Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Providers bieden bundels voor mobiel internet op vakantie

Pagina: 1
Acties:

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:42
In nieuws: Providers bieden bundels voor mobiel internet op vakantie staat:
KPN heeft alleen een maandbundel, maar klanten betalen alleen als ze mobiel internet in het buitenland gebruiken. De bundel kost 10 euro per 100MB, daarna wordt een volgende bundel ingeschakeld. Daardoor kost dataverkeer altijd 10 cent per MB.
Dat vind ik nogal misleidend. Als je in die maand 1MB gebruikt, kost het 10 euro per MB, als je 101MB gebruikt kost het 20 cent per MB en als je 90MB gebruikt kost het 11 cent per MB. Het kost dus vrijwel nooit 10 cent per MB. Ik zou het daarom anders omschrijven dan 'het kost altijd 10 cent per MB'.

Ik begrijp dat je de bundels op prijs wilt vergelijken, maar met deze vergelijkingswijze zou er geen verschil zijn tussen een bundel van 10MB voor een euro en een bundel van 100MB voor 10 euro. Dat verschil is op de factuur in de praktijk voor veel mensen waarschijnlijk juist nogal groot, omdat niemand op zijn vakantie wil gaan uitzoeken hoeveel MB je nog hebt om precies binnen de limiet van je bundel te eindigen.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:55

arnoudwokke

Redacteur
Je hebt gelijk, even aangepast