NEC LCD2190UXp alleen VGA beeld (geen DVI)

Pagina: 1
Acties:

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 16:55
Mijn ouders hebben een NEC LCD2190UXp met een PC met daarin een ATI Radeon HD5450 videokaart. Op dit moment is de monitor aangesloten via de VGA-poort maar beter is natuurlijk een DVI-signaal.

Probleem is echter dat als de monitor aangesloten is via de DVI-kabel het beeld op zwart gaat direct nadat bij het opstarten het BIOS scherm verdwijnt en het windows opstartlogo moet verschijnen. Uitgebreid googlen heeft niks geholpen. Het scherm werkt wel goed op andere PC via de DVI-aansluiting dus daar ligt het niet aan. Wie heeft raad?

Dank!
Niels

• nielsgeode
schopje

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Ik weet niet welk moederbord er op dat systeem zit. Maar worden de DVI en VGA kabels wel op de videokaart aangesloten, en niet op het moederbord? Als de VGA aansluiting op het moederbord word benut en daarna de DVI aansluiting van de videokaart, betekend dit dat je in de BIOS de settings op PCI-E of 'Dedicated' moet zetten.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• nielsgeode
Ik weet zo ook het moederbord niet uit mijn hoofd (en kan het ook niet nakijken, het systeem staat hier 150 km vandaan). Ik weet echter wel zeker dat de aansluitingen op de videokaart gebruikt worden en niet op het moederbord zelf. Dat laatste gaat ook niet werken omdat er geen onboard videochip opzit en de processor heeft geen interne videochip.