieronder de selectie:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Corsair Carbide 500R Black | € 95,08 | € 95,08 |
| 1 | MSI N670GTX PE 2GD5/OC | € 407,16 | € 407,16 |
| 1 | Logitech H760 | € 61,92 | € 61,92 |
| 1 | Intel Core i5 3550 Boxed | € 182,95 | € 182,95 |
| 1 | Corsair Enthusiast TX550M | € 75,- | € 75,- |
| 1 | Crucial m4 CT256M4SSD2 256GB | € 185,50 | € 185,50 |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 48,50 | € 48,50 |
| 1 | Asrock H77 Pro4/MVP | € 78,92 | € 78,92 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.135,03 | |