Fan op 17Volt. Hoe?

Pagina: 1
Acties:

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Keb ergens ooit gelezen hoe je je fans kunt "OC'en" door ze op 17V te laten draaien. Ik ben alleen vergeten waar en hoe...iemand een idee?

PC Specs

Verwijderd

Ja, het kan, maar ik weet ook niet meer hoe. Ik heb mijn fan juist langzamer laten draaien, maakt VEEEL minder geluid :) !
Maar dat kan ik niet met mijn processor, beetje warm :(
Wat je natuurlijk wel kan doen is een externe regelbare voeding gebruiken. Voor een paar fans is 300mA of 600mA wel genoeg. Die kosten rond de 15 piek, of pak een 1A voor ongeveer 20/25piek. Die zijn regelbaar, en kan je de fan laten lopen op welke snelheid jij wilt :) !!!

Shit vergeten, ze gaan maar tot 12volt!
Wat je wel kunt doen is de externe voeding in serie schakelen met een 12volt 15Amp Accu voor 15piek. Samen ongeveer 30piek. Of doe niet zo moeilijk en zoek naar een 12volt voeding!! Wel zo handig :)

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

het gele draadje is 12 volt, het rooie draadje is 5 volt. Bij elkaar is dat dus 17.

ik weet niet of je ze zo bij elkaar kan doen..geheel op eigen risico

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Ik zou gewoon een ander fannetje kopen,kost hoogstens FL25, die wat krachtiger is dan degene die je nu hebt.

Greetz Jur

Verwijderd

RDB kan niet wat jij zegt
het is geen 17 volthet is 7 volt

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-07 18:17

Andy

rm -r

prbeer eens -5 volt met +12volt. Misschien is dat wat er ergens gesuggereerd is????

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

Verwijderd

Bedenk wel dat je fannetje waarschijnlijk binne de week kapot is. :(

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Verbinden tussen 12V en 5V resulteert in een 7V verschil ; dit is dus onderklokken. Om 17V te krijgen moet je inderdaad de 12v en de -5 pakken (zit ergens op je mobo stekker)
Echter dit is inderdaad heeeeel slecht !!!!

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
De -5 zou dan inderdaad moeten zitten in de ATX-powercable (naar je mobo) :(. Ik weet niet of ik daar mee wil gaan zitten klooien, maar over dat "heeeeel slecht", ik was van plan er een regelbaar weerstandje tussen te zetten, en zo kan ik dus ook iets boven de 12V instellen. Het gaat om m'n Tennmax Detonator op een GeForce, die GLOEIEND HEET wordt (de fan zelf ook)! Hij draait gewoon op 12V, geleiding is goed (anders zou de fan niet zo heet worden) maar de airflow is gewoon te weining. Dit alles terwijl de GeForce op default corespeed draait :(. Ik heb na de aankoop van de Tennmax dus de speed terug moeten zetten, waar ik gvd niet blij mee ben :( :( :(! fl.75,- voor minder OC'en...

PC Specs

Pagina: 1