Snelheid thuisnetwerk, streaming bluray rip

Pagina: 1
Acties:

• Exorchris
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-12-2023
Ik heb een prangende vraag.

Ik heb thuis een bekabeld netwerk, waarbij ik downloadsnelheden op internet van 10,6 Mbps haal.
In mijn nieuwe televisiekamer is er een powerline adapter aangesloten rechtstreeks op de router in dezelfde stroomgroep.
Hiermee haal ik op internet een snelheid van 9,6Mbps, volgens mij een klein verschil.
Wat echter niet lukt is om bluray rips streamend te krijgen vanaf mijn laptop naar mijn popcorn hour. Dit gaat met horten en stoten.

Ik kan echt geen ethernet in die kamer krijgen, of ik moet een kabel door heel mijn huis laten lopen. Daar gaat de vriendin niet mee instemmen :(. Ook wifi is een probleem, daar mijn huis te lang is om daar een goed signaal te krijgen, behalve wanneer ik een router aansluit op de powerline, maar dat helpt natuurlijk níets

Zouden jullie mij aub van tips kunnen voorzien, ik wilde namelijk een Nas server neer gaan zetten maar als die streaming niet werkt heb ik daar niets aan, kan ik de centen beter in de zak houden.

Ik kan wel wat hulp gebruiken, thanx

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
De Laptop aan de TV aansluiten rechtstreeks ?:).

Ik zelf gebruik ook een NAS maar heb een HTPC aan de tv hangen, en kan alles streamen van 720p tot 1080p van 4gb tot 16gb files.

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-02 18:28
Welke router gebruik je momenteel?

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 06:28
Die 9,6Mbps. Is dat een pieksnelheid of een gemiddelde? Downloads kunnen pieken op 9,6Mbps maar als het gemiddelde op 1Mbps ligt dan gaat HD niet lukken natuurlijk.

Verwijderd

ik zou ten aller tijde draad gebruiken om te streamen,van blu rays rips,draadloos is daarvoor niet stabiel genoeg en ik zie ook vaak die homeplugs voorbij komen,met problemen .Via een draadje is gewoon het beste..

Ik zou of over gaan op een HTpc,kan je mooi je films op downloaden en rechtreeks op je pc aansluiten bekijken.

Of een nas in de kamer zetten en bedraad aansluiten via een switch,router op je popcorn en in die nas een draadloos netwerk kaartje doen of dus via de homeplugs,zodat ie op die manier contact maakt met het netwerk waarop je laptop zit.

En als je veel films hebt,dan kun je de laptop op de switch,router aansluiten waarop de nas zit,zodat je wat sneller de films kan overzetten

En als nas kan ik de Synology natuurlijk aanraden.
Ik heb er zelf 1 en dat werkt heel mooi om films te streamen,wel bedraad hier natuurlijk.. :)
.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2012 13:22 ]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Inderdaad naar mijn mening als er een NAS komt dan zijn er eigenlijk maar 2 die er toe doen en dat zijn Synology en Qnap. ( van de kant en klare NAS systemen dan )

• Exorchris
Het is een ubee evw 3200 modem/router van ziggo.
Ik zou ook het liefst een draadje aanleggen maar dit is echt niet mogelijk.
Kan het aa die laptop liggen, windows 7 , helemaal vol en 2 gebruikers. Avi en dvd streamen lukt nog wel.

En als ik de nas ( synology) aansluit bedraad en dan via die powerline, zou dat nog wat doen? Die 9,3 is volgens mij gemiddeld, piek haal ik wel eens 19 Mbps. ( speedtest)
Als ik download via newsleecher en eweka geeft hij 3,3 mbps aan. Zowel via draad als via wifi

Verwijderd

zeker wel,dat zou naar mijn idee een goede oplossing zijn,je pompt dan data via de powerline naar de nas en je streamt het dan bedraad naar je popcorn.Naar mijn idee moet dat prima gaan.

Als de laptop helemaal vol is en je hebt ook nog van alles aanstaan tijdens het streamen,dan kan het natuurlijk wel mis gaan.
Zekers als je b.v nog aan het downloaden bent tussendoor natuurlijk

Hoe is de snelheid van de laptop verder?.Welke heb je laptop heb je daar staan?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2012 14:16 ]

• Exorchris
Het is een compaq pressario cq 61.
Heb het net geprobeerd met een draad naar de popcorn dwars door het hele huis heen. Dan is streaming goed.
Ik heb die powerline net nieuw gekocht, heb ik daar nu wel iets aan? Of kan ik die beter terug sturen. Moet ik het via wifi doen, router verderop in huis aansluiten aan de Ubee.? Of haalt dat ook niets uit?

Is het nu alleen mogelijk met ethernet? Powerline geeft 2,8 Mbps bij downloaden van usenet. Ik wil zo graag boven een server, lekker streamen naar mijn pch, zodat alles uit het zicht is

Overigens bedoelde ik nas aansluiten rechtstreeks op de ubee en dan de popcorn via de powerline aansluiten op de ubee? De laptop is niet heel snel...volgens mij

[ Voor 13% gewijzigd door Exorchris op 01-07-2012 15:05 ]

Verwijderd

Dat heeft weinig nu,als je namelijk met een kabel wel goed kan streamen,dan heb je al het probleem boven water,dan ligt het aan je netwerk.

2.8Mbps is veel te weinig voor hd streaming,dat moet eerder rond de 8 tot 11Mbps zijn!zekers met blu ray rips
.

• Exorchris
Waarom streamt hij dan wel bekabeld, hier geeft usenet 3,3 Mbps aan, is toch niet zo groot verschil?
Sorry als het domme vragen zijn.

Verwijderd

nee ok,maar blu ray zit veel hoger,je moet kijken in de popcorn,wat de snelheid is van het netwerk als je een film streamt,hoeveel hij weg pakt.

Ik heb hier films die makkelijk over de 7 gaan bij momenten,zekers met hd audio.

En het is ook zeer belangrijk dta de lijn stabiel is,anders gaat het mis,met draadloodsen andere oplossingen wil dat wel fluctueren en dan gaat het mis.

plus blijkbaar haal je met de powerline al niet de snelheid die je kan halen met usenet,er zit dus verschil in en als die dus niet boven de 2.8 uitkomt,dan ben je de pinieut.

als 2.8 het maximale is wat je kan halen,dan zal het nooit lukken om blu rays te streamen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2012 15:56 ]

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:45
Probeer via NFS te streamen en niet gewoon vanuit een gedeelde map. Dit helpt gegarandeerd.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Exorchris schreef op zondag 01 juli 2012 @ 15:48:
Waarom streamt hij dan wel bekabeld, hier geeft usenet 3,3 Mbps aan, is toch niet zo groot verschil?
Sorry als het domme vragen zijn.
Usenet = Internet. Popcorn = lokaal => snelheid op Usenet is niet relevant omdat de bottleneck daar bij je usenetaccount of internetverbinding ligt. 3.3Mbps is voor een lokaal netwerk bedroevend en nooit genoeg om 1080p of zelfs 720p te streamen. Koop een betere router of een w-lan repeater als je draadloos wil blijven.

[ Voor 17% gewijzigd door Cocytus op 01-07-2012 15:59 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-02 12:51

M2M

medicijnman

Maaruhh hebben we het nu over megabits of megabytes per seconde?

Verder test je normaliter als eerste je interne netwerk. Gewoon twee PC's met iPerf of als dat te moeilijk is, met het copieren van een groot bestand van PC 1 naar PC 2.

-_-

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:56

Quad

Doof

Volledige blue ray kan wel 20Mbs bitrate bevatten, een goede rip wel tot 12Mbps.
Je begrijpt dat je netwerk volledig overbeladen wordt.

Probeer eerst uit te vinden waar het knelpunt ligt.
Waar bestaat het totale netwerk uit? Dus alle aparatuur e.d.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:59

D4NG3R

kiwi

:)

Quad schreef op zondag 01 juli 2012 @ 15:58:
Volledige blue ray kan wel 20Mbs bitrate
40Mbit is de max van de huidige BR standaard voor 1080p materiaal. Een beetje 720p rip trekt zeker 2 a 3Mb/s en een 1080p rip ga je toch al zeker naar de 7 a 8Mb/s.

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 01-07-2012 16:01 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• M2M

M2M

medicijnman

D4NG3R schreef op zondag 01 juli 2012 @ 16:00:
[...]

40Mbit is de max van de huidige BR standaard voor 1080p materiaal. Een beetje 720p rip trekt zeker 2 a 3Mb/s en een 1080p rip ga je toch al zeker naar de 7 a 8Mb/s.
dan is het nog geen verstandig idee om slechts 2 Mb/s headroom over te houden. Een keer 1000 vogels op je scherm en je krijgt een slideshow ipv een video.

-_-

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

M2M schreef op zondag 01 juli 2012 @ 16:17:
[...]

dan is het nog geen verstandig idee om slechts 2 Mb/s headroom over te houden. Een keer 1000 vogels op je scherm en je krijgt een slideshow ipv een video.
Daarom :+

Een 100Mbit bekabeld netwerk is imho toch wel de minimum als je fatsoenlijk en stotterloos wilt streamen. Het gaat soms wel goed met een (fatsoenlijk) WiFi netwerk, maar dan moet je toch minimaal 50Mbit stabiel behalen.

• M2M

M2M

medicijnman

100Mbit is ruim voldoende. Ik ben nog geen film tegengekomen die meer megabits vereist dan de vogelscene. WifiG kun je voor dat soort toepassingen vergeten, wifiN trekt het afhankelijk van een berg variabelen misschien nét. Powerline is ook afhankelijk van de situatie en de kwaliteit van de netwerkapparatuur. Onze vrienden van HWi hebben een berg van die dingen getest. Gigabit kun je in ieder geval vergeten :)

-_-

• tweakerharrie
  • Laatst online: 16-09-2025
Ik stream alles perfect via kabels maar inderdaad over een powerline is mij een zware film niet gelukt zonder stoten en schokken. Wifi ook niet. Mijn oplossing was gewoon een kabel trekken.

• Exorchris
Ja maar dat is het hem nou net, kabeltje trekken gaat echt niet lukken.
Is een wifi repeatr oid een oplossing

[ Voor 62% gewijzigd door Exorchris op 01-07-2012 17:28 ]

• M2M

M2M

medicijnman

Test eerst de ruwe snelheid van je interne netwerk eens. Met Iperf van PC1 naar PC2, kleine stukjes netwerk per keer. Individuele onderdelen uitsluiten dus.

Dan kom je vanzelf op een knelpunt uit en pas dan kunnen we aan een oplossing gaan denken.

Afhankelijk van de situatie ga je met wifi ook niet veel bereiken. Dikke gewapend betonnen muren zijn bijvoorbeeld funest voor je wifisignaal.

-_-

• Exorchris
Ik had iperf gedownload maar snap niet hoe te installeren. Krijg alleen maar bestanden, geen exe bestand.
Ja sorry ben een n00b

Heb ook 2 ipads en een telefoon aangesloten via wifi, maakt dat nog iets uit? Wil heel graag weten waar het probleem ligt want die powerline kostte 50 euro, en die kan ik nog terugsturen deze week.....

[ Voor 22% gewijzigd door Exorchris op 01-07-2012 17:30 ]

• M2M

M2M

medicijnman

iperf uitleggen... zie hier: http://linhost.info/2010/02/iperf-on-windows/

Gemakkelijker is een gedeelde map maken, daar 1 groot bestand in zetten en een filecopy starten van PC 1 naar PC 2.

-_-

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
D4NG3R schreef op zondag 01 juli 2012 @ 16:00:
[...]

|:( Mbit === Mb Mb/s === Mbit/s

• Exorchris
En hoe weet ik dan de snelheid?

• M2M

M2M

medicijnman

Als je een copieer actie start in windows 7 kun je precies zien hoe snel dat gaat in MegaByte/s. Vermenigvuldig met 8 om de snelheid in Megabit/s te krijgen.

Zie je op windows XP dan zou je je taakbeheer kunnen openen en je netwerkactiviteit kunnen bekijken.

-_-

• Exorchris
Ik ga dat straks of morgen proberen M2M, ivm voetbal :)
Hou je aub dit topic in de gaten als ik een antwoord voor je heb? Heel veel dank

• Exorchris
Ik heb het getest met de volgende ( bedroevende) resultaten.

Bedraad via ethernet: 11,2 MBps
Via wifi: 3,0 MBps
Via powerline: 1,36 MBps

Wat zou dan nu nog een oplossing zijn....ja draadje maar dat gaat niet...

[ Voor 21% gewijzigd door Exorchris op 01-07-2012 19:47 ]

• M2M

M2M

medicijnman

Die eerste is een prima snelheid voor een 100Mbit/s netwerk verbinding. Via Wifi is de snelheid voor wifiG tenminste, ook prima. De maximale snelheid is 54Mbit/s, 6 MB/s. Dat je hier de helft haalt is eigenlijk zo slecht nog niet. Echter is die 3MB/s niet altijd voldoende om je videomateriaal te streamen. Loopt er toevallig iemand door het signaal en je bent al aan het stotteren. Je zou kunnen overwegen het buffervolume in je mediaspeler te verhogen zodat de kans opstotteren minder wordt, maar dat lost het probleem niet op.

De powerline verbinding is nogal brak. Daar had ik toch meer van verwacht. Als je de testresultaten van HwI bekijkt: link zou er toch meer in moeten zitten.

Als je geen bedraad netwerk aan wil leggen, zou het misschien een idee zijn om up te graden naar wifiN met fatsoenlijke hardware, of toch een van de betere powerline adapters proberen. Met je huidige hardware ga je het in ieder geval niet redden.

Ps. Je hebt toch een wifiG vebinding liggen?

-_-

• Exorchris
Ja klopt via een Ubee evw 3200. Om nou weer een powerline te gaan kopen lijkt me niet de oplossing toch?
Wat zou een goede upgrade zijn naar wifiN, en haal ik het daarmee wel?

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:10
[quote]Exorchris schreef op zondag 01 juli 2012 @ 19:43:

Wat zou dan nu nog een oplossing zijn....ja draadje maar dat gaat niet...
[/quote

Probeer eens en ander kanaal voor je wifi,indien mogelijk.
Het kan zijn dat het huidige kanaal nogal druk is bezet door bv. de buren.
Zo, n vol kanaal drukt je snelheid.

apollo13

Verwijderd

Welke wifi standaard gebruik je op je router (en op je popcorn hour)? Volgens de handleiding kan je router 802.11n aan, maar als je gebruik maakt van de g standaard, haal je die hogere snelheden natuurlijk nooit. Let wel op dat beide apparaten de n-standaard moeten ondersteunen.

• Exorchris
Oh dat kan ik even uitzoeken, handleiding zegt ook dat de ubee de standaard aanneemt van het langzaamste apparaat qua netwerk en deze toepast op het gehele netwerk

Heb pc, ipad, telefoon op wifi

[ Voor 3% gewijzigd door Exorchris op 01-07-2012 21:17 ]

• Exorchris
Is een andere router wellicht nog een oplossing, zoals een tp link oid?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Exorchris schreef op maandag 02 juli 2012 @ 16:09:
Is een andere router wellicht nog een oplossing, zoals een tp link oid?
Omdat we uit het huidig geschetste scenario ook precies weten dat de router of accespoint het probleem veroorzaakt.

Voor hetzelfde geld heeft de buurman een ouderwetse CRT TV welke lekt 8)7.

De TS moet er achter komen waar de snelheid de das om word gedaan, waarschijnlijk likt dit aan het WiFi netwerk of IIG de gebruikte standaard (G vs N). Maar om nou direct te zeggen dat de Router of het Accespoint hierin de schuldige is?

• Exorchris
[quote]apollo13 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 19:55:

[/quote

Is dat hiermee nog niet aangetoond?
Als ik nu die ubee modem/ router aansluit op een tp- link wr1043BN bedraad en deze wat dichter bij de tv kamer zet, is het dan mogelijk om voldoende snelheid te halen via wifi?

[ Voor 18% gewijzigd door Exorchris op 02-07-2012 19:34 ]

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12-2025

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Zoek eerst alsjeblieft over waar je over praat je haalt van alles door elkaar, zet het op een rijtje en doe het makkelijker die UBEE werkt opzich prima.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Exorchris schreef op maandag 02 juli 2012 @ 19:27:

[/quote

Als ik nu die ubee modem/ router aansluit op een tp- link wr1043BN bedraad en deze wat dichter bij de tv kamer zet, is het dan mogelijk om voldoende snelheid te halen via wifi?
Je kan wel deze snelheden halen, maar waar zit de zwakste schakel bijv in je wireless netwerk?

Verwijderd

Exorchris schreef op maandag 02 juli 2012 @ 19:27:

[/quote

Wifi is niet afdoend voor blu ray rips,het is te instabiel om vloeiend af te spelen,mkv Zal wel lukken,maar voor volledige blu rays,ben je echt een draadje nodig,zoals je zelf al merkte?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 20:03:
[...]

Wifi is niet afdoend voor blu ray rips,het is te instabiel om vloeiend af te spelen,mkv Zal wel lukken,maar voor volledige blu rays,ben je echt een draadje nodig,zoals je zelf al merkte?
Nee, mits de gebruikte hardware gewoon van goede kwaliteit is bied de buffer in je afspeelsoftware genoeg speelruimte om de instabiliteit van een WiFi-netwerk tegen te gaan.

Zoals ik al zei:
D4NG3R schreef op zondag 01 juli 2012 @ 16:22:
Een 100Mbit bekabeld netwerk is imho toch wel de minimum als je fatsoenlijk en stotterloos wilt streamen. Het gaat soms wel goed met een (fatsoenlijk) WiFi netwerk, maar dan moet je toch minimaal 50Mbit stabiel behalen.

Pagina: 1