Toon posts:

Windows 7 oem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben net klaar met het in elkaar zetten van mijn eigen desktop, windows geïnstalleerd en alles werkt prima. Nou ben ik er, helaas te laat, achter gekomen dat het voor installeren van windows het beste is om ahci aan te zetten in de bios als je een Ssd hebt. Nu heb ik een Ssd, en wil ik ahci aanzetten. Ik ben dus van plan mijn schijven te formatteren, er staat toch nog niks belangrijks op, en windows opnieuw te installeren.
Ik heb van windows een oem versie geïnstalleerd, kan ik deze dvd nog een keer zonder problemen gebruiken als ik alles eerst formatteer ? Ik heb ergens gelezen dat dat niet kan. Een beetje een beginnersvraag dit, maar ik ben dan ook een beginner. ;) Alle hardware blijft hetzelfde, behalve dat ik na de eerste installatie van windows nog een hdd in mijn kast erbij heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je! Ik zal er vanavond naar gaan kijken. Maar mocht er toch nog iets misgaan, kan ik die oem dvd dan nog een keer gebruiken of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:56

DukeBox

loves wheat smoothies

Windows kun je gewoon opnieuw activeren zolang er niet teveel dingen wijzigen. ata->ahci is geen probleem.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-10 17:22

Koenvh

Hier tekenen: ______

Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2012 @ 13:58:
Dank je! Ik zal er vanavond naar gaan kijken. Maar mocht er toch nog iets misgaan, kan ik die oem dvd dan nog een keer gebruiken of niet?
Ja, en anders wordt 't een telefoontje naar Microsoft..

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:56
Ja, je kunt een oem een paar keer activeren geloof ik. In het ergste geval moet je met een microsoft robot bellen en wat codes heen en weer typen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2012 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-10 21:55
Op dezelfde hardware kun je Windows 7 OEM zelfs nog veel vaker activeren dan een paar keer. Als het echter niet meer lukt kun je ook altijd contact opnemen met MIcrosoft. Dit is gratis en werkt vooralsnog erg goed. Dus niets om je zorgen over te maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat is een hele geruststelling. Ik heb er alleen nog een hdd naast gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-10 21:55
Dat is geen probleem. Het gaat meer over andere moederborden, processor (geloof ik), geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de support. Voor ik dingen wilde veranderen ben ik ook nog wat verder gaan zoeken, en toen vond ik een 'disk mode switch' http://www.gigabyte.co.nl/support-downloads/Utility.aspx

Inclusief het downloaden van de tool zo'n twee minuten werk en zeer eenvoudig te doen. :)
Pagina: 1