Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik heb deze kast gekocht om mijn desktop zo stil mogelijk te krijgen. Dit is erg goed gelukt behalve 1 probleempje. De HDD dempers werken niet zo goed als ik hoopte, met het deurtje dicht is er namelijk een zwaar en vervelend gezoem. Met het deurtje los geklikt op een kiertje is het over, en ook als ik mijn hand erop hou, of natuurlijk met de fysieke schijven uitgeschakeld. Het zijn twee stille 5400rpm schijven, dus daar zou het niet mee mogen gebeuren, toch ?

Nu heb ik de bescherm-folie voorop de kast nog laten zitten (vanwege de internet aankoop afkoelperiode), maar dat komt nergens mee in aanraking dus ik neem aan dat dit geen invloed heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-07 15:31
Wat is inderdaad precies je vraag? waarom hij toch resoneert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Of dit een foutje is van mijn exemplaar, of dat ze allemaal zo zijn (?). Of hij dus om te ruilen is of ik gewoon helemaal terug moet sturen, of een andere fix. Van te voren weet je niet wat voor wijsheid andere nog mee kunnen komen :)

Edit: Ik merk trouwens wel dat het vooral de Samsung F4EG 2TB is, de andere WD20EARX heeft nergens last van. Nu zijn het allebei gewoon moderne 'green' schijven, de F4 is echt niet super oud ofzo, dus dit zou geen probleem moeten zijn. Ik heb een losse Sharkoon Vibe Fixer (van 3.5" naar 5.25") en wed dat als ik die gebruik dat hij wel goed genoeg gedempt word, maar de bedoeling van deze kast was juist dat ik zulke nood oplossingen niet meer hoef te gebruiken! :(

[ Voor 64% gewijzigd door jesper86 op 01-07-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowlingMad
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-04 09:15
Heb je geprobeerd de schroefjes wat strakker of losser te draaien? En als je de disk bay nu eens niet helemaal tot het einde steek maar halverwege laat hangen zodat deze wat strakker zit? Ik vind dat er veel ''flex'' in de bays zit, ze lijken wel van rubber. Ik bezit dezelfde kast, met enkel een SSD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Nu wel, de houders zelf hebben natuurlijk geen schroefjes, maar de hele drive bays wel, die zitten echter goed strak in de case dus los of vast heeft geen invloed. Het halverwege hangen zover mogelijk doet helaas ook niks.

Edit: Heb je helemaal geen classic HDD erin geprobeerd ook? (dan heb je een NAS zeker).

[ Voor 31% gewijzigd door jesper86 op 01-07-2012 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Ik gebruik ook deze kast en heb naast mijn SSD ook een gewone HDD (pricewatch: Seagate Barracuda ST2000DM001, 2TB) en heb voor zover ik hoor helemaal niet last van gezoem (op het geratel van de H60 pomp soms na).

Zou het niet eerder aan je HDD liggen, dat hij teveel vibreert?

[ Voor 16% gewijzigd door Meessen op 04-07-2012 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Meessen schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:21:
Ik gebruik ook deze kast en heb naast mijn SSD ook een gewone HDD (pricewatch: Seagate Barracuda ST2000DM001, 2TB) en heb voor zover ik hoor helemaal niet last van gezoem (op het geratel van de H60 pomp soms na).

Zou het niet eerder aan je HDD liggen, dat hij teveel vibreert?
Tuurlijk, het zal net een ongelukkige frequentie zijn die het deurtje dwars zit. Maar 'teveel' zou ik niet zeggen. Buiten de kast in een Sharkoon Quick-Deck is hij ook niet rumoerig. Was het nou een 7200rpm schijf, of een 10.000rpm Raptor die dit probleem gaf dat is nog begrijpelijk, maar een 5400rpm eco schijf zou het niet mee moeten gebeuren. ;(
Pagina: 1