Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01-2022

Y.Y.Eagle

Black&White

Topicstarter
Nadat ik wat problemen had met mijn oude speakerset (Logitech X-230) heb ik mijn geld terug gekregen en wil ik natuurlijk een nieuwe setje (2.1) halen. Het oude setje kostte rond de €50,- maar heb mijn budget wat omhoog gekrikt en wil niet meer dan €100,- uitgeven.
Ik gebruik de speakers voor muziek, films en gamen, dus eigenlijk voor alles.

Heb zelf al gekeken naar wat speakers en mijn voorkeur gaat uit naar één van de volgende merken, omdat ik er goede verhalen over heb gehoord/gelezen;
- Altec Lansing
- Logitech
- Creative
- JBL
- Hama

Heb wat rond gekeken en de pricewatch gecheckt en dit zijn de speakers die mij interessant leken:
- pricewatch: Hama Q 900
- pricewatch: Creative Inspire S2
- pricewatch: Altec Lansing MX5021E
- pricewatch: Altec Lansing Octane 7 - VS4621
- pricewatch: JBL Creature III (Wit)
- pricewatch: Logitech Speakersysteem Z523

Nu is het design natuurlijk ook belangrijk, maar heb liever goed geluid. Bass is voor mij belangrijk en er moet geen blikkerig geluid uitkomen.

Welke raden jullie mij aan? Ik sta ook open voor een ander merk mits het beargumenteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littleburst
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-08 12:17
http://gathering.tweakers.net/forum/quote_message/38505201/0

quote van mezelf over zelfde onderwerp van gisteren:
Littleburst schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 16:47:
Qua merk zou ik zeggen ga voor Altec Lansing of Edifier, slechts gebaseerd op ervaringen met andere sets. Maar ik zou zeggen ga de mediamarkt binnen, rommel wat aan een aantal van die setjes die ze hebben staan en neem de leukste mee. Voor die 50 euro ga je sowieso niet iets heel geweldigs krijgen.

Daarnaast vul ik even in dat jij iemand bent die de dikke bas van Logitech setjes kan waarderen, terwijl het gros hier dat net verschrikkelijk vind. Dus gaan we weer, as always: het is subjectief, koop wat jij leuk vind klinken. Als ik gelijk heb, en de bas van de Altec lansing overeen komt met oudere sets dan vind je de Altec Lansing set waarschijnlijk niks, aangezien deze een kamer niet laat trillen.

En verder zijn er al een dozijn aan topics met ongeveer dezelfde vraag, mogelijk die eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 22:41

painkill

Pain(k)(ill)

Zelf heb ik een wharfedale, en wel de volgende:

pricewatch: Wharfedale DX-1 HCP Hoogglans 5.1 (Wit)

Is wel iets duurder dan €100, en zijn geen echte speakers. Je hebt er nog een versterker voor nodig, welke misschien wel voor €100 te krijgen is :)
Is waarschijnlijk ook wel overkill, en is ook geen 2.1 setje, maar klinkt sowieso beter dan alles wat jij opnoemt..
Je zult trouwens ook kabels nodig hebben, ik raad de volgende aan:

http://www.allekabels.nl/...fer-Kabel---Oehlbach.html

[ Voor 29% gewijzigd door painkill op 01-07-2012 21:25 ]

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

Och, de Altec Lansing FX6021 (boven budget, toen al!) krijgt een gemiddelde kamer echt wel aan 't trillen hoor! Maar dan zonder dat 't geluid dof klinkt. Subwoofer van de hele oude setjes was te zwak, maar dat was met de 2100 (in 2003) al opgelost. Logitechjes zijn wmb. idd. wat overdreven qua bass, maar da's meer smaak.

[ Voor 9% gewijzigd door RSpliet op 01-07-2012 21:33 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:20
painkill schreef op zondag 01 juli 2012 @ 21:23:

Is wel iets duurder dan €100, en zijn geen echte speakers. Je hebt er nog een versterker voor nodig, welke misschien wel voor €100 te krijgen is :)
Is waarschijnlijk ook wel overkill, en is ook geen 2.1 setje, maar klinkt sowieso beter dan alles wat jij opnoemt..

Grapje ofzo? Hij vraagt om een setje met een budget van 100 euro, en jij raad een setje aan waar alleen de kabel naar de subwoofer al zijn gehele budget in beslag neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De speakers zitten 5x boven budget, een receiver is 2x budget, de subwoofer kabel is 1x budget. Dus in totaal zo'n 9x budget...

ot: je kan ook naar een 2de hands Bose kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

9-10x budget is echt niet raar hoor, gebeurd in de handel vaak, eerst 100 ton appels voor 2000, waar ze daarna voor 20.000 weggaan omdat het per opbod is..

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:39

mrc4nl

Procrastinatie expert

painkill schreef op zondag 01 juli 2012 @ 21:49:
9-10x budget is echt niet raar hoor, gebeurd in de handel vaak, eerst 100 ton appels voor 2000, waar ze daarna voor 20.000 weggaan omdat het per opbod is..
als jij de hele set voor 100 euro kan kopen , stuur mij dan ff snel een dm.
heb ik ook eens mooi geluid.

dat iets veel minder heeft gekost wil niet zeggen dat een product ook voor minder word verkocht.
bijv hifi kabels met alu hoedjes gehalte.

voor Y.Y.Eagle ik denk dat de Altec Lansing MX5021E wel een aardige set is, de 2 reviews die er zijn, zijn positief.

[ Voor 11% gewijzigd door mrc4nl op 01-07-2012 21:59 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:34
painkill schreef op zondag 01 juli 2012 @ 21:49:
Wat heeft dat hier mee te maken?
TS geeft duidelijk aan niet meer dan €100 uit te willen geven.
Beetje nutteloos om dan een setup aan te raden die €1000+ gaat kosten...

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Laatst online: 12-09 23:12

Sorry hoor, maar ga lekker ergens anders patsen met je set. Want dat is het enige wat je aan het doen bent, heeft niets te maken met een advies dit.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Slaapje schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:18:
[...]

Sorry hoor, maar ga lekker ergens anders patsen met je set. Want dat is het enige wat je aan het doen bent, heeft niets te maken met een advies dit.
Dont feed the troll :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik ben zelf dus al naar vele winkels gegaan om de boel te testen. Helaas heb je alleen bij de Mediamarkt echt de mogelijkheid om te testen. En daar heb je dus niet alle modellen die ik interessant vind. Blijft een lastige keuze en eigenlijk ook wel een beetje een gok dus. Even afwachten op meer reacties en anders wordt het op gevoel afgaan en een beetje op de reviews...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:58

DjVe

Hatsaflats!

Neem Teufel ook eens mee in je besluit. Klinkt verrassend goed. De B20 valt net binnen budget, maar heeft geen subwoofer. De C100 is een 2.1 setje, maar valt wel €50 boven budget :)

Je zou ook je budget iets kunnen verhogen en een tweedehands Z5500 kunnen halen, die klinkt op zich best goed (wel 5.1) maar ook digitale ingangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Ik heb nog wel een adresje waar je die wharfedale set kunt halen voor een leuke prijs :)

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Topicstarter
Inmiddels speakersetje besteld. Het is de pricewatch: Altec Lansing Octane 7 - VS4621 geworden. Heb op het internet goeie verhalen gelezen. Helaas had geen één winkel hem zodat ik hem kon testen, maar als de speakers hier zijn komt dat vast goed. 8)

@painkill, ik wilde eigenlijk niks zeggen, maar je blijft vrolijk verder gaan. Kun jij niet lezen of doe je alsof? Mijn budget is max. €100,- en jou voorgestelde setje overschrijdt dit dik en dubbel. Reageer dan gewoon niet? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morress
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-08 10:36
painkill schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 10:40:
Ik heb nog wel een adresje waar je die wharfedale set kunt halen voor een leuke prijs :)
Anders ga je ergens anders even in je eigen wereld leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Tot meerdere malen toe negeer je aanwijzingen van TS en mede posters betreffende het budget. En dan ook nog zo reageren... Doe dat gewoon eens niet.

[ Voor 85% gewijzigd door FeaR op 08-07-2012 18:25 ]

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Mooi setje, gefeliciteerd. Laat weten hoe hij klinkt! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Topicstarter
Ja het was inderdaad een leuk setje. 3 weken geleden besteld bij de Mediamarkt en tot vandaag niks te horen gekregen. Daarom besloot ik om er persoonlijk langs te gaan. Tot mijn spijt kreeg ik te horen dat Altec Lansing zo goed als failliet is en ze dus niks meer leveren. Hij raadde mij aan om een ander merk te kopen. Ook de garantie zou een probleem zijn in de toekomst. Nu kan ik het setje wel bestellen via Megapool.nl (direct leverbaar) alleen vraag ik mij af of Altec Lansing nu echt failliet gaat? Iemand wat gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Eerste MBR niet gezien? Stop eens met zo kinderachtig te reageren, trollen en lopen pochen met je setje.

[ Voor 97% gewijzigd door FeaR op 26-07-2012 00:12 ]

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Topicstarter
Volgens mij hoor jij niet hier, maar in een gekkenhuis. :w

[ Voor 20% gewijzigd door FeaR op 26-07-2012 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Laatst online: 12-09 23:12
Echt jong, ga ergens anders lopen zieken...

[ Voor 23% gewijzigd door FeaR op 26-07-2012 00:08 ]

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Y.Y.Eagle schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 17:42:
Ja het was inderdaad een leuk setje. 3 weken geleden besteld bij de Mediamarkt en tot vandaag niks te horen gekregen. Daarom besloot ik om er persoonlijk langs te gaan. Tot mijn spijt kreeg ik te horen dat Altec Lansing zo goed als failliet is en ze dus niks meer leveren. Hij raadde mij aan om een ander merk te kopen. Ook de garantie zou een probleem zijn in de toekomst. Nu kan ik het setje wel bestellen via Megapool.nl (direct leverbaar) alleen vraag ik mij af of Altec Lansing nu echt failliet gaat? Iemand wat gelezen?
Vind ik persoonlijk lastig te geloven: Altec Lansing is onderdeel van "Prophet Equity", en dit soort private equity bedrijven zijn meestal best wel goed met geld zeg maar. Zal eerder denken aan een kwakkelende distributeur of importeur.
Then again, de Twitter is sinds eind april niet meer geupdate, en het customer support forum is massaal klagende dat er niemand reageert. Misschien kan Altec Lansing zelf antwoord geven?

* RSpliet heeft iets met kwakkelende bedrijven zeg...

[ Voor 10% gewijzigd door RSpliet op 26-07-2012 12:00 ]

Pagina: 1