Toon posts:

Hulp bij nieuwe PC nodig!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb totaal geen verstand hiervan al kan ik wel een pc in elkaar zetten.
Ik wil deze pc gaan gebruiken om te surfen/downloaden/films HD bekijken/office use/TV kijken/muziek afspelen.

Graag vraag ik jullie hulp hierbij. Hij komt in mijn kamer te staan en zal het scherm gaan ophangen vanwege het ruimte gebrek.

Tot op heden heb ik deze samenstelling bedacht maar ik sta open voor suggesties.
Het mag allemaal wel wat goedkoper. Aangezien er ook nog een mooie 27 inch scherm bij moet.

Totaal nieuwe build sta ik ook open voor aangezien ik totaal geen kennis heb hiervan.

wenslijst: Nieuwe PC

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-05 22:35

Koenvh

Hier tekenen: ______

Overweeg of je:
A: Een touchpad fijner werkt... Een muis kost niet veel, kan er ook altijd nog extra bij.
B: Je een 7200RPM HDD wilt ipv 5400RPM, je hebt een SSD, dus het hoeft niet... Het is over het algemeen wel sneller.

🠕 This side up

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:18
Ipv een 7200 rpm HDD zou ik een 2TB HDD nemen. Dubbel zoveel opslag voor 20 euro meer. Verder zou ik de voeding vervangen door een pricewatch: be quiet! Pure Power L7 350W pricewatch: be quiet! Efficient F1 350W of een pricewatch: Antec VP350P

Een losse muis kan ik mij ook wat bij voorstellen. Dat k400 toetsenbord is handig voor een HTPC op de bank, maar op flink op te werken lijkt mij een ander toetsenbord beter. Verder zou ik een moederbord met een A75 chipset doen ivm de sata 600 aansluiting van de SSD zoals bijvoorbeeld een pricewatch: Asrock A75M

En waarom een mugen 2? Het is 1 van de beste luchtkoelers voor zijn prijs, maar als je niet gaat overklokken is een goedkopere koeler ook al voldoende.

[ Voor 36% gewijzigd door jaapsander op 03-07-2012 14:17 ]

• .joepiedepoepie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-04 09:38
jaapsander schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:13:
Ipv een 7200 rpm HDD zou ik een 2TB HDD nemen. Dubbel zoveel opslag voor 20 euro meer. Verder zou ik de voeding vervangen door een pricewatch: be quiet! Pure Power L7 350W pricewatch: be quiet! Efficient F1 350W of een pricewatch: Antec VP350P

Een losse muis kan ik mij ook wat bij voorstellen. Dat k400 toetsenbord is handig voor een HTPC op de bank, maar op flink op te werken lijkt mij een ander toetsenbord beter. Verder zou ik een moederbord met een A75 chipset doen ivm de sata 600 aansluiting van de SSD zoals bijvoorbeeld een pricewatch: Asrock A75M

En waarom een mugen 2? Het is 1 van de beste luchtkoelers voor zijn prijs, maar als je niet gaat overklokken is een goedkopere koeler ook al voldoende.
De A55 pro3 beschikt over 2x SATA-600.

• jaapsander
.joepiedepoepie schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:24:
[...]

De A55 pro3 beschikt over 2x SATA-600.
Maar niet native vanuit de chipset (wat nogal een groot verschil is)

• .joepiedepoepie
jaapsander schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:45:
[...]

Maar niet native vanuit de chipset (wat nogal een groot verschil is)
Hoe kom je aan die informatie? Niet aanvallend bedoeld hoor, maar ik volg je zo 1-2-3 niet meer :+

• jaapsander
.joepiedepoepie schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:14:
[...]

Hoe kom je aan die informatie? Niet aanvallend bedoeld hoor, maar ik volg je zo 1-2-3 niet meer :+
http://www.tweaktown.com/...hipset_review/index2.html
AMD and Intel both came extremely close to the SSD's rated 555MB/s read, while Intel nudged a bit ahead with a 7MB/s premium on the write. Marvell, as seen on the first page, suffers here in both the read and write regards.
.....
Intel's SATA 3.0 controller has been performing extremely well up to this point, and we can see that nothing changes with AS SSD. AMD's doesn't fall too far behind; certainly not to the extent of the Marvell.
http://techgage.com/artic..._the_sata_30_controllers/

Je kunt stellen dat drives beter performen wanneer je ze op de controller uit de chipset aansluit. Ook heeft het gebruik van losse sata controllers het nadeel dat het booten langer duurt en je meer stroom verbruikt. Ook heeft een A75 bord native 4x usb 3.0 wat ook een voordeel is. Kortom: aangezien het prijsverschil bijna niks is hebben veel A75 borden een betere prijs/kwaliteit verhouding dan A55 borden.

• .joepiedepoepie
jaapsander schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:37:
[...]

http://www.tweaktown.com/...hipset_review/index2.html

[...]

http://techgage.com/artic..._the_sata_30_controllers/

Je kunt stellen dat drives beter performen wanneer je ze op de controller uit de chipset aansluit. Ook heeft het gebruik van losse sata controllers het nadeel dat het booten langer duurt en je meer stroom verbruikt. Ook heeft een A75 bord native 4x usb 3.0 wat ook een voordeel is. Kortom: aangezien het prijsverschil bijna niks is hebben veel A75 borden een betere prijs/kwaliteit verhouding dan A55 borden.
Duidelijk. Thanks d:)b

• Kayakyak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-05 22:24
Je gaat een AMD A8 in een pc stoppen, die als zwaarste taak hd films afspelen heeft? Beetje overkill als je het mij vraagt ;)
Pagina: 1