Scherm valt uit bij het inpluggen VGA kabel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-05 22:02
Goedemiddag,

Ik heb dus een probleem met een nieuw oud scherm dat ik gekregen heb, ik wou het gevoel eens krijgen van dual monitor.

Even de hardware aspect :

Alle signalen van de PC gaan over een HD 6870
Hierop is mijn TV op aangesloten op de HDMI poort.

Nu wou ik de Samsung SyncMaster 913V ( type : GH19LS ) hier ook mee op aansluiten, gezien de HD 6870 geen VGA poort heeft en dat scherm geen DVI poort wordt hiervoor een VGA to DVI poort gebruikt die bij mijn HD 6870 zat.

Nu het probleem is, als ik de scherm van stroom voorzie krijg ik het scherm van no signal, zodra ik de VGA kabel in het scherm steek valt het scherm uit :? haal ik de kabel er weer uit start deze weer leuk op na een seconde of 2 met geen signaal. (maakt niet uit als de andere kant van de kabel ingestoken is of gewoon los in de desktop )

Nu weet ik niet veel bijsterend over monitoren en zoek ik misschien te specifiek op mijn model maar google maakt mij niet echt wijzer 8)7

Mvg Yzx

Edit: en ik het niet op 1,2,3 een VGA kabel ter beschikking van iemand in de buurt :( om te zien als deze kapot zou zijn of niet

[ Voor 6% gewijzigd door yzx op 01-07-2012 13:40 ]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascalx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-05-2024
Beste yzx,

Heb even gekeken of ik soortgelijke problemen kon vinden via zoekmachine, maar wat ik tegenkom is over het algemeen nooit in die desbetreffende thread opgelost. Wat ik wel tegenkwam is dat het inderdaad een kapotte VGA kabel kán zijn die ervoor zorgt dat er geen goed signaal naar de monitor gestuurd wordt.

Uit je verhaal maak ik op dat zelfs als je enkel de VGA kant in je monitor doet en de DVI kant niet aansluit op een videokaart. Dat zelfs dan het probleem zich voordoet. Het heeft in dat geval dus ook weinig zin de monitor proberen aan te sluiten op een onboard kaart.

Het enige wat ik zo snel kan bedenken is dat je probeert aan een DVI to VGA adapter te komen (die kan je dan proberen in je monitor te bevestigen) om vervolgens gewoon een DVI to DVI kabel te gebruiken. Mocht ook de adapter zorgen voor directe 'kortsluiting' dan zal het hoogstwaarschijnlijk een defect contact in de monitor zelf zijn. In dat laatste geval heb ik geen idee wat je er nog mee kan ;) Neem aan dat er geen garantie meer op zit omdat het een 'oud scherm' is.

Groeten,

Pascal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-06 23:21

Koenvh

Hier tekenen: ______

Is het scherm wel gedetecteerd in ATi Catalyst?

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascalx
Koenvh.nl schreef op zondag 01 juli 2012 @ 14:25:
Is het scherm wel gedetecteerd in ATi Catalyst?
Enige manier waarop hij dat zou kunnen checken is door hem, ondanks dat hij uitvalt, aan te sluiten en via z'n andere monitor te bekijken of deze wel of niet weergegeven wordt? Denk 't eerlijk gezegd niet, als de monitor zichzelf al 'uitschakeld' zodra er ook maar een stekker in de VGA aansluiting gestopt wordt.

Wat was de reden dat je dit 'nieuwe oude scherm' kreeg :P? Toevallig het probleem waar jij nu mee worstelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
@ Pascalx : dus eigenlijk gewoon anders om werken van kabel dat ik nu heb dan? En als het dan nog niet werkt dat het voor een goede klusjesman of de schroothoop is? Of kun je dit dmv van een multimeter gaan uitmeten ofzo?
Pascalx schreef op zondag 01 juli 2012 @ 14:30:
[...]

Wat was de reden dat je dit 'nieuwe oude scherm' kreeg :P? Toevallig het probleem waar jij nu mee worstelt?
Ex eigenaar had een nieuw scherm en wou eerst een zien hoe het was met 2 schermen draaien :P Dus zonder geld te verspillen voor iets dat ik misschien niet wou, wou ik het eerst testen ;)

@ Koenvh.nl : de VGA kabel heeft nooit signaal kunnenkrijgen van de GPU ;) scherm valt uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rezta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik heb dat ook eens gehad bleek de stroom kabel in de monitor niet goed aangedrukt te zijn daardoor kreeg die niet genoeg stroom.En ja misschien een andere VGA kabel proberen zou misschien ook kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascalx
Ik weet niet of het 't waard is dit probleem door een expert te laten onderzoeken. Indien een andere VGA kabel of een DVI-VGA adapter niet werkt, zou je bij jezelf te raden kunnen gaan of het niet verstandiger is een scherm in de uitverkoop of tweedehands op de kop te tikken. 't Liefst met garantie dan nog natuurlijk.

Nu moet ik wel zeggen dat veel mensen die ik spreek erg tevreden zijn over TWEE monitors, je kan gewoon net dat beetje meer wat met één scherm altijd veel moeite kost. Het werkt over het algemeen ook prettiger. Ik zelf werk met drie schermen, menig persoon zou er gek van worden. Desondanks vind ik het op bepaalde momenten handig, hoewel er vaak maar twee schermen écht gebruikt worden hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
Ik game vaak en tab dan tig keer uit om snel iets uit t ezoeken of tijdens match wissel bij bf3, en na een 150-200tabs kost dat de nodige frames ;)

En onder het motto van lekker lui dan moe en gehoord te hebben dan andere VGA kabels ook niet werkte op het scherm van de vorige eigenaar gaat er morgen een scheune samsung komen te staan :D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:26
Je zult moeten kijken of de DVI een analoog signaal doorstuurt, als dit niet het geval is dan moet je een converter gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
P-Storm schreef op zondag 01 juli 2012 @ 15:32:
Je zult moeten kijken of de DVI een analoog signaal doorstuurt, als dit niet het geval is dan moet je een converter gebruiken.
Als ik bij het insteken van de VGA kabel, het scherm laat kortsluiten of whatever gaat dat moeilijk gaan lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 17:14
Ik begrijp niet helemaal uit je post of je het scherm al hebt geprobeerd aan te sluiten zonder dat de TV aangesloten is (het liefst met een frisse start van de PC).

Bedoel je met uitvallen letterlijk dat alle lampjes uitgaan, of gaan lampjes op standby modes?

Misschien begrijp ik het fout, maar ik zou niet direct het probleem in stroom of signaal-aansluiting zoeken; eerder softwarematig; er vanuitgaande dat het scherm bij de vorige eigenaar prima werkte.

Als je de VGA kabel wil testen kan je 'm mischien even aan je TV hangen?

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
Je hebt 1 lampje op het scherm, als de stroom kabel insteekt brand die indien je hem aanzet.

Ik wou hem aansluiten op mijn computer en zodra de kabel ( VGA ) in het scherm gaat valt het scherm uit. het lichtje gaat uit en de " no signal " bericht valt weg ook. Dit is alles VOOR dat de kabel nog maar richting GPU gaat.

Mijn TV heeft alleen HDMI, kabel is een uurtje geleden getest geweest met een oud CRT scherm en daar werkte ie

EDIT: VGA kabel in scherm en laptop en booten blijft het scherm zwart geven 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door yzx op 01-07-2012 16:12 ]

Pagina: 1